„Eurobarometras“: ES ir Lietuvos jaunimą labiausiai neramina kylančios kainos

atsiuntė info@vapsvamedia.lt

Tiek Lietuvos, tiek ir visos ES jaunus žmones labiausiai šiuo metu neramina augančios kainos ir pragyvenimo išlaidos, rodo pirmadienį paskelbta „Eurobarometro“ jaunimo apklausa. Kaip didžiausią problemą tą nurodo keturi iš dešimties apklaustųjų ES.

Trečdalis, 33 proc., apklausos dalyvių (16-30 metų) mano, kad ateinančius penkerius metus ES turėtų daugiausiai dėmesio skirti aplinkosaugai ir klimato kaitai, o ekonomikos situacijai ir darbo vietų kūrimui pirmenybę teikia 31 proc. ES jaunuolių. Lietuvoje svarbiausi jaunimo prioritetai, be didėjančių kainų, irgi yra darbo vietų kūrimas (33 proc.), o taip pat socialinė apsauga, gerovė ir galimybė naudotis sveikatos priežiūros paslaugomis (33 proc.).

Tuo tarpu gynybą ir saugumą bei migraciją kaip ES politinius prioritetus nurodė atitinkamai 21 proc. ir 19 proc. ES jaunimo. Lietuvoje saugumo ir gynybos situaciją kaip ES prioritetą išskyrė didesnė jaunimo dalis nei vidutiniškai ES, – 29 proc. Migracija ir prieglobsčio politika nerimą kelia 15 proc. Lietuvos jaunuolių.

„Politikams ir politikos formuotojams, Europos demokratijai gyvybiškai svarbu įsiklausyti į Europos jaunimą ir žinoti jų rūpesčius. Šių dienų jaunimui labiausiai rūpi kylančios kainos, klimato kaita, saugumas ir galimybės rasti gerą darbą. Šiuos klausimus turime įtraukti į kiekvieną sprendimą, į kiekvieną teisės aktą. Kitaip galime prarasti nusivylusiųjų kartą“, –sako Europos Parlamento Pirmininkė Roberta Metsola.

Europos Parlamento užsakymu atliktos „Eurobarometro“ apklausos duomenimis, 16-30 metų ES piliečiai informaciją daugiausiai gauna iš socialinių tinklų ir dauguma jų žino apie dezinformacijos internete pavojus.

ES jaunimas informaciją politikos ir visuomenės temomis daugiausiai sužino iš socialinių tinklų (42 proc.), o televizija išlieka antra pagal svarbą žiniasklaidos priemonė – ji yra svarbiausias informacijos šaltinis ES 39 proc. jaunimo.

Tuo tarpu socialinės žiniasklaidos platformas kaip svarbiausią politikos ir visuomenės žinių šaltinį  nurodė 37 proc. Lietuvos jaunimo. Lietuvos jaunuoliai televiziją žiūri kur kas mažiau nei jų bendraamžiai ES, – 29 proc., o dar 30 proc. lietuvių informaciją gauna iš internetinių naujienų platformų.

Populiariausios socialinės žiniasklaidos priemonės tarp Lietuvos jaunimo yra „Facebook“ (56 proc.), „YouTube“ (42 proc.) ir „TikTok“ (30 proc.). Tuo tarpu ES mastu populiariausi yra „Instagram“ (47 proc.) ir „TikTok“ (39 proc.). „X” (buvusi „Twitter“) yra mažiausiai populiari socialinė platforma tiek visoje ES, tiek Lietuvoje, –  ja naudojasi apie 20 proc. jaunimo.

„Informacijos laukas greitai kinta. Dauguma jaunimo naujienas sužino iš socialinės žiniasklaidos, politikų, o socialinės žiniasklaidos platformoms tenka ypatinga atsakomybė kovoje su didėjančiu dezinformacijos srautu,“ – sakė R. Metsola.

Didelė dalis ES jaunimo, 76 proc., teigia susidūrę su dezinformacija ir melagienomis, o 70 proc. apklausos dalyvių teigia galintys atpažinti dezinformaciją. Lietuvos jaunimo atsakymai į šiuos klausimus mažai skiriasi nuo ES vidurkio (71 proc. ir 73 proc.)

„Eurobarometro“ jaunimo apklausą visose 27 ES šalyse atliko „Ipsos“ įmonė nuo 2024 m.  rugsėjo 25 d. iki spalio 3 d. Iš viso internetu apklausti 25 863 žmonės (Lietuvoje 1013) nuo 16 iki 30 metų. Rezultatai vertinami atsižvelgiant į šios amžiaus grupės dalį kiekvienoje ES šalyje. Visi apklausos rezultatai skelbiami ES „Eurobarometro“ apklausų tinklapyje.


„Eurobarometras“: ES ir Lietuvos jaunimą labiausiai neramina kylančios kainos

Gal patiks?

error: Turinys saugomas !!

Aptiktas Adblock

Panašu, kad naudojate skelbimų blokavimo priemonę. Naudojamės reklamavimo paslaugomis, kad galėtume finansuoti savo svetainę. Prašome paremti mus ir išjungti „AdBlocker“ plėtinį.