Pasirengimo didžiausiam automobilių sporto renginiui Baltijos šalyse – „Aurum 1006 km lenktynėms“ – etapas įžengė finišo tiesiąją.
Tai šeštadienį surengtame 23-ųjų pamečiui lenktynių pristatyme pranešė jas organizuojančios VšĮ „Promo Events“ direktorius Darius Jonušis.
Sostinės Gedimino prospekte vykusiame pristatyme sportininkus, komandų vadovus, automobilių sporto gerbėjus, linkėdamas kuo didžiausios sėkmės, sveikino pagrindinis lenktynių dirigentas, o jį ir visus jo organizuojamo renginio dalyvius – 90 metų Dariaus motina Laimutė, įveikusi Sibiro golgotas ir kitas negandas.
Pristatymo kulminacija tapo „Aurum 1006 km lenktynių“ pagrindinio trofėjaus – pereinamosios nugalėtojų taurės sugrąžinimas lenktynių organizatoriui, kurią jis saugos labai neilgai. Tik iki liepos 16-osios, kai ant taurės bus išgraviruotas naujų laimėtojų vardas.
Taurę sugrąžino pernykščių nugalėtojų „Circle K milesPlus Racing Team“ komandos vadovas Haris Aleksandravičius ir ekipos lyderis Jonas Gelžinis, kuris kartu su broliu Ignu, Ralfu Aron ir Juliumi Adomavičiumi dar nepamiršo tos pergalės skonio.
Tai buvo išties fenomenalus „Circle K milesPlus Racing Team“ pasiekimas – trečioji pergalė paeiliui ir kvalifikacijoje, ir lenktynėse, plius naujas trasos rekordas ir dar vienas toks pat įrašas su komandos pavadinimu ant lenktynių pagrindinio trofėjaus.
Po atmintinos pergalės 2021-aisiais dabar tituluočiausiojo Palangos maratono lenktynininko J. Gelžinio sąskaitoje – 10 pergalių, jo brolio Igno – 5, Juliaus ir Ralfo – po 3.
„Kieno vardas šiemet bus išgraviruotas ant taurės, nespėliokime, – sakė D. Jonušis. – Trokštame matyti atkaklią, uždegančią kovą iki paskutiniųjų distancijos metrų, o nugali tegu stipriausias“.
Pagrindinis lenktynių organizatorius pasidžiaugė, kad „Aurum 1006 km lenktynės“ – vienintelė vieta Baltijos šalyse, kur susirenka tiek komandų ir kurių technikos parkas plūsta kitur nelengvai įsivaizduojama tokia arklio galių kaimene.
„Šiandien turime 24 dalyves, – kalbėjo D. Jonušis. – Kiekybine prasme gal ne tiek daug, tačiau ekipų kokybinis šuolis – didžiulis. Į duris dar beldžiasi septynios komandos“.
D.Jonušį žavi ekipų ištikimybė lenktynėms Palangoje. Štai „Gera Dovana- Šiauliai by Rd sings“ savaitgalį prieš lietuviškąjį maratoną varžosi ilgų nuotolių lenktynėse Portugalijoje, Portimao trasoje, tačiau užsiregistravo ir deda visas pastangas lenktyniauti ir Palangoje.
„Ekipos vadovai prašė leidimo, jei nespėtų autovežis atgabenti komandos „Lamborghini Huracan ST“, į techninę komisiją atvykti ketvirtadienį iš ryto“, – tokio prašymo sulaukė D. Jonušis.
Gedimino prospekte susirinkę žiūrovai įdėmiai apžiūrėjo išrikiuotą techniką, kurios varikliai mažiau nei po mėnesio jau drebins orą trasoje šalia Palangos.
Šiltų žodžių negailėta nuolatiniams šių lenktynių dalyviams – „LG OLED & PVCase by Porsche Club“ komandai – Mantui Janavičiui, Aurelijui Rusteikai, Michael Vergers ir Mariui Bartkui, kurie vairuos „Porsche 911 GT3 CUP (992).
