Europos Parlamentas priėmė naujas politinės reklamos skaidrumo taisykles

atsiuntė info@vapsvamedia.lt

Antradienį patvirtintomis politinės reklamos taisyklėmis siekiama padidinti piliečių pasitikėjimą rinkimų kampanijomis ir užkirsti kelią melagienoms bei užsienio valstybių įtakai.

Naujomis taisyklėmis įpareigojama žymėti politinę reklamą internete, kad piliečiams būtų lengva ją atpažinti, žinoti jos užsakovus ir kur jie įsikūrė, bei kokia yra reklamos kaina. Šioje reklamoje turės būti aiškiai nurodyti rinkimai ar referendumai, kuriems ji skirta. Europos Komisija įpareigojama sukurti Europos viešą politinės reklamos skelbimų internete saugyklą.

Siekiant užkirsti kelią užsienio kišimuisi, bus draudžiama trečiųjų valstybių finansuojama reklama likus trims mėnesiams iki rinkimų. Taisyklėse taip pat numatyta, kad be atskiro sutikimo nebus galima naudoti asmens duomenų reklamos platinimui internete. Kartu bus draudžiama vykdyti profiliavimą pagal atskirų kategorijų asmens duomenis, pavyzdžiui, atskleidžiančius rasinę ar etninę kilmę arba politines pažiūras.

Politinės reklamos taisyklės bus taikomos tik mokamai politinei reklamai ir nereguliuos politinių pažiūrų, asmeniškai savo vardu pareikštų nuomonių, nacionalinių ar ES institucijų informavimo apie artėjančius rinkimus ir kito turinio, už kuriuos atsako redakcijos.

EP pranešėjas Sandro Gozi (Atnaujinkime Europą, Prancūzija) teigė: „Skaitmeninės technologijos daro piliečius labiau pažeidžiamus dezinformacijai ir užsienio kišimuisi. Dabar labiau nei bet kada svarbu apsaugoti mūsų demokratinius ir rinkimų procesus. Šiandien priimtos taisyklės padės piliečiams suprasti, kas slepiasi už politinės žinios, ir geriau apsispręsti, ką rinkti. Artėjant Europos Parlamento rinkimams raginame visas pagrindines internetines platformas kuo greičiau pradėti taikyti naujas taisykles ir užtikrinti, kad skaitmeninė erdvė išliktų saugi vieta keistis politinėmis idėjomis ir nuomonėmis.“

ES taisyklėms pritarė 470 EP narių, 50 nepritarė, o 105 susilaikė. Jos jau yra neformaliai suderintos su ES Taryba, todėl jų įsigaliojimui būtinas tik formalus minėtos institucijos pritarimas. ES valstybėms duota 18 mėnesių pasiruošti naujųjų taisyklių taikymui.


Europos Parlamentas priėmė naujas politinės reklamos skaidrumo taisykles

Gal patiks?

Aptiktas Adblock

Panašu, kad naudojate skelbimų blokavimo priemonę. Naudojamės reklamavimo paslaugomis, kad galėtume finansuoti savo svetainę. Prašome paremti mus ir išjungti „AdBlocker“ plėtinį.