2024, balandžio 19, Penktadienis

Neretai juokaujama, kad techninės pagalbos centrai bei autoservisai nemėgsta keturiais ratais varomų automobilių, mat tokių vairuotojai žiemą kur kas rečiau užstringa pusnyse ar nuvažiuoja nuo kelio. Tačiau tokie juokai yra realybė – augant visureigių populiarumui, vairuotojus gelbėti išties reikia rečiau. Visureigis visada buvo suvokiamas kaip didelis, keturiais ratais varomas, neekonomiškas ir brangus automobilis, tačiau laikai keičiasi – šiandien Lietuvoje pilna tokią transmisiją turinčių nedidelių ir nebrangių modelių. Kaina – svarbus kriterijus Keturis varančius ratus turinčių automobilių privalumai išryškėja žiemą, o jų populiarumas ypač išauga vėlyvą rudenį. Besidairydami naujo automobilio, vairuotojai svarsto ne tik apie asmeninius, bet ir visos šeimos poreikius – juk jie dažniausiai yra praktiškesni, o prastame kelyje keturi varomi ratai pasitikėjimo suteikia daugiau. Vis dėlto svarbiausias kriterijus renkantis bet kokį automobilį yra kaina, bet už 4WD transmisiją turintį žmonės dažniausiai pasirengę sumokėti daugiau. Tačiau rinkoje pasirinkimas yra didelis ir, daugeliui automobilių brangstant, kai kurie modeliai išlaiko neaukštą kainos kartelę. Vienas geriausių pavyzdžių – „Suzuki“. Šio gamintojo keturių varančių ratų pavarą turintis hečbekas „Swift“ kainuoja 13 990 Eur, analogišką sumą atsieitų ir nedidelis visureigis „Ignis“. Tiesa, teorinė lyderė šioje rinkoje – „LADA 4×4 (Niva)“, kurį Lietuvoje įsigyti galima už 9 950 Eur, tačiau ji nemėgstama masinio pirkėjo. Kalbant apie didesnius modelius, pigiausias kompaktinių krosoverių segmente yra „Dacia Duster“ – keturiais ratais varomi modeliai kainuoja kiek daugiau nei 13 tūkst. Eur, tačiau jų komplektacija kur kas kuklesnė, pavyzdžiui, už tokią sumą jis turėtų tik plieninius ratlankius, nebūtų oro kondicionieriaus. Kiek daugiau tektų sumokėti už turtingesne komplektacija pasigirti galinčius „Suzuki Vitara“ bei „SsangYong Tivoli“ – jie kainuoja nuo 17,5 tūkst. Eur. Populiarių gamintojų modelių, pavyzdžiui, „Toyota C-HR“ kaina su keturių varančių ratų pavara jau gerokai viršija 20 tūkst. Eur. Tarp didesnių visureigių, kurių ilgis yra didesnis nei 4,5 metro, konkurencija kainos lygmeniu dar aršesnė: iki 30 tūkst. Eur ribos galima įsigyti keturiais ratais varomus „Nissan X-Trail“ ar „Škoda Kodiaq“, o kalbant apie pačius didžiausius, neprilygstamas yra „SsangYong Rexton“. Galingo rėminę konstrukciją turinčio modelio bazinė kaina yra mažesnė nei 31 tūkst. Eur – jis neretai pavadinamas labiau prieinamu „Toyota Land Cruiser“, mat panašių techninių savybių turintis šis modelis kainuoja 8 tūkst. Eur daugiau. Naudingesnis sprendimas Daugelis šiuolaikinių visureigių gali būti komplektuojami su dviem transmisijų tipais – dviejų arba keturių varančių ratų. 4WD pavarą turintys automobiliai dažniausiai yra brangesni, tačiau jų ir likutinė vertė aukštesnė, todėl išskaidžius lizingo įmokas keleriems metams, skirtumas kiekvieną mėnesį bus minimalus. O ilguoju laikotarpiu, įvertinant ne tik pradinę kainą, 4WD automobilis gali tapti net ir pigesnis. Automobilių nuomos įmonės „Sixt Lietuva“ vadovas Algimantas Andrašiūnas teigia, kad šis argumentas yra svarbus, tačiau ne visada pagrindinis. Klientai keturis varančius ratus turinčius automobilius įprastai renkasi dėl kitų priežasčių, pavyzdžiui, didesnio pravažumo, kuris tampa ypač aktualus šaltuoju ir šlapiuoju metų laikais. „Mums, kaip nuomos kompanijai, teikiančiai kompleksinius sprendimus kartu su visa automobilio priežiūra bei technine pagalba, labai patinka, jog daugėja visureigių su aukštesne prošvaisa. Žiemą yra mažiau vargo ir išlaidų organizuoti techninę pagalbą, kadangi visus varančius ratus turinčius automobilius daug rečiau reikia gelbėti užstrigus miške ar nuvažiavus nuo kelio“, – šypsosi įmonės vadovas. Kitas keturis varančius ratus turinčių automobilių privalumas – juos lengviau parduoti antrinėje rinkoje. Juk įsigijus naują, jį kažkada reikės parduoti. Šis procesas visada paprastesnis, kai automobilis yra geresnės komplektacijos bei turi visus varančiuosius ratus – taip jis automatiškai tampa pranašesnis už kitus konkurentus. Todėl renkantis asmeninę transporto priemonę specialistai pataria atsižvelgti ne tik į dideliu tempu augančią visureigių rinką, bet ir kitas tendencijas – populiarėjančius benzininius variklius ar specifines technologijas, kurios po kelerių metų taps įprastos daugelyje automobilių. Pavyzdžiui, prieš dešimtmetį dar buvo normalu pamatyti rankenėle nuleidžiamus priekinius langus ar rankiniu būdu reguliuojamus veidrodėlius, tačiau šiandien naujame modelyje tai būtų nesusipratimas. Analogiška situacija ir su kai kuriomis šiuolaikinėmis technologijomis: automatiškai įsijungiančiais žibintais, tamsintais užpakaliniais langais, šildomomis sėdynėmis ar pagrindinių sistemų valdymu ant vairo. Po kelerių metų tokių sistemų neturintį automobilį parduoti greičiausiai bus labai sunku, todėl rinkos ekspertai siūlo verčiau išleisti daugiau įsigyjant ir taip užsitikrinti paprastesnį pardavimo procesą bei aukštesnę likutinę vertę.

