Tiek „Press Rally“, dar vadinamo žurnalistų raliu, dalyviai, tiek šias varžybas stebintys iš šalies žino, kad čia, prie starto linijos galima pamatyti ne tik žinomų žurnalistų, ne vieną pergalę pelniusių sportininkų, tačiau ir galingų, „karštų“ bei kvapą gniaužiančių automobilių. Šiemet birželio 3–4 dienomis vyksiančios varžybos – tikrai ne išimtis, o dalyviai jau strateguoja, kaip ne tik greitose tiesiose atkarpose, bet ir slalomo vingiuose reikės suvaldyti šimtus arklių.

Ketvirtą kartą žurnalistų ralyje dalyvaujantis žurnalistas ir fotografas Justas Lengvinas neslėpė, kad kasmet šios varžybos atneša daug gerų emocijų, tačiau lekiant kartodromuose ir lenktynių trasose norisi ne turistauti, o savo galimybes išbandyti. Ankstesniais metais J. Lengvinas su komandos draugu Domantu Puodžiuku „Press Rally“ lenktynių trasose lėkė su nedideliais, galinius varančiuosius ratus turinčiais automobiliais, tačiau prabilę, kad galios norėtųsi šiek tiek daugiau, kaip mat gavo ir viliojantį pasiūlymą – 2022 metų varžybose lėkti su 510 arklio galių turinčiu „Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio“ automobiliu.

„Praėjusiais metais važiavome su „Subaru BRZ“, kuris yra asmeninis mūsų komandos pirmo vairuotojo Domanto automobilis. Taigi – namų sienos padeda, bet praėjusį ralį jautėme, kad kartais norėjosi daugiau galios. Įprasta praktika, kad kai kurie gamintojų atstovai noriai duoda savo automobilius dalyvavimui ralyje ir iš „Autobrava“ sulaukiau pasiūlymo važiuoti su „Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio“, – pasakojo žurnalistas, prisipažinęs, kad iš karto „taip“ į pasiūlymą neatsakė.

Pasak jo, pirmiausia norėjosi drauge su ekipažo nariu automobilį išsibandyti ir „pasimatuoti“.

„Abu puikiai žinome, kad laimi ne arklio galios, o bendra visuma. Išbandę abu sutarėme, kad šis automobilis mums tinka ir, nors jis absoliučiai kitoks nei praėjusiais dvejais metais, mat abu kartus važiavome galu varomu mažu automobiliu, ryžomės šiam 510 arklio galių iššūkiui“, – pasakojo J. Lengvinas.

Paklaustas, ko šiemet tikisi iš „Press Ralio“ ir kas labiausiai intriguoja lekiant Lietuvos žurnalistų autoklubo paruoštomis trasomis, J. Lengvinas atviravo, kad ekipaže su D. Puodžiuku yra sutarę nekalbėti apie lūkesčius, tačiau visiems aišku, koks yra pagrindinis lenktynių tikslas.

„Šio ralio visų pirma laukiu dėl kompanijos ir sukuriamos atmosferos – apie ją įprastai niekam nepasakoju, nes tai nenupasakojama. Reikia pajausti. Žinoma, intriguoja rezultatai ir pačios lenktynės. Šiemet dalyvausime itin gausioje ir neapsakomai konkurencingoje klasėje, kurioje susirinko bene greičiausi vairuotojai ir čia 500 AG automobilis jau nieko nenustebins“, – šypsodamasis kalbėjo žurnalistas.

Liko ambicijų po pernykščio ralio

Jau praėjusiais metais didžiulę arklių kaimenę prie „Press Rally“ starto linijos suginė ir „Jaguar“ komanda, kuri galingų automobilių šioms varžyboms negaili ir šiemet. 2021 metais prie galingiausio „Jaguar F-Type SVR“ modelio, turinčio 575 arklio galias, vairo sėdęs naujienų portalo „15min“ rubrikos „Gazas“ redaktorius Žilvinas Pekarskas šiemet vėl prisijaukino galingą „katinėlį“ ir prie starto linijos stos su 550 arklio galių turinčiu „Jaguar F-Pace SVR“.

Ž. Pekarskas neslėpė, kad varžytis sėdint prie tokio automobilio vairo buvo išties įdomu, tačiau Kačerginės „Nemuno žiede“, kur turėjo būti smagiausia, viską sugadino lietus, todėl noras, legendinėje Lietuvos trasoje važiuoti galingu automobiliu, išliko.

„Praėjusių metų „Press Rally“ metu, kaip tik prieš startą „Nemuno žieme“, ėmė stipriai lyti, trasoje susidarė balos, todėl teko važiuoti su įjungta antipraslydimo kontrole, kuriai veikiant jausmas buvo toks, lyg kas su beisbolo lazda per kojas daužytų. Važiuoti buvo tikrai sunku, padangų sukibimas su trasos danga buvo ypač prastas, todėl net šturmanas, su kuriuo kartu važiuojame ne vienerius metus, prisipažino, kad tąkart pirmą kartą jam buvo baisu.

