„Ford“ specialistai apskaičiavo, kad kiekvienas Europos vairuotojas, pasirinkęs šiame regione geriausiai parduodamą iš tinklo įkraunamą hibridinį automobilį, per metus sutaupė tiek CO₂ išlakų, kiek jų būtų išskirta keliaujant iš Londono į Buenos Aires ir atgal. Būtent tokiais pasiekimais gali pasidžiaugti perkamiausio Senajame žemyne iš tinklo įkraunamo hibridinio miesto visureigio „Ford Kuga“ vairuotojai.

Anonimiškai surinktų „Kuga Plug-In Hybrid“ modelio vairuotojų visoje Europoje duomenų analizė parodė, kad vidutiniškai per metus kiekvienas jų nuvažiavo tik kiek daugiau nei 10 tūkst. kilometrų. Remiantis WLTP visuotinai suderintu standartu, iš tinklo įkraunamas hibridinis „Kuga“ modelis išmetė apytiksliai 1 100 kg CO₂ mažiau nei analogiško modelio versija, kurioje įrengtas 1,5 litro „EcoBoost“ benzininis variklis.

Šie duomenys atskleidė ir kitą įdomią tendenciją – vairuotojai stengiasi laikyti savo automobilio baterijas įkrautas, o maždaug pusės visų parduotų šių miesto visureigių baterijos papildomos naktimis.

Populiarūs ir trumpi – nuo valandos iki dviejų – sustojimai baterijoms įkrauti dienos metu. „Ford“ prognozuoja, kad vairuotojai hibridinio modelio baterijas ilgainiui stengsis krauti dar dažniau, mat visoje Europoje plečiasi įkrovimo infrastruktūros tinklas.

Praėjusiais metais „Ford Kuga Plug-In Hybrid“ buvo geriausiai parduodamas iš tinklo įkraunamas hibridinis visų segmentų modelis Europoje. Jo parduota daugiau nei 48 tūkst. vienetų. Pardavimo apimtimis artimiausią konkurentą jis aplenkė daugiau nei 17 proc.

Iš tinklo įkraunami hibridai bei elektromobiliai 2021-aisiais sudarė 19 proc. visų Europoje parduotų automobilių, o, palyginimui, dyzelinu varomi modeliai – 21,7 proc. O daugiau nei pusė visų „Kuga“ modelių, parduotų pernai, buvo hibridai arba iš tinklo įkraunami hibridai.

Maksimaliai naudojasi elektros energija

„Ford“ anonimiškai surinktų duomenų analizė leido geriau suprasti, kaip iš tinklo įkraunamų hibridinių modelių vairuotojai išnaudoja savo automobilių universalumą.

Klientai reguliariai papildo savo iš tinklo įkraunamų hibridinių „Kuga“ baterijas. Duomenys atskleidė, kad 100-ui kelionių tenka 71 baterijos įkrovimas, kitaip tariant, vairuotojai dažniau krauna baterijas, nei tai yra būtina.

Be to, vidutinė baterijų įkrova siekia 30 proc., kai automobilis prijungiamas prie įkrovimo taško. Tai leidžia numanyti, kad vairuotojai retai kada iškrauna savo hibridų baterijas iki galo – jie stengiasi laikyti jas įkrautas ir didžiausią galimą atstumą įveikti naudojantis elektros energija.

Duomenys taip pat atskleidžia, kad vien elektros energija nuvažiuojamas „Kuga“ atstumas atvėrė klientams platesnes galimybes tenkinti savo poreikius. Vidutinis per dieną įveikiamas nuotolis ir kelionių, perkopusių 100 km, skaičius labiausiai išaugo vasaros mėnesiais (liepą ir rugpjūtį) bei rugsėjį. Tai leidžia daryti išvadą, jog iš tinklo įkraunamų hibridų savininkai galėjo išnaudoti savo benzinu ir elektra varomų modelių nuvažiuojamą atstumą ir pasimėgauti vasaros atostogomis bei pramogomis.