Artėjant žiemai saulės ir šilumos pasiilgę lietuviai aktyviau dairosi poilsinių kelionių. Dažniausiai apsisprendimą lemia noras pasipliuškenti šiltoje jūroje, nebrangiai papramogauti ir aplankyti svarbias istorines vietas. Egiptas daugeliui tampa idealiu pasirinkimu, nes išpildo visus šiuos troškimus, o pasiekiamas vos per 4 valandų skrydį.  

Kai pakaks saulės ir maudynių, nepritrūks nei pramogų, nei idėjų lauktuvėms

Kaip pastebi kelionių ekspertė Kristina Graužinienė, dažniausiai žiemos atostogų kelialapius Egipte lietuviai įsigyja 10-14 dienų. Per šį laiką spėjama ir įdegti, ir pasimėgauti maudynėmis. O tūkstantmečių istorija alsuojanti šalis siūlo daug pažintinių ekskursijų ir smagių pramogų.

Adrenalino fanams, nebijantiems, kad smėlio gali būti pilni plaukai, patiks nepamirštamos kelionės per dykumą visureigiais ar keturračiais. Norintys autentiškų patyrimų ar įspūdingų nuotraukų, galės užsėsti ant kupranugario, galinčio panešti iki 180 kg svorio, ir kasdien per dykumą nukeliauti net 50 km. Povandeninėms pramogoms neatsispirs tie, kam patinka itin skaidrus ir maloniai šiltas Raudonosios jūros vanduo. Nepakartojami nardymo patyrimai ar plaukimas laivu stikliniu dugnu paliks daugybę įspūdžių kiekvienam keliautojui.

Be kaitrios saulės ir adrenalino kupinų pramogų į Egiptą keliautojus traukia ir galimybė parsivežti unikalių lauktuvių, taip pat įsigyti nebrangių ir išskirtinių daiktų. Hurgados senamiestyje įsikūrusiame turguje galima rasti nebrangių sendaikčių, drabužių, piešinių ant papiruso, specializuotų aliejinių kvepalų parduotuvių, kuriose asmeniškai jums pagal mėgstamą kvapų gamą bus sukurti kvapų mišiniai.  

