Keliautojai bei įvairių rekordų vairuojant automobiliu siekėjai Vitoldas Milius ir Aidas Bubinas ką tik grįžo iš dar vieno išbandymo. Vakar vakare jiedu išvyko iš Palangos, visą naktį pasikeisdami vairavo miesto visureigį „Jaguar F-Pace“ ir įveikė 1243 kilometrus. Šį atstumą keliautojai nuvažiavo per 13 valandų ir 56 minutes. V. Milius ir A. Bubinas su „Jaguar F-Pace“ buvo užsibrėžę per vieną naktį aplankyti labiausiai į vakarus, šiaurę, rytus bei pietus nutolusius Lietuvos geografinius taškus.
„Ištvermės kelionėse svarbu yra ne tik vairuotojo valia ir gebėjimai, bet ir kelionės partneris – pasirinktas automobilis. Geras automobilis yra tas, kurį galima būtų pavadinti asistentu – turėjome būti tikri, kad automobilis įveiks visus sunkumus, suteiks pasitikėjimo, padės nepervargti. „Jaguar F-Pace“ šioje kelionėje mūsų ne tik nenuvylė, bet ir maloniai nustebino – visiškai nesijaučiame išsekę“, – po kelionės kalbėjo rekordininkai.
Vitoldą Milių ir Aidą Bubiną Palangoje sutikusi vienos iš „Eneos 1006“ lenktynių rėmėjų, bendrovės „Inchcape Motors“ marketingo vadovė Justė Šataitė džiaugėsi, kad kelionė pasisekė, o „Jaguar F-Pace“ pasipuošė dar vienu laimėjimu.
„Neabejojau, kad viskas bus gerai. Abiejų vairuotojų profesionalumas bei „Jaguar F-Pace“ savybės leido tikėtis rezultato. Vis dėlto jaudinausi, tad kol Vitoldas ir Aidas važiavo „laikiau sukryžiavusi pirštus“, kad tik viskas pasisektų“, – kalbėjo J. Šataitė.
„Jaguar F-Pace“ keliautojai važiavo siekdami ne greičio ar atstumo rekordo, o originalumo – to, ko dar niekas nėra daręs. Per vieną naktį jie aplankė kraštutinius Lietuvos geografinius taškus. Išvykę iš labiausiai į vakarus nutolusio Lietuvos geografinio taško Palangoje, pasiekė labiausiai nutolusį į šiaurę, tuomet – į rytus bei pietus.
„Kelionės pradžia buvo sunki, nes teko brautis pro dideles šalia Palangos susidariusias automobilių spūstis. Kadangi savaitgalis, Palangoje daug renginių, tad ir keliaujančių link pajūrio buvo daug. Temstant kelias ištuštėjo. „Iki Aspariškių kaimelio, kuris yra prie pat Lietuvos-Latvijos pasienio, privažiavome lengvai, tik teko važiuoti žvyruotu keliuku. Atvykę iki taško radome atmintinę lentelę, skelbiančią, kad tai yra šiauriausias Lietuvos taškas“, – apie pirmąją kelionės dalį pasakojo V. Milius.
Rytinį kelionės tašką – Vosiūnų miestelį – keliautojai pasiekė jau po vidurnakčio. „Pasitaikė vienas kitas laukinis žvėrelis, daugiausia lapės ir kiškiai. Keliai buvo tušti, oras puikus, matomumas, kiek tai leidžia tamsus paros metas, buvo neblogas. Noriu pagirti „Jaguar F-Pace“ šviesas, ypač – tolimąsias. Iš tolo matėsi žibančios žvėrių akys, tad iš karto pristabdydavom. Puikūs ir visureigio stabdžiai“, – kalbėjo A. Bubinas.
Paryčiais įvažiavę į Vilnių, keliautojai pateko į netikėtai intensyvų eismą. Po to jų laukė ilgas kelias iki pietinio taško Dzūkijoje. Čia atvykę jie rado tik pasienio su Baltarusijos Respublika riboženklius. „Vienu metu kiek palijo, rūko nepasitaikė. Vairavome dviese, kalbėjomės, tad nepatyrėme streso dėl miego trūkumo. Automobilis patogus, ergonomiškas, tylus. Patiko, kad dėl aukštos visureigio prošvaisos mažuose keliukuose galime drąsiai važiuoti, nebijoti kelio nelygumų“, – pasakojo Vitoldas.
Keliautojų teigimu, pasitaikė ir labai vingiuotų kelio atkarpų, todėl jiedu iš karto įvertino „Jaguar F-Pace“ dinamiškumą – vairavimas siaurais, vingiuotais keliukais buvo vienas malonumas. Pasidžiaugė ir automobilio variklio galia. Jų kelionėje visiškai užteko 2 l darbinio tūrio variklio galios – lengvai aplenkdavo kitas transporto priemones, komfortiškai važiavo greitkeliais.
„Nuobodžiausia buvo paskutinė kelionės atkarpa – jau pažįstama ir todėl gan monotoniška automagistralė Kaunas-Klaipėda. Didžiausias darbas jau buvo atliktas, reikėjo jį tik užbaigti“, – pasakojo A. Bubinas.
Paklausti, koks didžiausias nuotykis buvo šioje kelionėje, tiek Aidas, tiek Vitoldas sakė, kad nuotykių nesivaikė, turėjo tikslą ir jo siekė. „Visi buvome komanda. Patyręs vairuotojas nepapuola į netikėtas situacijas, jis prognozuoja. Geras automobilis – jo šviesos, stabdžiai, pravažumas, dinamika – leidžia prognozuoti, tad jokių netikėtumų neturėjome“, – teigė jie. O Vitoldas pridūrė, kad jam šis automobilis labai gražus, ne veltui jis yra pelnęs gražiausio automobilio titulą.
„Jaguar F-Pace“, kuriuo keliautojai siekė Lietuvos rekordo, buvo keturių varančiųjų ratų, su jame įmontuotu 2 l darbinio tūrio V4 dyzeliniu varikliu, išvystančiu 180 AG, išvien dirbančiu su aštuonių laipsnių automatine transmisija. Vidutinės degalų sąnaudos kelionės metu siekė 5,2 l/100 km.
Keliautojų dar laukia svarbus darbas – kelionės aprašymas, dokumentų pildymas ir jų pateikimas rekordų fiksavimo agentūrai „Factum“. Vairuotojų užantyje – jau ne po vieną Lietuvos rekordą.