2024, kovo 28, Ketvirtadienis

Po pirmojo greičio ruožo Dakare Vaidotas Žala neslėpė: „myniau“ kiek galėjau, bet neatlaikė automobilis

Dakaro pirmasis greičio ruožas „Agrorodeo“ komandai buvo permainingas. Po pirmųjų pasiektų kontrolinių punktų Vaidotas Žala išsiveržė į pirmąją poziciją, ir rodėsi, pakartos praeitų metų scenarijų. Vis dėlto likus vos 20 kilometrų iki finišo komandos neaplenkė techniniai nesklandumai, dėl kurių V. Žala su šturmanu Paulo Fiuza rezultatų lentelėje liko 36-i.

Dieną apkartino gedimai

Finišą pasiekęs V. Žala pasakojo, kad geram rezultatui koją pakišo sankabos gedimas, Mat likus vos 20 kilometrų iki greičio ruožo finišo, Mažyliu praminto bolido sankaba visiškai sudilo, todėl tapo nebeįmanoma pajudėti. Dėl tokios susiklosčiusios situacijos viskas kas beliko lenktynininkams – tai tik laukti, kol iki finišo kas nors galės partempti. Čia pagalbos ranką ištiesė bendražygis Benediktas Vanagas.

„Likus apie 100 kilometrų iki finišo pajautėme, kad pradėjo buksuoti sankaba, vis po truputį riedėjome finišo link, tačiau likus 20 kilometrų gedimas taip progresavo, kad visiškai nebegalėjome pajudėti iš vietos. Išlipome iš automobilio, pasiėmėme virvę ir laukėme, kol kas nors sutiks mus partempti“, – situaciją komentavo V. Žala.

Tiesa, lenktynininkas teigė, kad pajudėjus iš sustojimo vietos problemos nesibaigė. Mat vos pradėjus automobilį tempti iš variklio skyriaus pasigirdo keisti garsai, o neilgai trukus V. Žala ir P. Fiuza išgirdo šaižesnį garsą, po kurio automobilio variklis užgeso.

„Sunku pasakyti, kas tiksliai nutiko, tačiau iš to, ką girdėjome ir matėme sėdėdami kabinoje, manėme, kad patyrėme varikio gedimą. Vis dėlto, po kiek daugiau nei 5 valandų remonto darbų galėjome lengviau atsikvėpti, nes baisiausias scenarijus nepasiteisino. Teko pakeisti ne tik sankabą, bet ir visą pavarų dėžę, tačiau po to automobilis užsivedė ir, rodos, veikia be pašalinių garsų. Mechanikai paaiškino, kad atsiradus sankabos gedimui buvo pažeistas iš vienas iš variklio daviklių, kuris automatiškai, siekiant išvengti didesnės žalos, išjungė variklį“, – aiškino „Agrorodeo“ komandos pilotas.

Greičio ruožas – įdomus ir smagus

V.Žala neslėpė, kad šios dienos greičio ruožas buvo smagus ir įdomus, o ir gerą tempą išlaikyti pavyko. Pasiekę pirmąjį kelio punktą lenktynininkai pakilo į lyderių poziciją, kurią išlaikė ir ties antruoju kelio tašku. Tiesa, ties trečiuoju kelio atskaitos punktu šią vietą jie užleido ispanui Carlosui Sainzui.

„Pradžioje viskas ėjosi puikiai, šturmano darbas taip pat buvo nepriekaištingas, todėl pats supratau, kad ir laikas turėtų būti geras. Greičio ruožas buvo techniškas, tačiau kartu klastingas ir neatleidžiantis klaidų. Buvo nemažai siaurų vietų bei kanjonų, todėl užsižioplinęs truputį „kliuvau“ į krūmus ir išmušiau keleivio pusės lempą. Vis dėlto, nepaisant nedidelių nuotykių, iki kol neatsirado rimtesnių gedimų, viskas buvo tikrai neblogai“, – po pirmojo greičio ruožo kalbėjo V. Žala.

Sekmadienį Dakaro lenktynininkai iš Džedos pajudėjo į Bišą. Viso, kiekviena komanda turėjo įveikti 622 kilometrus, iš kurių 277 kilometrai buvo greičio ruože. V. Žala ir Paulo Fiuza sekmadienį prie starto stojo 19-ti. Antrajame greičio ruože lenktynininkų laukia 685 kilometrai, iš kurių 457 km sudarys greičio ruožą.

- Reklama -

Naujausi straipsniai