2024, liepos 16, Antradienis

Per moksleivių rudens atostogas sergančiųjų sumažėjo

reklama rubai

Nacionalinio visuomenės sveikatos centro prie Sveikatos apsaugos ministerijos Panevėžio departamentas informuoja, kad sergamumas gripu ir ūminėmis viršutinių kvėpavimo takų infekcijomis 2017 m. 44-ąją savaitę (spalio 30 d. – lapkričio 5 d.), palyginus su šių metų 43 sav. duomenimis, sumažėjo beveik visuose Panevėžio apskrities rajonuose, išskyrus Kupiškio r., kur sergamumas šiek tiek padidėjo (atitinkamai 15,60 ir 16,72 atv./10 tūkst. gyv.).

Praėjusią savaitę bendras Panevėžio regiono sergamumo gripu ir ūminėmis viršutinių kvėpavimo takų infekcijomis rodiklis buvo 43,75 atv./10 tūkst. gyventojų. 2016 m. tuo pačiu metu sergančiųjų buvo mažiau – 38,93 atv./10 tūkst. gyventojų.

Dar galima pasiskiepyti nuo sezoninio gripo

Primename, kad 2017-2018 m. gripo sezonui Panevėžio apskričiai skirta 9 697 gripo vakcinos ,,Influvac“ dozės, kurios naudojamos rizikos grupių asmenų skiepijimui. Visi norintys pasiskiepyti nuo sezoninio gripo turi kreiptis į savo šeimos gydytoją.

Dėl gripo hospitalizuotas 1 asmuo

NVSC Panevėžio departamento duomenimis, 2017-2018 m. gripo sezoną (40-44 savaites) Panevėžio apskrities gydymo įstaigose dėl gripo buvo hospitalizuotas 1 asmuo (2-17 m.).

Kaip apsisaugoti nuo gripo ir ūminių viršutinių kvėpavimo takų infekcijų?

Gripo virusai ir ūminės viršutinių kvėpavimo takų infekcijos plinta oro lašeliniu būdu, t. y. kosint, čiaudint, kalbant. Infekcijos greičiau plinta ankštose, blogai vėdinamose, užterštose dulkėmis patalpose, esant drėgnesniam orui, todėl svarbu ne tik pasiskiepyti nuo gripo, bet ir imtis kitų, nespecifinių profilaktikos priemonių:

  • susirgus rekomenduojama nesigydyti patiems, o kreiptis į savo šeimos gydytoją;
  • sergančių vaikų neleisti į ugdymo įstaigas bei lankyti sergančių draugų;
  • gerti daug skysčių, geriau su vitaminu C;
  • kuo dažniau plauti rankas tekančiu šiltu vandeniu, ypač slaugant ligonį ir prieš valgį;
  • kosint ar čiaudint prisidengti nosį ir burną vienkartinėmis nosinaitėmis arba rankove (geriausiai alkūnės linkyje);
  • aktyviai leisti laisvalaikį, daugiau laiko praleisti gryname lauke (atsižvelgiant į oro sąlygas);
  • valgyti daugiau vaisių, daržovių.
- Reklama -

Naujausi straipsniai