Daugiau nei 27 tūkst. klientų jau aptarnavo metų pradžioje paslaugas pradėję teikti Regioniniai karjeros centrai (RKC). Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centro, Užimtumo tarnybos bei Jaunimo reikalų agentūros vystomas projektas suteikia galimybę gauti profesionalias profesinio orientavimo paslaugas bet kokio amžiaus žmonėms visoje šalyje.
„Regioniniai karjeros centrai – dar vienas kokybiško tarpinstitucinio bendradarbiavimo rezultatas. Moksleiviai, darbo ieškantieji, norintys keisti karjeros kelią gali gauti nemokamas konsultavimo, informavimo, veiklinimo paslaugas. Tai ne tik galimybė sužinoti apie ateities profesijas, bet ir išmokti pasitikėti savimi, priimti su karjeros planavimu susijusius sprendimus“, – sakė Užimtumo tarnybos direktorė Inga Balnanosienė.
Iki šių metų Tarnyboje profesinio orientavimo paslaugos buvo teikiamos moksleiviams ir darbo ieškantiems asmenims iki 29 metų.
Anot I.Balnanosienės, greitai besikeičianti darbo rinka reikalauja didinti klientų srautą: „Jaunimo darbo centro specialistai organizuodavo individualias ar konsultacijas grupėms, pasakodavo moksleiviams apie karjeros pasirinkimą. Dabar profesinis orientavimas tampa svarbus norintiems ne tik išlikti darbo rinkoje, bet ir siekti naujų galimybių. Tai – svarbu ir įmonėms, susiduriančioms su kvalifikuotų specialistų trūkumu, nes bendradarbiavimas su karjeros centrais leidžia pristatyti darbo pobūdį potencialiems darbuotojams realioje darbo vietoje.“
Veiklinimu vadinama paslauga dabar yra teikiama bendradarbiaujant su 182 įmonėmis ar organizacijomis. Per pirmuosius tris ketvirčius suteikta 270 tokio pobūdžio paslaugų beveik 4 tūkst. RKC klientų. Suorganizuoti 163 grupių vizitai į kompanijas, kurių atstovai supažindino profesiniu orientavimu besidominčius žmones su realios darbo vietos specifika. Klientai galėjo susipažinti su elektromechanikos, medicinos, krašto apsaugos, sporto ir kitų sričių profesionalų kasdienybe.
Norintys išbandyti profesiją galėjo rinktis dvi kryptis: „šešėliavimą“ ar ilgiau trunkančią praktiką. Vieną darbo dieną praleisti kartu su įmonės darbuotoju per devynis šių metų mėnesius pasirinko 73 klientai. 93 – atliko įmonėse praktiką tris ar daugiau dienų.
Besidomintys profesinio orientavimo veikla ir paslaugomis gali bet kada susisiekti kontaktais, nurodytais www.karjerastau.lt internetinėje svetainėje. Čia pateikiama informacija ne tik apie paslaugas, bet ir artėjančius renginius, naujienas. Klientams siūloma dalyvauti motyvaciją didinančiuose renginiuose, individualiose ar grupinėse konsultacijose, mokytis viešojo kalbėjimo ir panašiai. O kitose įstaigose dirbantys karjeros specialistai kviečiami dalintis patirtimi ar dalyvauti mokymuose.
RKC tinklo modelis sukurtas remiantis Suomijos gerosios praktikos pavyzdžiu. Prioritetinės veiklos kryptys orientuotos į rugsėjo 1 d. įteisinto profesinio orientavimo ugdymo mokyklose stiprinimą bei individualiems poreikiams pritaikyto paslaugų teikimo nedirbantiems žmonėms iki 29 metų ar vyresniems. Tikimasi, kad naujos kartos profesinio orientavimo modelis padės siekti optimalaus darbo rinkos pasiūlos ir paklausos suderinamumo.