Pristatyme dalyvavo ir pernai bene didžiausią nesėkmę patyrusi „ESmotorsport“ komanda, tačiau jos lenktynininkai Nerijus Malasevičius, Gediminas Vilimas, Ignas Jomantas ir Darius Janušas kupini ryžto saldžiam revanšui.
Ne visos ekipos dar linkusios atskleisti visas paslaptis. Bene didžiausios apgulties susilaukusį savo naująjį „Lamborghini Huracan ST EVO“ pristačiusios „Ignera & BioCircle by Dynami:t“ komandos lyderis Mantas Matukaitis sakė, jog lenktynėse jam draugiją palaikys patyrę Rokas Steponavičius ir Karolis Gedgaudas.
„O kas bus ketvirtasis pilotas – dar neatėjo metas pagarsinti“, – net renginio vedėjai nesugebėjo įtikinti Mantą atskleisti paslaptį.
Pakilios nuotaikos po sėkmingų lenktynių Suomijoje buvo ir „Antėja Racing team“ komandos vienas lyderių, joje pasitinkantis jau 12-ąjį sezoną, Rimas Cesiulis.
– Ne tik kruopščiai parengėme pernai mus pavedusį savąjį BMW 135D, bet ir jį visapusiškai išbandėme, – džiaugėsi Rimas. – Esame ištikimi dyzeliniams motorams ir kupini ryžto įrodyti, jog dyzelį dar anksti nurašyti”, – tikina R. Cesiulis.
Ne tik jis, bet ir dar vienas ekipos senbuvis Audrius Gricius, kuriam šiemetinis startas Palangoje bus jau devynioliktasis, tikisi jiems labai parankaus lietaus, per kurį jie tikiną moką važiuoti.
„Kiek begali būti sausų lenktynių Palangoje paeiliui?“, – klausia R. Cesiulis.
Ištroškę lenktynėse lietaus prisipažino ir „Hobu Racing“ atstovai Maris Simson, Vytautas Kregždė, Bernardas Žukauskas ir Donatas Petrauskas, pasirinkę „Honda Civic Type-R.
Gedimino prospekte renginio vedėjai pristatė ir visą puokštę pramogų bei įvairiaspalvių atrakcijų, kaip ir kasmet lydėsiančių „Aurum 1006 km lenktynes“ ir tapsiančių dar vienu žiūrovų traukos objektu.
Bene didžiausio jų dėmesio kasmet susilaukia „Ultim8 Drag“ lenktynės, kuriomis gerbėjai gali mėgautis jau pačioje renginio pradžioje, kai į trasą kruopščiai parengtus bolidus išvairuoja šių traukos lenktynių dalyviai.
Renginio pristatyme dar kartą akcentuota, kad drag‘o organizatoriai būtent šiuo renginiu siekia skatinti legalų, dideliais greičiais pasižyminčių automobilių traukos varžybų sportą, populiarinti saugų eismą ir rodyti pavyzdį kur ir kaip galima lenktyniauti kuriant šventę ir žiūrovams, ir patiems varžybų dalyviams.
„Aurum 1006 km lenktynių“ pristatyme Gedimino prospekte sportininkų dėmesį traukė ir būrys dailiosios lyties atstovių, dalis kurių rengiasi ir dalyvaus 108 km moterų iššūkio lenktynėse, kurios vyksta jau penktus metus paeiliui.
Šiemet didžiausiu moterų traukos objektu tapusios lenktynės surado rėmėją ir turės „Olybet 108 km moterų iššūkis“ pavadinimą.
„Neatsitiktinai tapome šių populiarių lenktynių dalimi, – sako renginį remiančios lažybų bendrovės vadovas Tomas Palevičius. –Automobilių sportas turi didelę fanų auditoriją, o mūsų tikslas – būti ten, kur lankosi sporto aistruoliai ir būti sporto įvykių dalimi. Moterų sportas – viena iš strateginių mūsų veiklos krypčių, nes jos yra ne tik profesionalios, bet ir ne mažiau azartiškos, ką tikiuosi pamatyti ir šiose lenktynėse“
„Aurum 1006 km lenktynės“ unikalios ir tuo, kad jose sportininko kailyje gali atsidurti bet kuris žiūrovas. Tokią galimybę garantuoja „Technitis“ žiūrovų slalomo varžybos, kurios šiemet rengiamos jau septintąjį kartą.
