Rally Žemaitija 2020 baigėsi įtikinama V. Žalos pergale

Beveik visus pajėgiausius ralio meistrus sutraukęs pirmasis šiais metais pilnametražis automobilių sporto renginys žadėjo neeilinę intrigą: „Rally Žemaitija 2020“, skirtame Tomo Savocko atminimui, starte net šeši pastarųjų metų Lietuvos čempionai ir artimos idealioms lenktyniavimo sąlygos. Tačiau jau po pirmųjų greičio ruožų apsėdo nuojauta, jog kova bendroje įskaitoje vyksta tik dėl antrosios vietos.

Pastaraisiais metais žvyro trasose dominuojantis Vaidotas Žala su šturmanu iš Latvijos Andriu Malnieksu ir šįkart šovė į priekį. Po pirmųjų 4 greičio ruožų jų persvarą buvo beveik 44 sekundės. T. y. kiekvieną kilometrą jie įveikdavo beveik sekunde greičiau nei artimiausias persekiotojas. Tai beveik tas pats, kas kiekvieną kėlinuką krepšinio aikštelėje laimėti po 10 taškų. Per visą „Rally Žemaitija 2020“ varžybų dieną Vaidotas padarė vienintelę klaidą, kai lėkdami greitame kelio vingyje jie „užsnūdo“ ir sugebėjo apsukti automobilį 180 laipsnių. Nuotykis baigėsi laimingai, bet kainavo apie 10 sekundžių, neturėjusių jokios įtakos galutiniam rezultatui.

Galima spėlioti, ar lyderių tempų būtų sugebėjęs palaikyti Dominykas Butvilas, važiavęs identišku „Škoda Fabia R5“ automobiliu. Tačiau po poros metų pertraukos į ralio pasaulį sugrįžęs vienas lenktynių favoritų, jau antrame greičio ruože klaidą padarė, iš trasos išslydo ir išmušė ratą. Nors vėliau automobilis buvo suremontuotas, Dominykas grįžo į trasą tik „rinkti greitų kilometrų“, bet ne kautis dėl pergalės.

Atkakliausia kova dėl kitų aukščiausių pozicijų vyko tarp Latvijos ralio garsenybės Janio Vorobjovso ir Giedriaus Notkaus. Didžiąją dalį greičio ruožų jie įveikdavo beveik identišku tempu į priekį išsiverždami tai viena, tai kitas. Po 10 etapų Giedrius buvo susikrovęs beveik 8 sekundžių pranašumą, tačiau dar po vieno GR persvara virto 11 sekundžių deficitu. Paskutiniajame – ilgiausiame greičio ruože – G. Notkus sugebėjo atsikovoti 5 sekundes, tačiau aplenkti seno ralio vilko iš Latvijos nepavyko.

Ketvirtas greičiausias ekipažas – Vytautas Švedas su Žilvinu Sakalausku, nuo lyderių buvo atsilikęs daugiau nei 2 minutėm. Penktoje vietoje ilgą laiką važiavo Ramūnas Čapkauskas, tačiau netoli GR 11 buvo priverstas sustoti šalikelėje dėl išlaužto kairio galinio rato. Jo poziciją turnyrinėje lentelėje užėmė su „Ford Fiesta R5“ važiavęs svečių iš Lenkijos ekipažas Robert Kocik ir Sebastian Wach.  Lyderiams jie pralaimėjo beveik 4 minutes.

Fantastiškai graži kova virė tarp viena ašimi varomų automobilių. Čia ilgą laiką lyderiavo latvis Martinš Sesks su „Ford Fiesta“, o Justas Tamašauskas su „BMW M3“ atkakliai lipo jam ant kulnų. Prieš paskutinį greičio ruožą braliukas turėjo beveik dviejų sekundžių persvarą, tačiau finišo tiesiojoje Justas sugebėjo svečią pasiųsti į 6 sekundžių nokdaudą ir išplėšti pergalę.

Į šią kovą pretendavo įsitraukti ir Giedrius Firantas, demonstravęs pavydėtiną tempą testiniame greičio ruože. Deja, netrukus po oficialaus starto mistiniu būdu sulūžo „niekada nelūžtantis“ galinius „BMW M3“ amortizatorius laikantis varžtas. Po šio akibrokšto Giedrius į trasą nebegrįžo.

Dar vienas BMW pilotavęs ralio virtuozas Karolis Raišys finišo nepasiekė suskilus variklio karteriui, iš kurio po truputį lašėjo alyva lenktynėms dar tik įpusėjus. Pasiekus GR5 finišą paaiškėjo, kad greičiausio Lietuvos architekto automobilio alyva teka upeliu, todėl jis liko stovėti kelkraštyje ir suskubo ieškoti sorbento.

Dideliam kelmiškių nusivylimui finišuoti dėl sankabos gedimo nepavyko ralio vunderkindu vadinamam Ginui Petraičiui, demonstravusiam pavydėtiną tempą ir vairavimo techniką.

Apskritai šių lenktynių finišo nepasiekė 24 ekipažai iš 86 startavusių. Didžioji dalis automobilių sustojo dėl techninių gedimų. Rimtesnę avariją patyrė tik ralio sprinto čempionato įskaitoje lyderiavęs latvių duetas Jānis Sala ir Jānis Bruzinskis, vairavę „Audi 90 Quattro“. Nulėkę nuo kelio beveik neapgadino savo automobilio, tačiau patys atsidūrė medikų rankose. Po pirminės apžiūros Kelmės ligoninėje vyrai buvo išvežti į Šiaulius išsamesniems tyrimams. Po jų paaiškėjo, kad vienam ekipažo narių lūžęs raktikaulis, o kitam – pora šonkaulių. Tikėtina, kad tokias traumas lėmė neteisingai prisegti saugos diržai.

- Reklama -

Naujausi straipsniai