2024, balandžio 30, Antradienis

Pasirinkimo galia: mažųjų hečbekų įranga jau prilygsta prabangiems modeliams

Prieš keliolika metų vadinamajam miesto hečbekų B segmentui priklausę automobiliai nuo savo
prabangesnių giminaičių skyrėsi kaip dviratis nuo motociklo. Dabar mažuose gamintojų modeliuose
galima rasti naujausių ir moderniausių technologijų bei aukštos kokybės apdailos medžiagų, kurių
kokybė užrištomis akimis lengvai leidžia supainioti tokį miesto hečbeką su prabangesniu sedanu.
Kokia yra paslaptis, kad nedideli miesto automobiliai tapo tokie technologiškai pažangūs ir
komfortiški?

Daugiau galimybių rinktis

Vieno automobilių gamintojo šūkis „Power of choice“ (liet. „pasirinkimo galia“) labai gerai atspindi
tendenciją pažangias technologijas perduoti mažiesiems automobiliams.

Tai reiškia, jog mažųjų automobilių pirkėjai turi itin plačių pasirinkimo galimybių, pavyzdžiui,
„Peugeot 208“ pirkėjas gali pasirinkti benzininį, dyzelinį arba elektrinį variklį bei mechaninę arba
automatinę pavarų dėžę; „Volkswagen Polo“ – benzininį ar dyzelinį bei mechaninę ar automatinę.
Tiek „Peugeot“, tiek „Volkswagen“ hečbekuose montuojamos moderniausios pavarų dėžės
(atitinkamai 8 laipsnių EAT-8 bei 7 laipsnių DSG).

Ar egzistavo tokių pasirinkimo galimybių praėjusio dešimtmečio pradžioje? Apie tai, jog
„Volkswagen Polo“ turės tokią pačią automatinę pavarų dėžę kaip ir „Passat“, retas kuris drįso net
pasvajoti. Tačiau gamintojai ilgainiui suvokė, jog verčiau gaminti vieną kokybišką detalę ir ją
montuoti į visus automobilius nei kiekvienam kurti atskiras.

Analogiškai nutiko ir su automobilių įranga – technologijų pažanga leidžia sparčiai ją tobulinti ir
didinti prieinamumą. „Peugeot 208“ hečbeke jau standartiškai montuojama autonominio avarinio
stabdymo, eismo juostos palaikymo, nematomos zonos stebėjimo sistemos. Ne viename
aukštesnės klasės automobilyje, net ir Premium segmente, tokios sistemos – tik papildomos
įrangos sąraše. Už „Audi A3“, BMW 1 ir daug kitų modelių eismo juostos išlaikymo ar autonominio
avarinio stabdymo sistemas reikia sumokėti papildomai.

Elektromobiliai apskritai yra kita tema. Daugelis gamintojų juos kuria nuo nulio – taip atsirado
„Mitsubishi i-MiEV“, „Nissan LEAF“, „Audi e-tron, „Jaguar I-Pace“ modeliai. Kaip parodė istorija, ne
visi tapo populiarūs, klientai vertina galimybę rinktis patinkantį modelį ir tik tada – variklio tipą.

Kai kurie gamintojai pastebėjo tokį klientų norą, tad pradėjo kurti universalias platformas,
pritaikomas įvairiems jėgainių tipams. Tai nulėmė tokių modelių kaip „Volkswagen Golf“ ar
„Peugeot 208“ populiarumą, jų eksterjeras bei interjeras iš esmės nesiskiria nuo pasirenkamo
variklio tipo (benzininio, elektrinio ar kito) ar pavarų dėžės.

Augantis praktiškumas

Pati ryškiausia mažųjų segmento savybė – išskirtinis dizainas. Kartais tenka girdėti frazę, jog
šiuolaikinių automobilių išorė tampa nuobodi ir vienoda, ji tikrai negalioja nedideliems hečbekams.
Renkantis tokį automobilį akivaizdžiai pastebima kai kurių gamintojų siūloma spalvų gama: ryški
oranžinė, sodri mėlyna ar skaisti geltona. Prie stiliaus ir išskirtinumo prisideda technologiniai
sprendimai, daugelio priekinę dalį puošia tam tikrą formą atkartojantys LED žibintai: „Volvo“ – Toro
kūjis, „Peugeot“ – žvėries iltys, BMW – ovalai.

Vis dėlto didžiausias pastarojo dešimtmečio pokytis susijęs su praktiškumu. Tam tikros automobilių
detalės pastebimai išaugo, pavyzdžiui, statramsčiai, kurie dėl griežtėjančių saugumo reikalavimų
tapo kur kas tvirtesni, juose neretai montuojamos oro pagalvės. Tačiau salono erdvė taip pat auga,
vietos daugiau yra tiek priekyje, tiek gale sėdintiems keleiviams, tiek ir bagažinėje.

Pavyzdžiui, pirmosios kartos BMW 1 hečbeko bagažinės talpa buvo 330 litrų, „Audi A3“ – 350 l.
Mažųjų miesto hečbekų bagažinės yra kiek mažesnės, tačiau nulenkus galines sėdynes, erdvė
skiriasi minimaliai. Kita vertus, litrais išreiškiama talpa yra tik viena medalio pusė. Norint įdėti
pirkinių maišus ar kelis lagaminus, labiau vertinamas bagažo skyriaus išplanavimas, jo
konfigūracijos galimybės kaip dvigubas dugnas, kuris šiandien yra daugelyje naujų automobilių.
Mažų automobilių prabangos bei komforto įranga taip pat nebestebina. Odinės sėdynės,
„Alcantara“ apdaila, beraktė atrakinimo ir užvedimo sistemos, didelio skersmens lengvojo lydinio
ratlankiai – tokie atributai gali būti komplektuojami ne vienam B segmento automobiliui. Nedideli
miesto hečbekai ne tik inovacijomis, bet ir komfortu jau pavijo aukštesnės klasės modelius.

- Reklama -

Naujausi straipsniai