Daugiausiai internetu Lietuvoje naudojasi Vilniaus miesto ir jo apylinkių gyventojai, rečiausiai – Šiaulių, Panevėžio, Utenos gyventojai. Tarp aktyviausių – jaunesnio ir vidutinio amžiaus interneto vartotojai. Tokius rezultatus atskleidė rinkos tyrimų bendrovės „Kantar TNS“ vasario–balandžio mėnesiais atliktas interneto auditorijos tyrimas ir telekomunikacijų bendrovės „Tele2“ statistiniai duomenys.
Daug lemia technologinis išprusimas
Remiantis interneto auditorijos tyrimo rezultatais, didžiuosiuose miestuose naudojimasis internetu yra statistiškai reikšmingai didesnis – Vilniuje internetu naudojasi 86,2 proc. gyventojų, Kaune – 89 proc., Klaipėdoje – 98,5 proc. Tuo tarpu mažiausiai internete naršo Šiaulių, Panevėžio bei Utenos apskričių gyventojai.
„Interneto vartojimo mobiliuose įrenginiuose pagal regionus tendencija yra panaši, kaip ir bendru atveju – didžiųjų miestų gyventojai yra stipriau adaptavę technologijas. Internetu mobiliuosiuose įrenginiuose Vilniuje naudojasi 65 proc., Kaune – 51,4 proc., Klaipėdoje – 72 proc. visų internetu besinaudojančių gyventojų“, – sako „Kantar TNS“ Medijų projektų vadovė Agnė Goberytė.
Tokius rezultatus vadovė sieja ir su vartotojų amžiumi – didžiuosiuose miestuose daugiau jauno amžiaus gyventojų, kuriems internetas yra tapęs kasdiene komunikacijos priemone.
Goberytė patikslina, kad, tyrimo duomenimis, iš viso internetu naudojasi 79,1 proc. Lietuvos gyventojų. Jauniausioje respondentų amžiaus grupėje – 15-19 m. – internetu naudojasi visas 100 proc. gyventojų, 20-29 m. amžiaus grupėje internetu naudojasi 98,8 proc. gyventojų, vyriausioje – 60-74 m. – internetų naudojasi 45,8 proc. gyventojų.
Internetu mobiliuosiuose įrenginiuose naudojasi 49,7 proc. Lietuvos interneto naudotojų, kurių didžiąją dalį sudaro jaunimas. „Lietuvoje internetu dažniausiai naudojasi 15-49 metų amžiaus, aukštesnįjį ar aukštąjį išsilavinimą įgiję, darbingo amžiaus gyventojai. Mobiliuose įrenginiuose dažniausiai naršo jaunesni 15-29 amžiaus miestų gyventojai“, – sako A. Goberytė.
Kas pirmauja?
Panašia statistika dalijasi ir telekomunikacijų bendrovė „Tele2“. 2016-ųjų metų pabaigoje suvesti duomenys rodo, kad iš viso ryšio operatoriaus teikiamomis paslaugomis naudojasi daugiau nei pusė milijono Lietuvos gyventojų ir daugiau nei trečdalis jų gyvena Vilniuje. Kaune „Tele2“ turi penktadalį klientų, beveik tiek pat ir Klaipėdoje. Tuo tarpu mažiausiai bendrovės klientų gyvena Neringos, Pagėgių, Rietavo savivaldybėse.
Analizuojant interneto duomenų sunaudojimą, „Tele2“ antrina „Kantar TNS“ pateiktiems tyrimo rezultatams. Apžvelgus vieno mėnesio – balandžio 18 d.–gegužės 17 d. – interneto duomenų sunaudojimo statistiką tapo aišku, kad daugiausiai interneto duomenų sunaudoja sostinės gyventojai – 20,1 proc.