Klientai taip pat aktyviai naudojasi galimybe įkrauti baterijas namuose naktį, kad sumažintų transportui tenkančias išlaidas. Iš 5,7 mln. baterijų įkrovimų, užfiksuotų per pastaruosius 12 mėnesių, 46 proc. vyko naktimis.

Dažniausiai įkrovimo trukmė siekė 12 ar daugiau valandų. Toks pasirinkimas leido išnaudoti tradiciškai pigesnį naktinį energijos tarifą, be to, naktinių įkrovų populiarumas rodo ir tai, jog su automobilių baterijomis vairuotojai elgiasi panašiai kaip su savo išmaniaisiais telefonais ir kitais nepastebimai į kasdienį gyvenimą įsiliejusiais įrenginiais.

Antras pagal dažnį įkrovimo būdas – 1–2 valandų sustojimai stotelėse dieną. Tai rodo, kad vairuotojai stengiasi išnaudoti galimybes greitai papildyti baterijas ten, kur yra viešųjų įkrovimo taškų.

Galimybė įkrauti leidžia sutaupyti

Išmanioji „Kuga“ SUV jėgainė,  pagal WLTP metodiką, naudojant vien elektros energiją leidžia nuvažiuoti 57–65 km, o važinėjant vien miesto režimu atstumas išauga iki 71–89 km. Tai suteikia vairuotojams galimybę  keliauti naudojant vien elektros energiją. Jos sąnaudos siekia 14,8 kWh/100 km pagal WLTP bandymus.

Be to, vairuojant iš tinklo įkraunamą hibridą, galima mėgautis benzinu varomo automobilio įveikiamu atstumu ir patogumu, nes baterija tik papildo benzininio variklio veikimą. Ji padidina hibrido našumą net ir tada, kai važiuojama nenustačius elektros režimo „EV Now“.

Dėl to, remiantis WLTP, iš tinklo įkraunamo „Kuga“ degalų sąnaudos sudaro tik 0,9–1,3 l/100 km, o CO₂ emisija siekia nuo 21–29 g/km. Šie rodikliai reiškia, kad vairuotojai gali laikyti įjungtą „EV Auto“ režimą ir būti tikri, kad šis užtikrins efektyviausią važiavimą automobiliu. Net ir tada, kai šio SUV baterija visiškai tuščia, iš tinklo įkraunamo hibridinio modelio degalų sąnaudos nesikandžioja ir siekia 5,2–6 l/100 km.

Vairuotojai taip pat gali naudotis „EV Later“ režimu, leidžiančiu sutaupyti elektros energijos išteklius vėlesniam laikui. Tokiu būdu vairuotojas gali pats nuspręsti, kaip ir kada naudoti baterijoje sukauptą elektros energiją. Be galimybės įkrauti „Kuga“ baterijas iš išorinio šaltinio, galima pasitelkti energijos regeneravimo sistemą, leidžiančią įkrauti bateriją išnaudojant kinetinę energiją, susidarančią stabdant.

Iš tinklo įkraunamas hibridinis SUV leidžia labiau sumažinti automobilio išlaikymo sąnaudas. „Ford“ skaičiuoja, kad per trejus metus arba nuvažiavę 60 000 km šio modelio savininkai sutaupo vidutiniškai 1 800 eurų: tai įmanoma dėl nedidelių degalų sąnaudų ir priežiūros kaštų bei aukštos likutinės vertės.

„Ford“ automobilių gamą sudaro visiškai elektriniai, iš tinklo įkraunami, hibridiniai modeliai bei švelnieji 48 V sistemas turintys hibridai. Šių modelių gamą sudaro „Mustang Mach-E“ ir „Mach-E GT“, „Kuga Hybrid“, „Mondeo Hybrid“, „S-MAX Hybrid“, „Galaxy Hybrid“, „Explorer Plug-In Hybrid“ ir „Puma“, „Fiesta“ bei „Focus“ „EcoBoost Hybrid“ modeliai.

Print Friendly, PDF & Email