2024, liepos 27, Šeštadienis

Europos Parlamentas pritarė netaršių vilkikų plėtrai

reklama rubai

Antradienį europarlamentarai patvirtino savo poziciją dėl ES taisyklių, kuriomis siūloma padidinti svorio ir ilgio limitus netaršiems sunkvežimiams ir autobusams.  Europarlamentarai siekia paskatinti verslą rinktis netaršias sunkiasvores transporto priemones, siūlydami padidinti maksimalią šių sunkvežimių svorio ribą nuo 40 tonų iki 44 tonų. Tai leistų ne tik kompensuoti didėjantį vilkikų svorį dėl baterijų ar vandenilio balionų įrengimo, tačiau suteiktų ir papildomos vietos krovinių transportavimui ir sustiprintų jų konkurencinį pranašumą lyginant su tradiciniais dyzeliu varomais vilkikais. Netaršių technologijų transporto priemonėse įrengimas neturėtų sumažinti keleivių salono erdvės ar vairuotojų patogumo, įsitikinę EP nariai.  Siekiant sumažinti vilkikų kelionių skaičių ir užtikrinti efektyvesnį krovinių pervežimą, ES taisyklių projekte išlaikoma galimybė ES valstybėms spręsti, ar jų teritorijoje gali važiuoti išskirtinai dideli vilkikai, kurie viršija nustatytas matmenų ir svorio ribas. Tačiau jie privalėtų turėti išskirtinį ir vieningą ilgio ženklinimą ir naudoti tik iš anksto numatytus kelius, su kuriais būtų galima susipažinti atskirame internetiniame portale, pažymi europarlamentarai. Be to, prieš išduodamos leidimus naujiems minėtų vilkikų maršrutams, ES valstybės turėtų įvertinti jų poveikį eismo saugumui, infrastruktūrai, santykiui  kitomis transporto rūšimis ir aplinkai.  EP nariai atkreipia dėmesį, kad tinkamai taisyklių įgyvendinimo priežiūrai būtina pagrindiniuose keliuose įdiegti automatines transporto priemonių svorio ir matmenų kontrolės sistemas. Tam pasitarnautų ir pažangios prieigos sistemos, kuriuos padėtų užtikrinti, kad tinkama transporto priemonė, vežanti tinkamą krovinį, važiuotų tinkamu keliu ir tinkamu laiku, siekiant kuo mažesnio poveikio aplinkai, infrastruktūrai, žmonių sveikatai bei saugai.  EP pranešėja Isabel García Muñoz (Socialistai ir demokratai, Ispanija) teigė: „Naujosios taisyklės paskatins įmones rinktis netaršius vilkikus, o tai padės kelių tvarumui ir saugai. Netaršios transporto priemonės turi tapti kelių transporto ašimi. Svarbu užtikrinti, kad tą patį krovinį vežtų kuo mažiau vilkikų, su kuo mažesniu kelionių skaičiumi ir su kuo mažesne tarša.“  ES taisyklių projektui, kuris tapo pirmine Europos Parlamento pozicija, pritarė 330 EP narių, 207 nepritarė, o 74 susilaikė. Tolesnį taisyklių derinimą su ES Taryba po birželio 9 d. vyksiančių Europos Parlamento rinkimų perims naujai išrinktas Parlamentas.

- Reklama -

Naujausi straipsniai