Praleisti turinį

„Laikas Kilt“ pažintinis skrydis aplink Lietuvą: 15 aerodromų, dešimtys pokalbių ir viena žinia – aviacija atvira visiems

atsiuntė info@vapsvamedia.lt

„Laikas Kilt“ projektas pažintinio skrydžio  ultralengvaisiais orlaiviais metu aplankė 15 Lietuvos aerodromų. Per kelias dienas pilotai susitiko su vietos aviacinėmis bendruomenėmis, dalijosi patirtimi ir skatino visuomenę pažinti aviacijos galimybes.

Skrydį vykdė trys pilotai – Algirdas Šimoliūnas (komandos vadovas ir iniciatorius), Sakalas Uždavinys ir Ignas Bitinaitis. Pirmąją dieną prie jų prisijungė pilotas Povilas Kalinauskas, o antrąją – pilotai iš Telšių, Šeduvos ir Panevėžio aeroklubų.

Iki šiol aplankyti aerodromai: Pociūnų (Prienų r.), Alytaus (Alytus), Sasnavos / Marijampolės (Marijampolės r.), Tauragės (Tauragė), Šilutės (Šilutės r.), Nidos (Nida), Klaipėdos (Klaipėdos r.), Kartenos (Kretingos r.), Telšių (Telšių r.), Barysių (Joniškio r.), Šeduvos (Radviliškio r.), Panevėžio (Panevėžys), Įstros (Panevėžio r.), Biržų (Biržai) ir Kupiškio (Kupiškio r.).

Visuose šiuose aerodromuose pilotus pasitiko aktyvios vietos bendruomenės, kurios dalijosi savo patirtimi, iššūkiais ir veiklomis aerodrome, skatinančiomis bendradarbiavimą ir įtraukimą į aviacijos pasaulį.

Trečioji skrydžio diena, dėl nepalankių oro sąlygų, buvo atidėta iki sekmadienio. Planuojama aplankyti Zarasų, Ignalinos, Molėtų ir Paluknio (Trakų r.) aerodromus, kur ir finišuos skrydis.

„Skridome ne tam, kad pažymėtume taškus žemėlapyje, o tam, kad parodytume – aviacija yra prieinama kiekvienam, norinčiam ją pažinti. Lietuvoje turime puikių aerodromų, bendruomenių ir instruktorių – tereikia žengti pirmą žingsnį,“ – sako Algirdas Šimoliūnas.

Lietuvos aerodromų įvairovė ir bendruomenių įsitraukimas

Kiekvienas aplankytas aerodromas pasižymi savitu charakteriu ir stipria, bendruomeniška dvasia. Pociūnų aerodromas – vienas didžiausių sklandytojų ir parašiutininkų traukos centrų, taip pat čia veikia „Sportinė aviacija ir Ko“ gamykla. Sasnavos aerodromas garsėja parašiutininkų sportine veikla, dalyvauja Europos ir pasaulio čempionatuose, o Alytaus aerodrome aktyviai skraidoma lėktuvais ir ultralengvaisiais orlaiviais.

Barysių aerodrome pasitiko įspūdingas angaras, kuriame – net 17 ultralengvųjų orlaivių ir aktyvi parašiutininkų bazė. Šeduvos aerodromas tapo dar vienu bendrosios aviacijos tašku, kur susiburia tiek ultralengvųjų orlaivių pilotai, tiek sklandytojai. Šilutėje išsiskiria itin aktyvi aviamodelių bendruomenė, o Nidos aerodromas ypatingas ne tik unikalia geografine padėtimi Kuršių nerijoje, bet ir istorija – čia 1933 m. prasidėjo pirmieji sklandymo skrydžiai Lietuvoje. Klaipėdos aerodromas išsiskiria parašiutininkų šuoliais ir ultralengvųjų lėktuvų veikla.

