2024, balandžio 19, Penktadienis

Po „EdTech“ starto – siūlymai mokyklas praturtinti „Google“ švietimo įrankiais

Pasaulinės kompanijos „Google“ atstovai Švietimo, mokslo ir sporto ministerijai pristatė „Google for Education“ – įrankių rinkinį, suteikiantį galimybę mokytis patogiu metu iš bet kurios vietos – klasės, namų ar mokantis hibridiniu būdu.
Tikėtina, kad šie įrankiai, tarp kitų inovacijų, taps ministerijos ir programos „Kurk Lietuvai“ inicijuojamos švietimo technologijų ir inovacijų išbandymo bei kūrimo aplinkos „EdTech“ priemonėmis. Jas jau šiemet nemokamai išbandys mokyklos.
 
Kviečia inovatorius prisidėti prie švietimo pažangos
Švietimo, mokslo ir sporto ministrė Jurgita Šiugždinienė sveikina inovacijų kūrėjų siekį naujoves atnešti į mokyklas.
„Bendradarbiaudami su inovacijų kūrėjais galime tikėtis pažangos mokyklose. Lietuvos švietimo sistema yra atvira naujovėms, socialiai atsakingų novatorių idėjoms. „Google“ noras prisidėti prie „EdTech“ projekto aplinkos kūrimo ir ugdymo turinio skaitmeninimo turėtų paskatinti ir kitas IT įmones susidomėti kvietimu investuoti į mokinių ugdymą Lietuvoje“, – sakė ministrė.
Kompaniją susitikime atstovavęs „Google for Education“ vadovas Baltijos šalims, Danijai ir Islandijai Jesper Knoop-Henriksenas sakė, kad itin svarbu ne tik taikyti naujausias technologijas mokyklose, bet ir apmokyti švietimo bendruomenę išnaudoti inovacijų teikiamą potencialą.
„Google“ stipriai prisidėjo prie kovos su Covid-19 pandemija Lietuvos mokyklose: švietimo įstaigoms buvo suteikta daugiau nei 300 tūkst. nemokamų prieigų prie elektroninių mokymosi aplinkų bei net 10 tūkst. valandų mokymų Lietuvos mokytojų skaitmeninėms kompetencijoms gerinti. Be to, socialiniame tinkle „Facebook“ veikia aktyvi mokytojų bendruomenė, skirta „Google for Education“. Šioje grupėje pedagogai dalinasi savo mokymo patirtimi ir technologijų žiniomis, kartu su kolegomis aptaria iššūkius, su kuriais susiduria.
Ugdymo procesui vykstant nuotoliniu būdu, mokytojas negali būti keliose vietose vienu metu, todėl švietimo bendruomenei šiuo metu privalome suteikti visą įmanomą pagalbą. „Google“ siūlo daug mokymuisi skirtų įrankių mokytojams ir mokiniams, kad švietimo kokybė būtų ne tik aukštesnė, bet ir prieinama kiekvienam, nesvarbu, kurioje laiko juostoje ar vietoje jis mokytųsi“, – sakė J. Knoop-Henriksenas.
Siūlo įvairiapusišką naudą ir naujas galimybes
„Google“ atstovo regione bendrovės „TeraSky Baltic“ skaitmeninės transformacijos vadovas Paulius Valiulis tikina, kad „Google“ galėtų būti platforma, kurios dėka Lietuva savo techniniais sprendimais išgarsėtų visame pasaulyje.
„Mokytojas ir toliau išliks svarbiausias turinio kūrėjas, tačiau su „Google“ pagalba pamokų organizavimas gali tapti efektyvesnis ir prieinamesnis. Kompanija siūlo išskirtinį automatinį pamokų lankomumo fiksavimą, keletą mygtuko paspaudimų trunkantį namų darbų autentiškumo tikrinimą, pagal mokymosi dalykus pritaikytas mokymosi platformas, galybę pamokas praturtinančios vizualinės ir garso medžiagos bei seminarus ir įrangos naudojimo licencijas mokytojams. „Google“ mokykla yra visų šių priemonių, įrangos bei įrankių derinys“, – sakė P. Valiulis.
Visame pasaulyje daugiau nei 170 milijonų mokinių ir mokytojų naudoja „Google Workspace for Education“ kurdami, bendradarbiaudami ir bendraudami. Daugiau nei 150 milijonų mokinių, pedagogų ir mokyklų vadovų naudojasi „Google Classroom“ platforma; jos vartotojų skaičius per metus išaugo beveik keturis kartus palyginus su 40 milijonų vartotojų praėjusiais metais.
Birželio pabaigoje – liepos pradžioje Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos atlikta mokyklų administracijų apklausa, kurioje dalyvavo 94 proc. bendrojo ugdymo mokyklų. Jos metu paaiškėjo, kad apie 40 proc. bendrojo ugdymo mokyklų renkasi „Microsoft Office 365 For Education“ aplinką, 13 proc. – „Google G-Suite For Education“. Dažniausiai įstaigos pokalbiams ir vaizdo skambučiams yra linkusios naudoti „Microsoft Teams“ (45 proc.) arba „Zoom“ platformas (34 proc.).
Kvietimas jungtis į „EdTech“ – jau netrukus
Kaip teigė Skaitmeninės švietimo transformacijos „EdTech“ projekto vadovė Justina Kugytė, jau artimiausiu metu bus paskelbtas viešas kvietimas inovatyvių sprendimų kūrėjams teikti pasiūlymus, kokie sprendimai galėtų būti nemokamai išbandyti Lietuvos švietimo įstaigose. Paraiškas dalyvauti EdTech inovacijų išbandymo ir kūrimo aplinkos veiklose galės teikti tiek Lietuvos, tiek užsienio edukacinių technologijų sprendimų kūrėjai. Per šią platformą savo pasiūlymą galės pateikti ir „Google“.
Pasak J. Kugytės, inovacijų kūrėjai šiuo metu susiduria su sunkumais siūlant mokykloms šiuolaikiškus technologinius sprendimus, nes neturi pakankamų resursų ir palaikymo plėtoti savo idėjas bei jas išbandyti. Todėl vienas iš švietimo inovacijų ir skaitmeninės transformacijos projekto tikslų yra suteikti aplinką, kur įmonės ir startuoliai galės pristatyti, diegti ir tobulinti inovatyvias švietimo technologijas visose šalies mokyklose.
Tuomet ministerija lauks mokyklų, norinčių įsijungti į „EdTech“ platformą ir nemokamai išbandyti įvairias priemones, paraiškų.
„EdTech“ yra vienas Vyriausybės prioritetinių projektų. „EdTech“ projektai įgyvendinami ir kitose šalyse. Pavyzdžiui, Australijoje, pagal 2020 m. „Deloitte“ atliktą analizę, „EdTech“ sektorius nuo 2017 m. iki 2019 m. paaugo dvigubai ir yra 3-4 eksporto sektorius.
2018 m. „Startup Estonia“ kartu su Estijos švietimo ir mokslinių tyrimų ministerija nustatė „EdTech“ kaip vieną iš savo prioritetinių veiklos krypčių. Suomijoje ir Švedijoje, kurių švietimo sistemos yra pripažintos vienomis geriausių nacionalinių švietimo sektorių pasaulyje, sėkmingai veikia verslo akseleratoriai ir platformos „EdTech“ sprendimams išbandyti ir kurti.
Tokios paskatų ir palaikymo sistemos padeda ne tik „EdTech“ sektoriaus plėtrai, tačiau ir stiprina visų švietimo įstaigų darbuotojų skaitmenines kompetencijas.
- Reklama -

Naujausi straipsniai