2024, balandžio 19, Penktadienis

Per šimtas moksleivių verslų varžosi dėl geriausios bendrovės vardo

Kovo 8–21 d. vyksta jau trečiąjį kartą jaunimo antreprenerystės ir finansinio raštingumo organizacijos „Lietuvos Junior Achievement“ organizuojama internetinė stovykla moksleiviams „Challenge The Challenge“. Šįkart jaunųjų verslininkų išbandymo tema apie el. prekybą – parduoti internete. Net 452 iššūkį priėmę mokiniai, mokyklose įkūrę net 113 verslų, dėl geriausio el. prekybos sprendimo varžosi nacionaliniame konkurse, o regioniniuose Alytaus, Kauno, Klaipėdos, Panevėžio, Šiaulių ir Vilniaus apskričių, taip pat Ukmergės miesto konkursuose – dėl geriausios jaunosios bendrovės vardo.

Pirmą kartą tokia internetinė stovykla vyko praeitais metais, COVID-19 pandemijos ir pavasarį paskelbto karantino laikotarpiu. Ieškoti koronaviruso sukeltų problemų sprendimo būdų organizatoriai tada moksleivius kvietė norėdami parodyti, kad verslą ir inovacijas galima kurti ir namuose – internetu. Inovatyvus internetinis renginio formatas organizatorių sprendimu buvo pasirinktas ir vėl, dėl šalyje nešvelnėjančių karantino sąlygų. Nuotolinio renginio tikslas – paskatinti mokinius drąsesnių sprendimų link ir suteikti realią galimybę, kartu su ekonomikos ir verslumo mokytojų bei patyrusių verslo mentorių pagalba, vos per dvi savaites ne tik susikurti savo sprendimą el. prekybai, tačiau jį taip pat pritaikyti ir praktikoje, išsibandyti jėgas prekiaujant internete.

Pirmąją iššūkio savaitę – kovo 8–14 d. – moksleiviai dalyvavo internetiniuose seminaruose ir savarankiškai, konsultuojami verslo mentorių, atliko praktines užduotis – susipažino su el. prekyba ir skaitmeninės rinkodaros pagrindais, kūrė arba tobulino jau susikurtą prekybos internete sprendimą: el. parduotuvę, socialinių tinklų puslapį arba paskyrą el. prekybos platformoje. Kiekvieną pirmojo etapo dieną verslus kuriantys mokiniai nagrinėjo naują temą: kovo 8-ąją „piešė“ produkto ar paslaugos vartotojo paveikslą, kovo 9–10 d. susipažino su įvairiais el. prekybos sprendimais, kovo 11-ąją mokėsi skaitmeninės rinkodaros pagrindų, o kovo 12-ąją ruošėsi prekybos internete startui.

Antrąją iššūkio savaitę – kovo 15–21 d. – verslus kuriančių moksleivių komandos pradeda prekybą internete ir nacionaliniame konkurse varžosi dėl daugiausiai pardavimų padariusios ir geriausią el. prekybos sprendimą sukūrusios jaunosios bendrovės vardo. Taip pat konkuruos regioniniuose renginiuose, kuriuose turės pristatyti savo verslo idėją, atsakyti į verslininkų užduotus klausimus, gaus vertingų jų patarimų. Kovo 15-ąją vyks Alytaus regioninė eXpo, kovo 16-ąją – Kauno, kovo 17-ąją – Klaipėdos ir Panevėžio, kovo 18-ąją – Šiaulių ir Ukmergės miesto eXpo, o kovo 19-ąją – Vilniaus regioninė eXpo. Šių nuotolinių renginių metu moksleiviai pristatys savo verslo idėjas, pokalbio su komisija metu įsivertins per jaunosios bendrovės kūrimo laikotarpį padarytą pažangą, taip pat pademonstruos per praktines verslumo pamokas įgytus įgūdžius bei kompetencijas, finansinio raštingumo žinias ir orientaciją ekonominėje aplinkoje. Iš Panevėžio varžosi „Saulėtekio“ progimnazijos, „Minties“ gimnazijos, Panevėžio robotikos centro „RoboLabas“ komandos.

Pagrindinis prizas pirmąsias vietas regioninėse parodose užėmusioms moksleivių komandoms – bilietas dalyvauti gegužės 7-ąją vyksiančioje nacionalinėje „Lietuvos Junior Achievement“ jaunųjų bendrovių eXpo. Tai finalinis dar mokykloje mokiniams realią verslo kūrimo patirtį suteikiančios verslumo ugdymo programos „AcceleratorX“ renginys, kuriame dėl geriausio metų moksleivių verslo vardo ir kelialapio į europinį konkurso etapą varžosi jaunosios bendrovės iš visos Lietuvos mokyklų. Vietą Nacionalinėje eXpo taip pat iškovos iš visų dalyvių daugiausiai pardavimų antrąją iššūkio savaitę padariusi ir geriausią el. prekybos sprendimą sukūrusi moksleivių komanda.

 

Parengta pagal „Lietuvos Junior Achievement“ inf.

- Reklama -

Naujausi straipsniai