Šiemet sulaukiau pasiūlymo važiuoti su kitu galingu „Jaguar“ modeliu, todėl iškart sutikau, nes važiuojant žurnalistų ralyje man svarbiausia yra emocija, norisi smegenis pravėdinti. Žinoma, „Jaguar F-Pace SVR“ yra ir galingas, ir didelis automobilis, bet jį jau esu išbandęs Lietuvos metų automobilio rinkimuose rengtose traukos lenktynėse, kur šis modelis pasirodė labai gerai, o tai tik patvirtino, kad nepaisant dydžio, jis yra labai konkurencingas“, – patirtimi dalijosi Ž. Pekarskas.

Vis dėlto žurnalistas pasakojo, kad praėjusiais metais važiuodamas su „F-Type SVR“ įgijo vertingų pamokų, ypač perprantant, kada skirtingose situacijose reikėtų spausti stabdžio pedalą, kad nesustoti per anksti, tačiau ir nepraslysti posūkio.

„Buvau išmokęs Kačerginėje važiuoti su „Toyota Yaris Cup“ automobiliu, o po to sėdau prie „Subaru WRX“ vairo ir kelias stabdymo zonas tiesiog praslydau. Stabdant atrodė, kad automobilis sustos laiku, tačiau jis nesustojo. Tad didesnę galią taip pat svarbu mokėti sustabdyti. Todėl nepaisant to, kad esu vyresnis vairuotojas, kasmet vis mokausi ir startuodamas vis kitame „Press Rally“ galvoju ne apie vietą, kurią užimsiu, o apie pamokas, kurias išmoksiu, o svarbiausia, apie klaidas, kad kiekvieną kartą jų būtų kuo mažiau“, – teigė žurnalistas pabrėždamas, kad galingą automobilį suvaldyti yra sunkiau, o jam tai – svarbus iššūkis.

Ž. Pekarskas taip pat pabrėžė, kad vairuojant galingą automobilį, o ypač, didelį galingą automobilį, akivaizdu, kad slalomai nėra ta vieta, kur jie turėtų didesnį pranašumą, todėl žurnalistas teigė, kad laukdamas ralio starto jau dabar strateguoja, kaip reikėtų išsukti aštresnius posūkius ar apsisukimus, mat automobilio „užmetimas“ nėra pati teisingiausia taktika. Būtent dėl to Lietuvos žaliasis pragaras yra ta vieta, kurioje starto Ž. Pekarskas laukia labiausiai.

Panoro patirtį pakartoti

Dar vienas vairuotojas, ir praėjusiais metais, ir šiemet pasirinkęs 450 AG turintį „Jaguar F-Type“ – lenktynininkas Karolis Raišys. Jis jau antrą kartą „Press Rally“ varžybose startuoja prie britų sukurto automobilio vairo ir tai nestebina, mat klasikiniu „Jaguar“ modeliu K. Raišys varžosi istoriniame Monte Karlo ralyje. Paklaustas, kodėl prie to paties „F-Type“ vairo nusprendė sėsti antrą kartą, K. Raišys teigė, kad pirmą kartą nežinojo, ko tikėtis iš „Press ralio“ su šiuo automobiliu, tačiau pabandžius taip patiko, kad panoro tą pačią patirtį atkartoti antrą kartą.

„Praėjusiais metais iš šio automobilio nieko nesitikėjau. Dažnai būna, kad gražūs automobiliai trasoje nebūtinai yra labai greiti, nes lenktynėms vis tiek reikia specifinių automobilio parametrų, tačiau šiuo atžvilgiu „F-Type“ mane nustebino. Automobilis tikrai greitas, puikiai subalansuotas, o tai motyvavo ir šiemet sėsti būtent prie šio automobilio vairo.

Žinoma, šiemet taip pat sau nekeliu jokių tikslų ir lūkesčių, kol kas net neperžiūrėjau konkurentų sąrašo, o kita vertus, tai, jog praėjusiais metais sekėsi gerai, nereiškia, kad taip bus ir šiemet. Tikiu, kad konkurencijos tikrai netrūks, todėl neabejoju, kad ir šiemet bus labai smagu. Ta įtampa, kai su konkurentais varžomės sekundžių tikslumu, man patinka, nes tikrai neįdomu važiuoti žinant, kad pranašumas yra pernelyg ryškus, arba suvokiant, kad atsilikimas toks, jog pasivyti jau nebepavyks“, – aiškino K. Raišys.

Lenktynininkas pripažino, kad nepaisant to, jog praėjusiais metais savo klasėje laimėjo pirmąją vietą, šiais metais žurnalistų ralio laukia tikrai ne dėl užmojo išplėšti dar vieną pergalę, o dėl gerų emocijų, kurios dalyvaujant šiose varžybose – garantuotos.

Tarptautinis „Press ralis“ startuoja birželio 3 d. Vilniuje. Jo dalyviai varžysis įvairiose lenktynių trasose, kartodromuose, užsuks į „Nemuno žiedo“ trasą, taip pat – Kėdainius, kur miesto gatvėse lauks pašėlusios lenktynės. Maršrute laukia ir Šiaulių bei Klaipėdos darbo rinkos mokymo centrų autodromai, o lenktynių finišas numatytas pajūryje, birželio 4 dieną.