Rail Baltica

Praėjusią savaitę už „Rail Baltica“ projekto Lietuvoje įgyvendinimą atsakinga bendrovė „LTG Infra“ pasirašė dviejų įvykusių konkursų sutartis. Pagal vieną jų bus suplanuota Panevėžio geležinkelio mazgo infrastruktūra, pagal antrąją – rengiami  regioninių stočių ir inžinerinių sistemų projektavimui reikalingi dokumentai „Rail Baltica“ ruože nuo Kauno iki Lietuvos-Latvijos sienos.

Pagal vieną iš laimėtų konkursų bus perkamos projekto „Rail Baltica“ geležinkelių infrastruktūros Panevėžio geležinkelio mazge susisiekimo komunikacijų inžinerinės infrastruktūros vystymo plano ir poveikio aplinkai vertinimo (PAV) paslaugos. Remiantis antrąją sutartimi, paslaugos teikėjas per du metus turės parengti projekto „Rail Baltica“ geležinkelio linijos Kaunas – Lietuvos ir Latvijos valstybių siena inžinerinių sistemų bei regioninių stočių susisiekimo komunikacijų inžinerinės infrastruktūros vystymo planą, PAV. Įgyvendindamas sutartinius įsipareigojimus konkursų laimėtojas turės įvertinti esamą situaciją, suformuoti bendruosius ir konkretizuotuosius sprendinius, parengiant „Rail Baltica“ plėtros alternatyvas, nustatyti konkrečios apimties žemės paėmimą visuomenės poreikiams, taip pat įvertinti planuojamos infrastruktūros poveikį aplinkai.

Įgyvendinus „Rail Baltica“ projektą Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje bus nutiesta 870 km greitojo elektrifikuoto geležinkelio vėžė, kuria traukiniai galės važiuoti iki 249 km/val. greičiu. Naujoji geležinkelio linija apims maršrutą Talinas-Pernu-Ryga-Panevėžys-Kaunas-Lietuvos ir Lenkijos valstybinė siena bei jungtį Kaunas-Vilnius.