2024, balandžio 19, Penktadienis

Pasakė, kas gali išspręsti daugumą transporto pasaulio rūpesčių: užtenka nedidelės dėžutės sunkvežimyje

Telematinės technologijos vežėjų pasaulyje atsirado taip seniai, kad net šio verslo senbuviai sunkiai prisimena laikus, kai galimybių nuotoliniu būdu stebėti kiekvieną įmonės sunkvežimį nebuvo. Nepaisant to, rinkoje vis dar atsiranda naujų skaitmeninių įrankių transporto parko valdymui, kurie itin efektyviai apjungia keletą skirtingų funkcijų.

Vienas naujausių tokių produktų – DKV LIVE pernai, praėjus vos keliems mėnesiams po pasirodymo Vokietijos rinkoje, triumfavo „Telematik Award 2020“ apdovanojimų „Geriausios naujovės“ kategorijoje.

Sukūrė skaitmeninį asistentą

Detalizuodamas, kuo jų telematinės technologijos ypatingos, „DKV EURO SERVICE Baltikum“ vadovas Arturas Michejenko teigia, kad šios srities specialistų pripažinimą pelnė DKV LIVE gebėjimas būti vežėjų skaitmeniniu asistentu.

„Tiesą sakant, DKV LIVE atliekamų funkcijų skaičius vis dar auga ir, esu beveik tikras, kad šis procesas nebus baigtinis. Tai yra, dabartinės galimybės stebėti transporto priemonės maršrutą, judėjimo greitį, degalų likutį bake, degalų suvartojimą ir situaciją realiuoju laiku, taip pat automatiškai nuskaityti ir archyvuoti skaitmeninio tachografo duomenis, bus nuolat praturtinamos naujais sprendimais. Skaitmeninė programa ne šiaip seka vilkikų judėjimą realiuoju laiku, bet ir pasiekiama akimirksniu. Duomenys apie sunkvežimio greitį ir buvimo vietą leidžia laiku pakeisti maršrutą išvengiant vėlavimų ir spūsčių“, – vardija A. Michejenko.

Kita sistemos paslauga – galimybė taupyti perkant degalus ir užkirsti kelią jų vagystėms.

Elektroninės DKV LIVE smegenys nuolat analizuoja informaciją apie situaciją degalų bake ir gali pasiūlyti sukti į tas degalines, kuriose įmonė turi didesnes nuolaidas, todėl vairuotojas išleistų mažesnę sumą už tą patį kiekį dyzelino.

Jei pastebimas neatitikimas tarp transporto priemonės maršruto ir degalų pirkimo vietos (tai greičiausiai byloja apie degalų kortelės vagystę), atsakingiems įmonės žmonėms nedelsiant atsiunčiamas atitinkamas perspėjimas, o pati kortelė – automatiškai blokuojama. Ateityje planuojama suteikti galimybę netgi blokuoti tokius nelegalius degalų pirkimus realiu laiku.

Leis surasti krovinių

„Šiuo metu testuojama ypač mažiesiems vežėjams svarbi funkcija, leidžianti minimizuoti „tuščių“ kilometrų skaičių. Įvertinusi, kur yra galutinė sunkvežimio maršruto stotelė DKV LIVE gali pateikti apibendrintą pagrindinių transporto biržų informaciją apie galimus papildomus krovinius. Tokia platforma leistų spręsti daugybė problemų, pradedant administracinių kaštų mažinimu ir baigiant oro tarša“, – akcentuoja „DKV EURO SERVICE Baltikum“ vadovas.

Jo teigimu, pagrindinė kompanijos veikla nesikeičia – DKV ir toliau rūpinsis išskirtinai degalų kortelėmis, PVM susigrąžinimu iš užsienio šalių bei kelių mokesčių administravimu, o telematinės technologijos bus tik pagalbinė platforma, leidžianti skaitmenizuoti kai kuriuos procesus ir integruoti trečiųjų šalių paslaugas.

Įdiegti DKV LIVE sistemos „geležinę“ dalį yra nesudėtinga, nes pats prietaisas tėra cigarečių pakelio dydžio, o su sunkvežimio kompiuteriais susiejamas per FMS jungtį. Jei tokios nėra (kai kurių modelių vilkikuose FMS jungtis reikia užsakinėti kaip papildomą įrangą) ar ji jau užimta, galima prisijungti magnetiniu-indukciniu būdu prie automobilio laidų pynės.

įdiegimo forma nėra pageidaujama, 80 proc. visų DKV LIVE funkcijų (išskyrus tachografo duomenų nuskaitymą bei variklio informaciją) bus pasiekiama tiesiog jungiant prietaisą į 12/24 voltų maitinimo lizdą.

Pademonstruos renkant „Metų sunkvežimį“

  1. Michejenko pabrėžė, kad tai, kaip ši sistema veikia, bus gyvai pademonstruota konkurso „DKV LIVE Metų sunkvežimis 2021“ renginių metu.

„DKV LIVE Metų sunkvežimio 2021“ rinkimai Lietuvoje organizuojami pirmą kartą. Rinkimuose bus vertinami šie modeliai (abėcėlės tvarka):

  • „Ford F-Max“
  • „Iveco S-way“
  • MAN TGX
  • „Mercedes-Benz Actros“
  • „Scania R“
  • „Scania S“
  • „Volvo FH“

Visų dalyvių pristatymas vyks balandžio 28 d., parodų centre „Litexpo“, gegužės 7-8 dienomis vyks bandymų stovykla Šiaulių Darbo rinkos mokymo centro autodrome, o finalas bei nugalėtojų apdovanojimas – gegužės 15 d.

Visi kandidatai bus vertinami tiek teoriškai, tiek praktinių bandymų metu. Numatyti tokie vertinimo kriterijai kaip saugumas, degalų sąnaudos bei CO2 emisijos, eksterjero ir interjero dizainas, ergonomika ir vairuotojo patogumas, transmisija, variklis, aptarnavimo kaštai.

Geriausio sunkvežimio rinkimai, kuriuos organizuoja Lietuvos žurnalistų autoklubas, bus rengiami kas dvejus metus.

- Reklama -

Naujausi straipsniai