2024, liepos 11, Ketvirtadienis

Nauja KTU studijų programa: nuosavo verslo kūrėjams, startuolių vystytojams ir antrepreneriams

reklama rubai

KTU Socialinių, humanitarinių mokslų ir menų fakultete (KTU SHMMF) startuoja nauja studijų programa, Edukacinės sistemos, grįsta šiuolaikinėmis technologijomis ir skaitmenizacijos kultūra, itin tinkanti dar neapsisprendusiems dėl studijų krypties.

Pasak programos dėstytojų, ši specialybė, su edukologija derindama dar dvi studijų kryptis, suteikia galimybes save realizuoti kūrybiškiems ir iniciatyviems studentams, o programos socialiniai partneriai teigia, kad programą baigusiems specialistams nusimato perspektyvos, susijusios su šiuolaikinėmis technologijomis ir skaitmenizacijos kultūra. 

Programos absolventai galės siūlyti naujas mokymosi galimybes ir prisidėti prie įvairiapusiško šiuolaikinės visuomenės ugdymo, priimdami kitokius nei įprasta švietimo sprendimus, kurdami inovatyvias edukacines sistemas ir jas pritaikydami prie tikslinių grupių poreikių ir tikslų. 

Kryptis neapsisprendžiantiems

Edukacinių sistemų studijų programoje derinamos programų sistemų, vadybos ir edukologijos studijų kryptys, tad studijų programą gali rinktis smalsūs, daugybe dalykų besidomintys ir neapsisprendžiantys, ką studijuoti – galbūt ši programa padės atrasti ar susikurti savo kelią.

Čia laukiami studentai, besidomintys ne tik švietimu, ugdymu ar informacinėmis technologijomis, bet ir turintys išskirtinę savanoriavimu ar kitais būdais įgytą patirtį, talentą ar pomėgį (net jei tai iš pirmo žvilgsnio nesusiję su edukologija, pavyzdžiui, fotografija). 

Studentai rengs edukacinius projektus, kurių tematiką rinksis pagal savo interesus, taigi savo patirtį, talentą ar pomėgį jie pavers unikaliu ir savitu ugdymo turiniu.

Kurs darbo vietas sau ir kitiems

Viena šios SHMMF studijų programos iniciatorių, KTU mokslininkė dr. Natalija Ignatova pabrėžia, kad vienas šios programos orientyrų yra ugdyti savo verslo kūrėjus, būsimus startuolių vystytojus ir antreprenerius. 

„Studijuojant bus įgyta vadybos, marketingo, projektų valdymo žinių, kurios padės atpažinti vartotojų poreikius ir sukurti jų lūkesčius atitinkantį produktą. Edukatoriai gebės kurti inovatyvias fizines ir skaitmenines aplinkas, kuriose besimokantieji turės visas galimybes savarankiškai įgyti žinių ir gebėjimų sėkmingam ir įdomiam mokymuisi“, – sako mokslininkė. Pasak kitos programos iniciatorės, KTU mokslininkės doc. dr. Beritos Simonaitienės,  profesionalūs edukatoriai kurs prielaidas, sąlygas ir galimybes mokytis įvairiuose kontekstuose. 

„Studijos švietimo srityje yra perspektyvios, o profesionalus edukatorius nebūtinai turi būti mokytojas. Ši programa leis rinktis karjerą, kuri peržengia mokyklos ribas, yra susijusi su mokymusi visur ir visada“, – pabrėžia ji. 

Reikės gebančių kurti turinį

Sparčių technologinių pokyčių eroje edukologija apima skaitmeninių priemonių, internetinių švietimo platformų ir dirbtinio intelekto pritaikymą ir įtraukimą į švietimo aplinką. 

Savarankiško mokymosi platformos „Elicėjus“ turinio komandos vadovė ir vyr. redaktorė dr. Vilija Dabrišienė išryškina edukatorių poreikį skaitmeninių mokymosi įrankių kūrime. 

„Rengdami skaitmeninę mokymosi platformą, susidūrėme su problema, kad labai sunku rasti specialistų, kurie turėtų tarpdisciplininių žinių ir įgūdžių. Tokio pobūdžio darbams paprastai pasitelkiami turinio kūrėjai – mokytojai ir programuotojai. Tačiau to tikrai negana. Reikalingi žmonės giliai suprantantys edukaciją plačiąja prasme, gebantys sinchronizuoti įvairius procesus ir ryšius tarp vartotojų, turinio kūrėjų bei skaitmenizuotojų; galintys numatyti vartotojų poreikius ir parduoti edukacinius produktus“, – sako ji.

Neformaliajam ugdymui reikalingi kvalifikuoti edukacijos specialistai, galintys rengti edukacines programas, paversti mokymąsi įdomiu. Skautų neformalaus ugdymo centro „Skautų slėnis“ direktorius Jonas Dragūnas edukatorius mato kaip svarbų elementą neformalaus ugdymo profesionalų komandoje.

Jo teigimu, jo įstaigoje edukatoriai įneštų daugiau kokybinių programos elementų, keltų visos komandos profesionalumą, jiems būtų skiriamos vadovų pozicijos, paruošti specialistai būtų įtraukiami į mokymų vadovų komandas, kad apmokytų ateinančius kitus vadovus ir instruktorius.

- Reklama -

Naujausi straipsniai