Antroje vietoje atsidūrė Vilniaus rajono gyventojai, sunaudojantys 7,7 proc. visų „Tele2“ klientų Lietuvoje sunaudojamų interneto duomenų. Kiek mažiau interneto sunaudoja Kauno miesto gyventojai – 7,3 proc., ketvirtojoje vietoje pagal statistiką atsiduria klaipėdiečiai. Jie sunaudoja 4,1 proc. visų bendrovės klientų šalyje sunaudojamų interneto duomenų.
Tuo tarpu mažiausiai interneto duomenų nagrinėtu laikotarpiu vėlei sunaudojo pajūrio – Neringos – gyventojai. Mažiausiai interneto duomenų sunaudojusių regionų trejetuke atsidūrė ir Birštonas bei Rietavas.
Atspindi gyventojų populiaciją
Pasak „Tele2“ generalinio direktoriaus Petro Masiulio, tokie statistiniai duomenys paaiškinami lengvai – jie yra tiesiogiai proporcingi regionų gyventojų skaičiui.
„Didmiesčiai – Vilnius, Kaunas, Klaipėda – turi daugiausiai gyventojų, be to, čia puikiai išvystyta infrastruktūra. Didmiesčių gyventojai išsiskiria savo inovatyvumu, yra draugiški technologijoms, internetu naudojasi daug ir dažnai. Šiuose regionuose jaučiamas milžiniškas poreikis būti išmaniems. Todėl tokie statistiniai duomenys nėra stebinantys“, – sako bendrovės vadovas.
Tiesa, P. Masiulis išskiria tendenciją, kad sezono metu daugiau nei įprasta interneto sunaudojama kurortuose – poilsiautojų traukos centruose: „Atšilus orams, taip pat šventiniais periodais, smarkiai padidėja kurortiniais vadinamuose regionuose sunaudojamų interneto duomenų kiekis. Ypač jis išauga pajūryje – Kretingoje ir apylinkėse, taip pat Trakuose, kur savaitgaliais atsipalaiduoti mėgsta vilniečiai. Vadinasi, mobiliuoju internetu klientai mielai naudojasi ir poilsiaudami. Žinoma, šie regionai gausiai lankomi ir turistų, kurie taip pat aktyviai naudojasi internetu.“
Įpročius atspindi menas
Interneto vartotojų įpročius bei aktyvumą detaliai atspindi ir šiuo metu šiuolaikinėje meno galerijoje „Tsekh“ Vilniuje veikianti muzikinė instaliacija. Bendradarbiaujant su Lietuvos programuotojais išskirtinai šiam projektui buvo sukurtas specialus algoritmas, kuris suteikia impulsą naršymo 4G tinkle duomenims ir juos konvertuoja į muziką. Nuo to, kiek „Tele2“ vartotojai naršo 4G tinkle, priklauso natos skambėjimo dažnumas, trukmė, intensyvumas ir kiti muzikiniai parametrai. Algoritmas veikia taip, kad, klausydamiesi instaliacijos šiuo metu, girdite muziką, konvertuotą pagal prieš savaitę sugeneruotus naršymo duomenis. Tokiu būdu kiekvienas 4G interneto naudotojas tampa unikalaus ir daugiau nei pusę milijono vartotojų vienijančio orkestro dalimi.
Šis išskirtinis projektas – naujojo „Tele2“ Inovacijų biuro eksperimento ir instaliacijos autoriaus Andriaus Šarapovo idėjos rezultatas.
Iki birželio 18 d. kinetinė instaliacija veiks šiuolaikinio meno galerijoje „Tsekh“ (Vytenio g. 6, Vilnius) ir kiekvieną norintį nemokamai kvies į unikalią muzikinę patirtį – išgirsti, kaip skamba internetas. Galerijos darbo laikas: antradieniais–penktadieniais – nuo 14 iki 20 val., savaitgaliais – nuo 12 iki 20 val.
Kaip skamba 4G muzika, sužinokite video https://www.youtube.com/watch?v=xrxvDBUZyQ0
Daugiau apie muzikinį 4G eksperimentą ir patį „Tele2“ Inovacijų biurą galite sužinoti internetinėje svetainėje https://inovacijubiuras.tele2.lt/.