2024, kovo 29, Penktadienis

„RB Rail AS“ pristato pirmojo virtualaus koncepcinio traukinio išankstinę apžvalgą

Bendra Baltijos šalių įmonė „RB Rail AS“ sukūrė pirmąjį virtualų koncepcinį greitąjį traukinį, kuris sujungtų Baltijos valstybes su Vakarų Europa. „RB Rail AS“ ekspertų pateiktas virtualus koncepcinis traukinys parodo greitojo traukinio privalumus. Vizualizacijos sukurtos remiantis bendru traukinio modeliu, leidžiančiu įsivaizduoti, koks jis galėtų būti ateityje. Koncepcinis greitasis „Rail Baltica“ traukinys – pilnai elektrifikuotas.
2021-ieji yra Europos geležinkelių metai. Šiuo metu šis sektorius yra dėmesio centre dėl  reikšmingo indėlio į saugesnį, žalesnį ir patogesnį žmonių ir prekių pervežimą. „RB Rail AS“ pristato bendrą virtualaus dizaino traukinio koncepciją ir jo funkcijas.
„Estijoje ir Latvijoje tik 37 proc., o Lietuvoje – 27 proc. žmonių yra keliavusių greitaisiais traukiniais. Tai rodo apklausa, atlikta Baltijos šalyse 2020 m. pab., – teigia Agnis Driksna, „RB Rail AS“ vadovas ir valdybos pirmininkas. – Todėl mums reikia dar aktyviau informuoti ir šviesti visuomenę apie asmeninę, aplinkosauginę ir ekonominę naudą, kurią greitasis traukinys suteiktų mūsų regiono žmonėms. Įskaitant ir bendrą teigiamą jo poveikį ir patirtį, keliaujant greituoju traukiniu.
Dizaino elementas koncepcijoje – Baltijos jūra, jungianti Baltijos šalis
Įkvėpimo traukinio dizainui pasisemta iš Baltijos jūros – vieno elemento, jungiančio visas tris Baltijos šalis. Traukinio maketui parinktos saulės, jūros ir smėlio spalvos. Šis virtualus modelis yra įsivaizduojamas traukinys, o įkvėpimas atėjo iš moderniausių Europoje ir visame pasaulyje eksploatuojamų greitųjų traukinių.
Pirmiausia – greitojo traukinio patogumai
Planuojama, kad standartinėje klasėje kiekvieną įsivaizduojamą traukinį sudarys 8 vagonai su maždaug 70 sėdimų vietų kiekviename jų. Taip pat USB lizdai, WiFi tinklas, krovimo punktai ir ekranai, kuriuose bus galima matyti atnaujintą informaciją apie kelionės maršrutą. Keliaujantieji pirmąja klase, kaip ir lėktuvais, gali tikėtis didesnių patogumų. Pavyzdžiui, daugiau asmeninės erdvės su mažiau aplinkinių vagonuose ir daugiau vietos kojoms. Verslo kelionių metu bus prieinama telekonferencijų paslauga, pavyzdžiui, bus galimybė naudotis susitikimų kambariu ar ekranu pristatymams.
Kavinė bus įrengta tarp standartinės ir pirmosios klasių. Čia visi keleiviai galės įsigyti karštų gėrimų ir užkandžių.
Traukinys prieinamas visiems
Specialiosios erdves, leidžiančios neįgaliesiems keliauti vežimėliuose, o vyresnio amžiaus keleiviams – prioritetinės vietos. Kiekviename tualete – vystymo stalas. Taip pat „Rail Baltica“ keleiviams numatoma speciali vieta augintiniams – jie su šeimininkais kartu galės būti visos kelionės metu.
Tikimasi suteikti patogumus visiems keleiviams, nesvarbu kokiu tikslu jie bekeliautų. Numatoma įrengti specialią saugojimo zoną bagažui ir dviračiams. O kad kelionė būtų dar patogesnė verslo ir laisvalaikio kelionėms taip pat planuojama keleiviams suteikti galimybę įregistruoti savo bagažą jungtims tarp oro uostų.
Saugumas – prioritetas
Traukiniai laikomi ne tik vieni saugiausių keliavimo priemonių, tačiau ir vieni iš ekologiškiausių, išmetančių žymiai mažiau CO2 emisijų nei keliaujant keliais ar oru.
„Rail Baltica“ bus pirmoji greitųjų traukinių linija Baltijos šalyse, todėl saugumo priemonės yra ypač svarbios. „Traukinyje bus įrengta priešgaisrinės saugos sistema, įskaitant dūmų detektorius, gaisro gesinimo, vaizdo stebėjimo ir mašinisto budrumo stebėsenos sistemas. Taip pat bus avarinis mygtukas, kuris prireikus leis susisiekti su konduktoriumi. Mes sukūrėme traukinio dizainą pagal naujausius ergonomikos ir patogumo standartus“, – apibendrina Jean-Marc Bedmar, „RB Rail AS“ Sistemų ir eksploatavimo departamento vadovas.
2021 m. „Rail Baltica“ dėmesį skiria didelio masto statybos darbų pasirengimui. Iki 2026 m. visos „Rail Baltica“ investicijos Baltijos šalyse sudarys 5,8 mlrd. Eur., o iki 85 proc. šios sumos bendrai finansuos Europos Sąjunga. Šiuo metu yra pasirašytos sutartys už 675 mln. Eur.
„Rail Baltica“ projekto tikslas – išvystyti infrastruktūrą, kuria galėtų naudotis kuo daugiau operatorių ir traukinių. „Rail Baltica“ linijos infrastruktūros valdytojai kuria vieno langelio principą, siekiant padidinti konkurenciją ir užtikrinti geresnę paslaugų kokybę „Rail Baltica“ keleiviams.
- Reklama -

Naujausi straipsniai