Daugelio žmonių kelionės į svečias šalis nėra ilgos, trunka apie savaitę. Dakaro ralis – kur kas ilgesnis renginys, vien pats maratonas kartu su procedūromis iki starto trunka dvi savaites. Pridėjus kelias dienas aklimatizacijos – ankstesnį atvykimą – bei grįžimą ne iškart po finišo, o tik kitą dieną – išeina ir visos trys savaitės. Per tiek laiko reikia surasti įvairių vietinių paslaugų tiekėjus ir gerokai pavargti, kol pavyks atlikti tai, kas Lietuvoje – įprasta ir nesudėtinga. Pavyzdžiui, nusiplauti automobilį.
„Lietuvoje ant kiekvieno kampo matome degalines, daug jų turi plovyklas. Atskirų savitarnos ar rankinių plovyklų taip pat daug – pavyzdžiui, net Marijampolėje yra penkios „H2Auto“ plovyklos bei dar keliolika kitų. Vilniuje ar Kaune plovyklų turbūt suskaičiuotume per šimtą. Tuo tarpu Limoje – mieste, kuriame gyvena triskart daugiau žmonių nei visoje Lietuvoje – gerą plovyklą rasti nebuvo paprasta“, – įspūdžiais dalijosi projekto „iGo2Dakar“ vadovas Mindaugas Plukys.
Estetikos nedaug, bet tvarka žavi
Ilgos paieškos davė vaisių ir Dakaro gerbėjams pavyko rasti plovyklą nelabai egzotišku pavadinimu – „Car clean“. Greta iškabos priklijuota kur kas egzotiškesnė emblema, liudijanti apie kokybę – joje rašoma, kad plovykla priklauso tarptautinei organizacijai „International Carwash Association“ (ji išties egzistuoja). Tiesa, tokį faktą liudijantis ženkliukas gerokai aprūdijęs – kabo greičiausiai ne vienerius metus, tad pasitikėjimo daug nesukelia.
Estetika Pietų Amerikoje nėra pirmoje vietoje. Kam reikalingos blizgančios sienos? Plovykla, kurioje automobilį vienu metu švarina net 5 darbuotojai, įkurta tradiciniu Limos stiliumi – ant keturių sienų užmautas skardos ir medžiagos stogas. Čia visada šilta, tad svarbu apsaugoti vidų nuo skrudinančių saulės spindulių.
Nepaisant estetinių trūkumų, viduje – tvarkinga, pagrindiniai darbai surašyti markeriu ant lentos, šalia sustatyta daugybė valymo priemonių.
„Car clean“ yra netgi laukiamasis. Nors jame esantys baldai pagaminti prieš kelis dešimtmečius, jie atrodo pakankamai padoriai, o ir pats laukiamasis – tvarkingas. Nežinia, ar taip būna visada, ar tik Dakaro ralio metu, tačiau prikibti nėra prie ko. Net ir ventiliatorius, kuris yra kiekvienoje patalpoje – tarsi radiatorius lietuviškuose namuose – veikia tvarkingai ir tolygiai. Arba tokį įspūdį sukelia pripratimas prie aplinkos, nes dūzgiančių ventiliatorių garsai lydi visur ir visada – nuo jų pasislėpti įmanoma tik kieme.
Laukiamajame administratorius sėdi už masyvaus stalo, kurį panešti vienam žmogui – be šansų. Ant jo padėtas permatomas stiklas, o po juo – vizitinės kortelės, „Car clean“ logotipas bei būtinas atributas daugelyje įstaigų – katalikiškas simbolis, šiuo atveju kišeninio kalendoriuko dydžio Marijos paveikslas. Laukti čia smagu, tačiau kur kas įdomiau yra stebėti patį plovimo procesą.
10 rankų darbas
„Būtų labai įdomu palyginti savitarnos plovyklas Peru su mūsų naudojamomis lietuviškomis „H2Auto“, tačiau tokių Limoje neradome ir nuvykome į rankinę. Kokybė čia nustebino – galbūt darbuotojai matė, kad yra fotografuojami, arba viską, kas susiję su Dakaro raliu, stengiasi įgyvendinti kuo geriau, tačiau plovimui priekaištų neturime. Darbo greitis gal labiau pietietiškas, tačiau mūsų „Nissan Navara“ – visiškai švari ir pasiruošusi tūkstančių kilometrų kelionei“, – pasakojo M. Plukys.
Įdomu tai, kad automobilį pakaitomis švarino 5 žmonės. Procedūros čia panašios kaip ir visur – iš pradžių stipria vandens srove nuplaunami didžiausi nešvarumai, tuomet užpurškiamos aktyvios putos pašalina likusius nešvarumus, po to automobilis skalaujamas, vaškuojamas ir sausinamas. „Nissan Navara“ pikapo aukštis su stogo bagažine ir atsarginiu ratu yra didesnis nei 2 metrai, tad darbuotojams teko panaudoti ir kopėčias. O užvažiavus ant specialios rampos, gali būti nuplaunamas ir automobilio dugnas.
Lietuviams paliko įspūdį, kad vietiniai darbuotojai įvairius smulkius „Navara“ atributus bei tarpus tarp kėbulo detalių valė nedideliais šepetėliais, tad galutinis rezultatas buvo puikus. Pikapo buferiai – nestandartiniai „Rival“, ant jo užmontuoti papildomi „Lazer“ žibintai, tad kruopštumo valant kiekvieną detalę reikia nemažai.
Vidaus įrangą išvalyti sudėtingiau – smulkios smėlio dalelės įkrenta į visus įmanomus tarpus, tad „Navara“ net ir grįžusi į Lietuvą dar ilgą laiką vežiosis Peru smėlį.
Visos automobilinės SPA procedūros kaina – 0 dolerių. Peru gyventojai paprastai naudojasi proga užsidirbti – juk tokie renginiai kaip Dakaras vyksta ne kasmet, tačiau kartais pačios geriausios paslaugos suteikiamos visiškai nemokamai.