Praleisti turinį

„Grammy“ nominantai Vilius ir Aleksanda Kerai: garso režisierius privalo kalbėti ta pačia kalba kaip ir atlikėjai

atsiuntė info@vapsvamedia.lt
Garso režisūros profesija itin įvairialypė, bet muzikinis pagrindas yra vienas svarbiausių šios specialybės aspektų. 4 kartus „Grammy“ nominuoti Vilius ir Aleksanda Kerai – garso režisierius ir tonmeisterė – dalijasi savo sėkmės istorija, kuri prasidėjo Kauno technologijos universiteto „Muzikos technologijų“ studijose.
Sėkmingas profesinis kelias dažnai piešiamas kaip grandiozinis lūžis, viena lemiama pažintis ar sėkmingas atsitiktinumas. Aleksandra ir Vilius šį mitą paneigia. Jų sėkmės istorija pagrįsta nuosekliu darbu.
Nuo mokyklos radijo iki profesionalios studijos
Pirmoji poros pažintis su muzika – dar vaikystėje, vėliau Vilius įkūrė mokyklos radiją, tada sekė „Muzikos technologijų“ bakalauro studijos Kauno technologijos universitete (KTU) ir darbas universiteto radijuje, magistrantūra, įvairi praktika.
„Jeigu būtume leidę laiką tik prie knygų, tobulėjimo procesas būtų lėtesnis. Todėl jau būdami studentais, abu praktikavomės kur tik rasdavome galimybių ir „čiupinėjome“ specialybę realiose situacijose“– sako garso režisieriai.
Itin svarbios tarptautinės patirtys: Aleksandra gilino žinias magistrantūros studijose Kopenhagoje, Vilius dar mokykloje mokėsi Vokietijoje, ten taip pat baigė ir magistrantūrą. Šios patirtys suteikė galimybę pamatyti skirtingas darbo kultūras, įkvėpė analizuoti, ieškoti, lyginti.
„Tarptautiškumo matymas labai stipriai sudrebina jauno žmogaus pasaulėžiūrą. Priverčia analizuoti ir lyginti aplinką, daryti išvadas kodėl yra vienaip arba kitaip tavo aplinkoje, kaip galėtų būti geriau arba kurioje pozicijoje esame šiandien“, – sako Aleksandra.
Vilius ir Aleksandra pabrėžia, kad profesinis kelias nėra vienos dienos ar vieno susitikimo stebuklas. Kasdieninis darbas, savęs tobulinimas, savo sėkmių ir nesėkmių analizė sudaro profesijos visumą. Aišku, yra ir labai svarbių momentų – universitetas, sutikti dėstytojai ir gebėjimas komunikuoti su jais bei aplinkiniais, gauti medžiagos, kurią vėliau galima bus taikyti savo reikmėms ir rezultatui pasiekti.
Svarbiausia – klausyti ir girdėti
Nors technologijos nuolat tobulėja, svarbiausi įgūdžiai išlieka: tai – gebėjimas klausyti ir girdėti, tiek muzikos, tiek žmonių poreikių. „Kasdien turi lavinti savo klausą, tai galima
palyginti su sporto treniruote ar atlikėjo grojimo technikos palaikymu. Taip pat svarbu mokėti bendrauti, suprasti situaciją ir greitai reaguoti į aplinkybes“, – teigia „Grammy“ nominantai.
Technologinė garso režisierių darbo pusė taip pat yra labai svarbi – reikia prižiūrėti savo techniką, nuolat domėtis naujovėmis ir stengtis būti žingsniu priekyje darbo rinkoje. Nepaisant to, žmogiškasis faktorius išlieka prioritetu, nes gero garso įrašo pagrindinis komponentas yra atlikėjas.
„Kadangi kasdien dirbame su muzika, atlikėjais, dirigentais, muzikos ansambliais ir orkestrais, privalome šnekėtis ta pačia, bendra kalba“, – sako Aleksandra.

„Grammy“ nominantai Vilius ir Aleksanda Kerai: garso režisierius privalo kalbėti ta pačia kalba kaip ir atlikėjai

Gal patiks?

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00

Aptiktas Adblock

Panašu, kad naudojate skelbimų blokavimo priemonę. Naudojamės reklamavimo paslaugomis, kad galėtume finansuoti savo svetainę. Prašome paremti mus ir išjungti „AdBlocker“ plėtinį.