Švenčių Lietuvos gyventojai laukia žiūrėdami mėgstamus filmus. Kai kuriuos jų galima vadinti TV maratonininkais – be pertraukos per kiekvienas šventes jie transliuojami jau per 10–20 metų, vis dar sutraukdami būrį žiūrovų, rodo „Kantar“ duomenys.
„Šventiniu laikotarpiu rodomi filmai surenka dideles auditorijas ir ypač laikotarpiu nuo Kalėdų iki Trijų karalių – pvz. pernai rodytų filmų TOP20 sąraše, pusė yra transliuota šiuo šventiniu laikotarpiu, o jų vidutinės auditorijos svyravo nuo 200 iki 350 tūkst. žiūrovų“, – sakė sakė „Kantar“ media tyrimų ir įžvalgų vadovė Lina Petraitienė.
Pasak jos, maždaug septyni iš dešimties gyventojų per Kalėdas žiūri televiziją, o filmai šeimai, animacija yra tarp populiariausių laidų. Ekspertės teigimu, šeimų auditorijas suburti padeda ir tradicinis filmų laikas.
„Tokį turi praktiškai visos didžiosios televizijos: TV3 turi penktadienio filmą, LNK – šeštadienio superkiną, LRT – sekmadienio rytais transliuojamus pasakų filmus“, – sakė L. Petraitienė.
„Vienas namuose“ ir „Haris Poteris“ – nauja Kalėdų klasika
„Kai kurie filmai sugeba sutraukti didžiules auditorijas, nors jau yra rodomi daugybę metų – jie yra tapę televizijų kalėdine tradicija. Tarp tokių filmų – jau Kalėdų klasika tapęs „Vienas namuose“ (keli filmai), rodomas jau bene dvidešimt metų, taip pat „Hario Poterio“ ar „Ledo šalies filmai. Kitas TV švenčių senbuvis – „Likimo ironija arba po pirties“, rodomas per šalies kanalus daugiau kaip 20 metų, paprastai Naujųjų išvakarėse. Tiesa, pastarasis pamažu keliasi į mažesnius kanalus, o per vieną didžiųjų kanalų paskutinį sykį buvo rodytas 2017 metais“, – analizavo L. Petraitienė.
TV pultelius valdo vaikai
Pasak „Kantar“ media tyrimų ir įžvalgų vadovės, panašu, kad per didžiąsias šventes TV pultelius kontroliuoja vaikai – per pastaruosius trejus metus visi į TOP10 patekę filmai yra animaciniai arba skirti šeimai.
Per šventes laikas prie TV ekranų gerokai išauga – iki 4,5 val. per dieną. Įprastai šalies gyventojai televizijai skiria apie 3,5 val. per dieną.
Apie „Kantar“
„Kantar“ yra viena didžiausių pasaulyje duomenų, įžvalgų ir konsultacijų bendrovių, vienijanti 30 tūkst. tyrimų specialistų daugiau nei 100 šalių. „Kantar“ yra ekspertai inovacijų, prekės ženklų, komunikacijos, vartotojų elgsenos ir kitose srityse. Savo klientams bendrovė padeda identifikuoti svarbiausius jų veiklos aspektus, atskleisti dar neišnaudotą potencialą ar pastebėti kritinius momentus bei tinkamai į juos reaguoti.
Tarptautinės „Kantar“ grupės paslaugomis naudojasi daugiau nei pusė „Fortune Top 500“ kompanijų, o klientų skaičius viršija 8 tūkstančius. Bendrovės įmonėje Lietuvoje dirba 119 darbuotojų.