2024, lapkričio 5, Antradienis

Panevėžio robotikos centras „RoboLabas“ švenčia 5-erių metų sukaktį

Panevėžio robotikos centras „RoboLabas“ (toliau – Centras, RC) mini penkerių metų veiklos sukaktį. Ta proga Panevėžio švietimo centro padalinys surengė neformaliojo švietimo mokytojų apdovanojimų ceremoniją – įteikė statulėles už robotikos puoselėjimą, inovacijų taikymą ugdant, aukštus mokinių pasiekimus ir Mokytojo vardo garsinimą.

Panevėžio miesto mero Ryčio Račkausko padėkos įteiktos: direktoriaus pavaduotojai ugdymui Vaidai Repovienei už tvarias iniciatyvas kuriant ir plėtojant Panevėžio švietimo centro tarptautiškumą, programų koordinatorei Jurgitai Ivonaitienei už pozityvias iniciatyvas, telkiančias švietimo bendruomenes, kūrybišką švietimo, kultūros ir verslo jungčių stiprinimą, neformaliojo švietimo mokytojui Egidijui Krikščiūnui už šiuolaikišką požiūrį į mokymą ir mokymąsi, inovacijų taikymą ugdymo procese.

Už kūrybišką veiklą, inovatyvių metodų taikymą ugdant ir kitus reikšmingus pasiekimus vardiniai apdovanojimai įteikti mokytojoms Astai Sakalienei, Laurai Kuchalskienei, Laurai Šinkūnienei, Klaudijai Pelanytei.

Novatoriškas ir šiuolaikiškas robotikos centras „RoboLabas“ yra atviras įvairaus amžiaus miesto mokiniams. Inžinerija, programavimas, elektronika daugeliui gali atrodyti labai sudėtingi dalykai, tačiau „RoboLabas“ vaikams tai – patrauklus iššūkis, leidžiantis praktiškai susipažinti su elektronikos technologijų procesais, ir galimybė, atliekant bandymus, patirti kūrybos ir atradimo džiaugsmą.

RC dirbantys mokytojai džiaugiasi, kad per 5-erius veiklos metus išugdė ne vieną mokinį, kuris laimėjo respublikiniuose, tarptautiniuose konkursuose ar varžybose. Vien pernai ugdytiniai sėkmingai skynė laurus ir džiaugėsi prizinėmis vietomis Latvijos ir Lietuvos tarptautinėse mokinių robotikos varžybose „Robomūšis“, „Preili Robotikas Cempionats“, „Siguldas robotu kauss 2023“, „Saulės robotų mūšis 2023“ „Robotų fiesta“, „Automaton“.

Informacinių technologijų piešinių konkurse „Ateities kompiuteriai. Kompiuteris 2222“ buvo nominuoti „Už idėją ateities pasauliui“, nacionaliniame Lietuvos jaunųjų inžinierių čempionate „STEAM Team“ 5–8 kl. grupėje su Goldbergo mašinos projektu „Zitrone“ mokinių komanda pateko į finalą ir užėmė 1-ąją vietą.

„Reikia pasidžiaugti, kad jau trečią sezoną sėkmingai bendradarbiaujame su Vilnius TECH universitetu. Pavyzdžiui, „Ateities inžinerija“ projektinių darbų konkurse mokiniai laimėjo pagrindinius temos „Roboto prototipo kūrimas“ „Gaminio modeliavimas“ prizus. Antri metai iš eilės už įvairius pasiekimus ir laimėjimus net 4 ugdytiniai yra tapę programos „Lietuvos Maximalistai“ stipendininkais“, – džiaugiasi Panevėžio švietimo centro direktoriaus pavaduotoja ugdymui Vaida Repovienė.

Panevėžio švietimo centro padalinyje 2023 m. pagal „Techninės kūrybos“, „Kūrybinių industrijų“, „STEAM ugdymo“, „Technologinio-inžinerinio ugdymo“, „Sumaniosios specializacijos“ išplėstines programas veikia net 39 vaikų neformaliojo švietimo būreliai, kuriuose ugdoma 413 mokinių.

Nuo mokslo metų pradžios RC įgyvendinamos 3 naujos neformaliojo vaiko švietimo programos: „RoboKūrėjas: robotų ir technologijų pasaulyje“, „Kostiumo dizainas – nuo eskizo iki podiumo“, „Grafinis dizainas ir reklama“. Kasmet sėkmingai organizuojamos tarptautinės robotikos varžybos „Robotų fiesta“, „Automaton“, respublikinės robotikos varžybos „Robotų olimpiada“, WRO varžybos, įvairios kūrybinės dirbtuvės, bendradarbiaujama su verslo ir socialiniais partneriais.

RC parengtos ir įgyvendinamos 127 edukacinės-pažintinės programos miesto mokyklų mokiniams, sukurtos 3 naujos edukacinės programos – „Šokantys paukščiai“, „Dingęs pasaulis“, „Žemė – mūsų planeta“, suorganizuotos 65 integruotos veiklos, 30 STEAM patirtinių veiklų ikimokyklinio ugdymo, pradinio ugdymo mokiniams.

Apibendrinant norisi pasidžiaugti ir pasiektais rezultatais vykdant integruotas pamokas: per 2023 m. mokslo metus integruotose pamokose apsilankė beveik 2000 priešmokyklinio amžiaus, pradinio ugdymo ir 5–8 klasių mokinių.

Integruotų pamokų metu mokiniai gilina matematikos, informacinių technologijų žinias, stiprina komunikavimo, darbo komandoje kompetencijas. Tyrinėdami robotų programavimo subtilybes, atlikdami mokytojų ir metodininkų pateiktas užduotis, vaikai ne tik patiria daug teigiamų emocijų, bet ir pasiekia puikių mokymosi rezultatų.

Už aktyvią veiklą „Žinių ekonomikos forumas“ Panevėžio švietimo centro padaliniams – Panevėžio robotikos centrui „RoboLabas“, regioniniam STEAM atviros prieigos centrui – skyrė Ugdymo novatorių apdovanojimą ir įteikė nominaciją „Metų neformaliojo švietimo STEAM srityje teikėjas“.

 

Panevėžio robotikos centro „RoboLabas“ inf.

- Reklama -

Naujausi straipsniai