2024, liepos 27, Šeštadienis

Naujasis MAZ sunkvežimis: ar baltarusiai duos į kaulus rusams?

reklama rubai

Dakaro ralio trasose užtikrintai viešpataujant rusų „Kamaz“ sunkvežimiams, jų konkurentai
nesnaudžia. Baltarusijos MAZ gamykla paruošė naują ginklą 2020 metų Dakarui – „MAZ-6440RR“.
Labiausiai pastebimas atnaujinimas – automobilio kabina dabar yra tarp ašių, o jos priekyje kyšo
variklio dangtis.

„Mes bandėme sukurti vieną gražiausių sunkvežimių. Naujasis „MAZ-6440RR“ yra ne tik galingas ir
manevringas, bet ir atrodo įspūdingai. Ralio reido varžybose jam garantuotas dėmesys, o tai
prisidės prie MAZ vardo garsinimo pasaulyje“, – nepriklausomų žurnalistų „iGo2Dakar“ komandai
Marselio uoste pasakojo „MAZ-SPORTauto“ vadovas ir lenktynininkas Sergejus Viazovičius.

„MAZ-6440RR“ apginkluotas 960 arklio galių (AG) turinčių turbininiu varikliu, išvystančiu net 4500
niutonmetrų (Nm) sukimo momentą. Maksimalus sunkvežimio greitis elektroniniu būdu ribojamas
iki 140 km/val. – tai padaryta tik dėl Dakaro ralio taisyklių. Bakas talpina net 1000 litrų degalų.
Sunkvežimio ilgis 7,05 metro, plotis 2,55 m, aukštis siekia 3,4 metro. Sunkvežimyje sumontuota
„Allison 4000“ automatinė pavarų dėžė, „Weweler“ spyruoklės, „Reiger“ amortizatoriai, SISU ašys ir
ZF paskirstymo dėžė.

Apie naują sunkvežimį ir visus pakeitimus „iGo2Dakar“ kalbėjosi su „MAZ-SPORTauto“ direktoriaus
pavaduotoju Grigorijumi Patskevičiumi.

Vyras pabrėžė, kad automobilio dizainas yra absoliučiai naujas, o vienas pagrindinių atnaujintų
techninių komponentų yra pirmą kartą į MAZ sunkvežimį sumontuota automatinė pavarų dėžė.
Nors automobilio dizaino pakeitimas galėtų atrodyti nepakankamai didelis atnaujinimas, tai buvo
atlikta ne veltui. Pagrindinė pakeitimo nauda — idealus svorio pasiskirstymas tarp ašių. Perkėlus
variklį į priekį, buvo pasiektas 50/50 svorio pasiskirstymas. Dėl šio balanso ir perkeltos kabinos,
sportininkai patirs mažesnius smūgius ir vibracijas lenktynių metu.

G. Patskevičius paklaustas, ar nesumažėjo matomumas dėl naujos sunkvežimio komponuotės,
žodžių nevyniojo į vatą: „matomumas šiek tiek sumažėjo, šito neslėpsime, bet šį praradimą visiškai
kompensuoja privalumai, apie kuriuos kalbėjau anksčiau.“

Visi pakeitimai, kaip pasakojo „MAZ-SPORTauto“ atstovas, buvo atliekami tik po pasitarimų ir
diskusijų su vairuotojais: „Mūsų lenktynininkų patarimai ir nuomonė yra didelė ir svarbi technikos
tobulinimo dalis. Iš esmės, visi konstrukcijos dizaino pakeitimai atsirado atlikus testus ir bandymus,
kurių metu sportininkai padarė išvadas, kas būtų geriausia. Jų norai ir argumentai yra visada
išklausomi.“

Naujasis sunkvežimis įveikė ne tik testus vietiniuose bandymų poligonuose, bet jau dalyvavo ir
keliuose raliuose. „Silk Way Rally 2019“, kuriame „MAZ-6440RR“ debiutavo, sunkvežimis pasirodė
puikiai, o iš Maroko „Desert Challenge 2019“ S. Viazovičius su raudonuoju sunkvežimiu parvežė
pirmosios vietos taurę.

Taigi, sunkvežimis įrodė galintis padėti kovoje dėl aukščiausių pozicijų, o vienas pagrindinių
džiaugsmų ekipažui – išaugęs komforto lygis. Tai maratoniniuose raliuose reiškia net labai daug.
Paklausus apie lūkeščius artėjančiam Dakarui, G. Patskevičius atsakė nedvejodamas: „Tik viena
prognozė – mes tapsime 2020 Dakaro nugalėtojais.“

Kaip seksis tiek naujajam MAZ, tiek visiems kitiems Dakaro dalyviams, tiesiai iš Saudo Arabijos
praneš „iGo2Dakar“ medijos komanda.

- Reklama -

Naujausi straipsniai