Metams besibaigiant apie automobilius rašančios pasaulio žiniasklaidos priemonės skelbia geriausiųjų nominacijas ir skaičiuoja nugalėtojus. Nenuostabu, kad gatvėse sparčiai augant elektrinių modelių įvairovei, jų pavadinimai vis dažniau linksniuojami ir tarp pretendentų į apdovanojimus.

Tradiciškai įvairių kategorijų geriausius skelbiantis didžiausias Didžiosios Britanijos automobilių vertinimo portalas „Parkers“ šiemet žengė dar toliau ir nusprendė įsteigti atskirą „Geriausio elektrifikuoto komercinio automobilio 2021“ nominaciją.

Anot portalo redaktorių, lengvųjų komercinių automobilių rinkoje elektromobilių daugėja metai iš metų, tačiau būtent paskutiniai 12 mėnesių išsiskyrė ypatinga šio segmento elektrifikavimosi dinamika – gamintojai vienas po kito pristatė tiek vien elektra varomų, tiek ir iš tinklo įkraunamų hibridinių modelių. Todėl nuspręsta, kad atėjo laikas išskirti ir vertinti šią klasę.

Pirmasis titulas – vienos šeimos trijulei

Pirmąjį nominacijos titulą laimėjo iš karto trys automobiliai, sukurti pagal vieną koncerno PSA platformą: „Citroën ë-Dispatch“ (Lietuvoje „Citroën ë-Jumpy“), „Peugeot e-Expert“ ir „Vauxhall Vivaro-e“. Antrą vietą užėmė iš tinklo įkraunamas hibridas „Ford Transit Plug-in Hybrid“, o trečiąją – kitas elektromobilis „Renault Master ZE“.

Nugalėtojai, kaip ir tradiciniais degalais varomos jų versijos, iš esmės skiriasi tik konkrečiam prekės ženklui būdingomis detalėmis, todėl vertintojai nusprendė titulą skirti visiems trim modeliams iš karto. Anot jų, pagrindinė priežastis, leidusi šiai trijulei užsitikrinti pergalę, yra ta, kad jie nuo pat pirmųjų brėžinių buvo kuriami kaip elektromobiliai.

„Būtent todėl jie nustatė naujus savo klasės standartus. „Citroën“, „Peugeot“ ir „Vauxhall“ trejetukas pasižymi puikia akumuliatorių talpa, leidžiančia įveikti per 300 kilometrų viena įkrova, su tradiciniais modeliais galinčiu konkuruoti krovumu ir galimybe vilkti iki 1000 kg sveriančias priekabas. Ne mažiau svarbi ir kainodara. Todėl vidutinio dydžio komercinių elektromobilių segmente šis trejetukas tiesiog sumala į faršą bet kurį kitą pretendentą“, – pristatydami nugalėtojus konstatuoja „Parkers“.

Svarbus segmentas

Būtent šio segmento automobilių elektrifikacija yra vienas aktualiausių uždavinių tiek gamintojams, tiek savo parkus planuojantiems verslo atstovams, nes didžioji kilometrų dalis įveikiama lengviesiems komerciniams modeliams nardant po miestų gatves. Nemažą spaudimą sukuria ir gyventojai, skatinantys valdžios atstovus priimti įvairių apribojimų, draudžiančių taršiam transportui patekti į tankiai apgyvendintas teritorijas.

Komercinio transporto valdytojams svarbu ir tai, kad netaršūs elektriniai automobiliai taip pat yra išskirtinai tylūs ir dėl to yra pranašesni gyvenamosiose teritorijose. Be to, dėl kėbulo konstrukcijoje montuojamų baterijų PSA koncerno atstovai iš esmės neturi krovinio erdvės nuostolių.

Vienas iš nugalėtojų, netrukus Lietuvoje pasirodysiantis „Citroën ë-Jumpy“, yra pirmasis šios markės lengvasis komercinis elektromobilis. Trijų skirtingų ilgių automobilyje gali būti išnaudojamas nuo 4,6 iki 6,6 kubinių metrų naudingasis tūris ir pasiekiamas didžiausias iš trijulės (iki 1275 kg) krovumas.

Į elektromobilį montuojamas 100 kW (136 AG) galios variklis, suteikiantis nuolatinį 260 Nm sukimo momentą, ir 50 arba 75 kWh talpos akumuliatorius leidžia viena įkrova nuvažiuoti 230–330 km pagal harmonizuotos pasaulinės lengvųjų automobilių bandymo procedūros (WLTP) ciklą.

Naudojantis greitojo krovimo galimybėmis mažesnės talpos bateriją nuo 0 iki 80 proc. galima įkrauti per 30 minučių, o norintiems efektyviau planuoti dieną suteikiama prieiga prie įkrovos programavimo nuotoliniu būdu, maršruto planavimo, išankstinio salono kondicionavimo ir kitų panašių „Citroën“ elektromobilių paslaugų.

Sulaukė dar vieno įvertinimo

Dar vieno įvertinimo PSA koncerno atstovas sulaukė „Geriausio nedidelio komercinio automobilio 2021“ nominacijoje. Joje nugalėjo „Citroën Berlingo“, „Peugeot Partner“ ir „Vauxhall Combo Cargo“ modeliai kartu su jungtinio projekto kurtu „Toyota Proace City“. Antrą vietą užėmė „Ford Transit Connect“, trečioje pozicijoje liko „Ford Fiesta Van“.

„Parkers“ specialistų vertinimu, šios kategorijos nugalėtojai yra išskirtinai panašūs į kasdienius lengvuosius automobilius ir pasižymi dideliu technologijų arsenalu. Tačiau tai nereiškia, kad šie darbiniai arkliukai pamiršo pagrindinę savo funkciją – jie pasižymi ir dideliu krovumu, atskirais atvejais siekiančiu daugiau nei 1000 kg.

Tarp daugiausiai prielankumo sulaukusių sprendimų vertintojai išskyrė galinio vaizdo kamerą, leidžiančią stebėti, kas vyksta nematomoje zonoje už belangių galinių durelių, erdvumą, gerą važiavimo kokybę ir didelį komplektacijos pasirinkimą.

1972 m. įkurtas leidinys „Parkers“ priklauso tarptautiniam žiniasklaidos konglomeratui „Bauer Media Group“. Labiausiai rekomenduojamų automobilių rinkimus „Parkers“ portalas organizuoja nuo 2017 metų ir yra pelnęs tiksliausiai pirkėjų poreikius atspindinčių vertinimų reputaciją.

Print Friendly, PDF & Email