Žiūrovų slalome galima dalyvauti su bet kokiu techninius reikalavimus atitinkančiu automobiliu, o trasą nedraudžiama įveikti tiek kartų, kiek norima. „Technitis“ žiūrovų slalomo dalyviai rungsis trijose grupėse pagal automobilio pavaros tipą: varomi priekiniais ratais (FWD), galiniais (RWD) ir visais keturiais (AWD). Atskiroje klasėje varžysis dailiosios lyties atstovės.
Ne sensacija, tačiau „Aurum 1006 km lenktynės“ vienu aspektu panašės ir į automobilių sporto karalienę „Formulę1“. Tai „Audio Freakz Lietuva dB Drag“ varžytuvės, kurioje, kaip ir F1, žiūrovams gali prireikti ausų kamštelių.
dB Drag – visame pasaulyje populiarios automobilių garso sistemų entuziastų varžybos, kuriose kiekvienas bando įrodyti, kieno automobilyje sumontuota garso sistema galingesnė, matuojant uždaro ar atviro automobilio tūrio vienete skleidžiamo garso lygį decibelais.
Būrio tokių entuziastų sulauksime ir Palangoje.
Palangoje bus pamaloninti ir klasikos gerbėjai. Juos išskirtiniais automobiliais džiugins „Memel Motor Fest“, istorinių automobilių asociacija „Seni kibirai“ pakvies į nuotaikingas, azartiškas „DeCuba“ lenktynes, o jau pats „Sonax sexy car wash“ pavadinimas byloja, jog bus demonstruojama ne tik kaip švariai, bet ir seksualiai po kelionės nuplauti savo keturratį draugą.
Renginio pristatyme nemenko dėmesio susilaukė ir lenktynių saugumas. Į Gedimino prospektą neatgabensi viso priemonių komplekso, kuris užtikrins sportininkų ir žiūrovų, o kartu ir viso renginio saugumą lenktynių dienomis.
Tačiau daugelio dėmesį atkreipė ryškiais SC ir RC logotipais paženklinti KIA EV6 ir „KIA Sportage“ bei „KIA Sorento plug-in“ automobiliai, padėsiantys užtikrinti lenktynių saugą, kuri be gerų, specialia įranga aprūpintų automobilių būtų tiesiog misija neįmanoma.
Gelbėjimo „Rescue Car“ funkcijas atliekantys automobiliai turi būti ne tik talpūs, bet ir greiti, nes į avarijas trasoje būtina reaguoti kaip įmanoma greičiau.
„Džiugu matyti ne tik kaip pernai KIA gamintojas, pakeitęs prekės ženklą, vis labiau įsitvirtina automobilių rinkoje, bet ir kintantį klientų požiūrį.
Dar prieš kelis metus nebūtume net tikėjęsi pamatyti aukščiausius įvertinimus „Premium“ automobilių segmente, o šiai dienai – tai mūsų realybė. KIA automobiliai vertinami kaip puikus kainos ir kokybės derinys – už vidutinio segmento automobilio kainą, siūlantis premium lygio komplektaciją, o pilnai elektrinių automobilių segmente KIA tapo neabejotinu lyderiu, – lenktynių spaudos centrui, viešųjų ryšių agentūrai „Visus Bonus“ sakė automobilius pristatančios UAB „KIA Auto“ direktorius Gintaras Kaukėnas. – Specialistai įvertino pokyčius – naujasis pilnai elektrinis KIA EV6 tapo Europos metų automobiliu, puošė pasaulio geriausių automobilių trejetuką ir pirmą kartą „Aurum 1006 km lenktynių“ istorijoje debiutuos kaip renginio „Safety Car“.
Džiugu, kad Baltijos šalių, bei Lietuvos vairuotojai tai vertina, o geriausia reklama – keliuose vis dažniau sutinkamas KIA automobilis“, – sakė G. Kaukėnas.
Vytauto PILKAUSKO nuotrauka