Tačiau, perspėja kelionių ekspertė,  prieš vykstant į savitos kultūros šalį, verta susipažinti su jos tradicijomis ir pagarbiai laikytis kelių taisyklių – tokiu atveju viešnagė Egipte bus sklandi ir saugi.

Ką reikėtų žinoti moterims keliaujant į Egiptą?

Pagal musulmoniškas tradicijas, moterims nedera gatvėje demonstruoti per daug kūno. Taigi einant pasivaikščioti senamiesčio gatvėmis ar į atokesnius rajonus geriausia prisidengti pečius bei segėti ilgesnį sijonuką, dengiantį kojas. To pakaks, kad nesukeltumėte vietiniams gyventojams susierzinimo ir   parodytumėte pagarbą jų įsitikinimams. Taip pat jausitės saugiau, jei atostogų vyksite kartu su vyru ar draugu. Jei bičiulio dar neturite, patariama elgtis santūriau.

Ar verta nuomotis automobilį Egipte?

Automobilio nuomotis kelionių ekspertai jokiu būdu nepataria. Gatvėse eismas chaotiškas, pėstieji kerta kelią tose vietose, kur tik sugalvoja, automobiliai važiuoja neprognozuojamomis trajektorijomis, tad netgi pėsčiomis kertant vienpusio eismo juostą reikia dairytis į abi puses. Egiptiečiai neretai net vakare nesivargina įsijungti automobilio žibintų, dažnai signalizuoja. Todėl Egipte už automobilio vairo atsisėsti nusprendusių lietuvių gali laukti ekstremalios patirtys ir nemenki finansiniai nuostoliai.  

Kada palankiausia maudytis Raudonojoje jūroje?

Pliuškentis baseinuose ir jūroje galite ištisomis dienomis. Poilsiautojai, kuriems patinka itin šiltas 28 laipsnių vanduo, šalia viešbučių visuomet ras šildomų baseinų. Dėl kaitrios saulės odą būtinai reikėtų saugoti nuo nudegimų arba patariama ieškoti pavėsio. Vis dėlto, po saulėlydžio jūroje maudytis nerekomenduojama, nes tamsiuoju paros metu vandenyje suaktyvėja medūzos ir kita vandens gyvūnija.  

Kada Egipte sutemsta?

Saulė pateka ir leidžiasi gana anksti. Švinta jau 4-5 valandą ryto, o apie 6 valandą po pietų saulė staigiai nusileidžia – tampa tamsu, lyg kas staiga būtų išjungęs šviesą. Todėl vakarienės viešbučiuose paprastai būna labai romantiškos – galite rinktis staliuką lauko restorane, prie žvakių šviesos, kai oras dar būna maloniai šiltas, tačiau dienos kaitra – jau atslūgusi. Būtent ilgos vakarienės su muzikine programa, geru maistu ir artima kompanija yra dar vienas  išskirtinis Egipto bruožas.

Kur dingo egiptiečių moterys?

Daug turistų pastebi, kad beveik visi viešbučių darbuotojai – nuo kambarių tvarkytojų iki rankšluosčių dalintojų paplūdimiuose – yra vien vyrai. Taip yra todėl, kad moterims dirbti Egipte yra gana neįprasta,  jos augina vaikus ir prižiūri namus, kol jų vyrai uždarbiauja. Nors moteriškų rankų neretai pritrūksta, dažniausiai matysite tik vyrus.

Kokią valiutą vežtis į Egiptą ir kur pasikeisti vietinius pinigus?

Vykstant į Egiptą tikrai nebūtina skubėti išsikeisti pinigų: ir eurais, ir doleriais galima atsiskaityti visur –   egiptiečiai priims atsiskaitymą šiomis valiutomis. Jei užsuksite į maisto prekių parduotuves, kur galima atsikaityti tik vietine valiuta, patariame sumokėti už prekes banko kortele.

- Reklama -

Naujausi straipsniai