Kartenos aerodrome galima išvysti įvairios aviacinės technikos – nuo sklandytuvų iki ultralengvųjų orlaivių, kuriais vykdomi ir pažintiniai skrydžiai. Telšių aerodrome ypač akyvi ir skaitlinga sklandymo mokykla, čia – netgi dvi sklandytojų klasės. Biržų aeroklubas apjungia įvairias mažosios aviacijos veiklas ir intensyviai ruošiasi 2027 m. vyksiančiam Europos jaunimo sklandymo čempionatui.

Panevėžio aerodromas taip pat užsiima sklandytojų ugdymu ir ultralengvųjų orlaivių veikla. Čia pirmuosius skrydžius atliko „Laikas Kilt“ iniciatorius ir bendraįkūrėjas Algirdas Šimoliūnas. Tuo tarpu Kupiškio aerodromas, nors ir palyginti jaunas, jau sulaukė „airBaltic“ pilotų mokyklos dėmesio ir tampa svarbiu sklandymo, ultralengvųjų orlaivių bei autožyrų centru.

Regionų aerodromų bendruomenių lyderystė ir ateities planai

„Regionų aerodromai gyvena aviacija ir turi motyvuotus lyderius, kurie įkvepia veikti,“ – teigia Algirdas Šimoliūnas. „Tai ne tik fizinės vietos, bet ir gyvos bendruomenės, kurios savo kasdieniu darbu, entuziazmu ir bendradarbiavimu kuria stiprią aviacijos kultūrą Lietuvoje. Šios bendruomenės ne tik puoselėja tradicijas, bet ir aktyviai ieško naujų galimybių, kaip įtraukti vis daugiau žmonių į aviacijos pasaulį – nuo jaunimo iki vyresnių entuziastų. Tik dėka tokių lyderių ir bendruomenių aviacija tampa atvira, prieinama ir patraukli kiekvienam, kuris nori pažinti šį sparnuotą pasaulį. Jų aistra ir įsipareigojimas leidžia regionų aerodromams tapti ne tik techninės aviacijos centrais, bet ir vietomis, kur susitinka žmonės, dalijasi patirtimi ir kuria.“

„Bendroji aviacija yra svarbi Lietuvos sporto ir kultūros dalis, o regionų aerodromai – gyvybiškai reikšmingi aviacijos centrai,“ – teigia Sakalas Uždavinys. „Labai svarbu, kad vietos savivaldybės suprastų mažosios aviacijos potencialą ir aktyviai palaikytų aviacijos bendruomenes. Puoselėti bendrosios aviacijos infrastruktūrą, skatinti aerodromų veiklą ir leisti bendruomenėms kurti bei augti – tai ne tik investicija į regionų plėtrą, bet ir įgalinimas jaunimui bei entuziastams prisidėti prie šalies ekonomikos ir kultūros. Tik bendromis pastangomis galime užtikrinti, kad bendroji aviacija Lietuvoje ne tik išliktų, bet ir taptų dinamišku sektoriumi, kuris sujungia žmones, skatina inovacijas ir stiprina šalies ryšius su tarptautine aviacijos bendruomene.“

Antžeminės komandos sklandų darbą užtikrina „Renault“ automobiliai.

Projektas „Laikas Kilt“ neapsiriboja šiuo skrydžiu – jau planuojamos rugpjūčio mėnesio skrydis „Sklandytuvais nuo Gedimino iki Olimpo kalno”. Informaciją apie skrydžius sekite socialinių medijų „Laikas kilt” paskyrose.


„Laikas Kilt“ pažintinis skrydis aplink Lietuvą: 15 aerodromų, dešimtys pokalbių ir viena žinia – aviacija atvira visiems

Gal patiks?

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00

Aptiktas Adblock

Panašu, kad naudojate skelbimų blokavimo priemonę. Naudojamės reklamavimo paslaugomis, kad galėtume finansuoti savo svetainę. Prašome paremti mus ir išjungti „AdBlocker“ plėtinį.