2024, kovo 29, Penktadienis

KTU doktorantė iš Panevėžio jau du kartus vienintelė iš Lietuvos dalyvavo prestižinėje vasaros mokykloje

KTU Socialinių, humanitarinių mokslų ir menų fakultetas (SHMMF) bei visa universiteto bendruomenė jau antrus metus iš eilės džiaugiasi studentės sėkme – edukologijos doktorantė Vilma Mikašytė dalyvavo Europos technologijomis grindžiamo mokymosi asociacijos (angl. European Association of Technology Enhanced Learning, EATL) vasaros mokykloje, 2018 metais Albanijoje ir 2019 metais Italijoje. Abejais metais KTU doktorantė buvo vienintelė atstovė iš Lietuvos. 

„Kai tik pradėjau doktorantūros studijas 2017 metais, žinojau, kad žinių, įgytų privalomuose ir pasirenkamuose moduliuose gerai parengti disertaciją ir plačiau suvokti tyrinėjamą lauką tikrai neužteks. Juolab, kad į edukologijos mokslus ateinu iš lingvistikos. Dėl to dar rudenį, vos įstojusi į doktorantūrą, pradėjau dairytis įvairių mokymų ir vasaros mokyklų ateinantiems metams“, – pasakoja ji.

Padėjo paprasta paieška

V.Mikašytė šią vasaros mokyklą atrado per netikėtą sutapimą – į „Google“ paiešką suvedusi pagrindinius savo disertacijos tematikos raktažodžius, pats pirmas paieškos rezultatas buvo ši doktorantų vasaros mokykla.

EATL apjungia ir remia Europoje esančias tyrimų laboratorijas, tyrėjų grupes bei kompanijas, skatina žinių, švietimo plėtrą ir tyrimus technologijomis grindžiamo mokymosi srityje. Kiekvienais metais prie pastarųjų tikslų organizacija prisideda rengdama konferencijas ir vasaros mokyklas. Kasmet tarptautinės vasaros mokyklos vyksta vis kitoje šalyje.

  1. Mikašytės disertacinio darbo vadovė – profesorė Brigita Janiūnaitė. Doktorantė teigia, kad baigiamąjį mokslinį darbą rengs tematika „Technologijomis grįsto mokymo/-si curriculum inovacijų adaptavimo edukaciniai veiksniai“.

Šioje vasaros mokykloje 2018 metais užsiėmimus vedė per 30 srities specialistų. Plenarinius pranešimus skaitė dvi prelegentės: Dublino miesto universiteto profesorė Grainne Conole kalbėjo apie skaitmenines technologijas ir jų reikšmę mokyme (-si), Penn State universiteto docentė Ellen M. Taricani dalijosi žiniomis apie studentų įtraukimą per socialinį konstravimą.

Daugiau nei 30 kitų mokslininkų vedė paskaitas, praktinius ir metodologinius seminarus. Vasaros mokyklos pabaigoje dalyviai turėjo parengti stendinius pranešimus ir juos pristatyti.

Laimėjo stipendiją

„Dalyvaudama konferencijose ir mokymuose, visuomet skatinu kitus mokslininkus atvykti į mūsų universitetą, dalyvauti KTU organizuojamuose renginiuose, teikti publikacijas moksliniams žurnalams, bendradarbiauti. Ši vasaros mokykla jau vyko Estijoje, tačiau dar niekada nebuvo surengta Lietuvoje. Mielai prisidėčiau prie to, kad kitais metais ji vyktų Kaune, bendradarbiaujant su KTU“, – sakė V. Mikašytė.

Pirmaisiais metais studentei labai pasisekė – ji turėjo galimybę pretenduoti į organizatorių skiriamą stipendiją dalyvio mokesčiui padengti. V. Mikašytė buvo viena iš aštuonių doktorantų, laimėjusių stipendiją.

Studijuodama dokorantūroje V. Mikašytė dalyvavo daugybėje mokymų, seminarų, vasaros mokyklų. Studentė teigia, kad būtent ši vasaros mokykla yra kokybiškiausias renginys, kuriame teko dalyvauti:

„Galbūt nemažai kas įsivaizduoja tokio tipo renginius kaip progą ištrūkti paatostogauti, bet galiu drąsiai teigti, kad po šios vasaros mokyklos reikalingos atostogos, nes pasibaigus veikloms užplūsta didžiulis nuovargis. Šioje vasaros mokykloje veiklos prasideda nuo ankstyvo ryto ir baigiasi maždaug vidurnaktį“, – pasakoja ji.

Daug skirtingų veiklų

Jos teigimu, veiklos yra paskirstytos pagal skirtingas kategorijas: vyksta tematiniai, metodologiniai ir praktiniai mokymai, neformalaus mokymosi sesijos, perkeliamųjų įgūdžių, karjeros planavimo mokymai.

Tiek dienos metu, tiek vakarais doktorantai turi galybę progų neformaliai diskutuoti tiek su kitais doktorantais, tiek su visais lektoriais ir plenarinius pranešimus skaičiusiais pasaulinio lygio mokslininkais.

Savaitės viduryje būna išvyka į artimiausią universitetą, kur lankomos jo laboratorijos, klausomi pranešimai apie universitete diegiamas praktikas.

„Man ši vasaros mokykla pirmaisiais metais buvo itin naudinga, nes padėjo susiprasti, kur technologijomis praturtinto mokymosi tyrimų lauke yra mano disertacinis tyrimas, ar jis aktualus, ar teisingai vartoju terminus, konceptus, ar mąstau apie teisingą metodologinę prieigą prie tyrimo ir pan. Taip pat užmezgiau naudingų ryšių, kurie vėliau išaugo į bendradarbiavimą, pvz. bendri ERASMUS+ projektai, moksliniai straipsniai“, – pasakoja ji.

Koją pakišo epidemija

Paklausta apie gautą patirtį ir likusius įspūdžius studentė pasakoja, kad tai buvo ne tik visapusiškai naudinga patirtis, bet ir sukurta daug ilgalaikių ryšių, mat sudalyvavusi šioje vasaros mokykloje pajuto, kad yra šios bendruomenės narė.

„Ir toliau su didžiąja dauguma jos dalyvių bei organizatorių palaikome ryšį, bendradarbiaujame, kai kurie užmegzti ryšiai išaugo į bendrus ERASMUS+ projektus, mokslinius straipsnius ir pan. Įsitraukiau ir į organizacinę veiklą, esu vasaros mokyklos organizaciniame komitete. 2019 m. ne tik prisidėjau prie įvairių organizacinių darbų, bet ir vedžiau kelias neformalias veiklas. Taip pat labai smagu, kad su vasaros mokyklos lektoriais galiu bet kada susisiekti kad ir neformaliai, socialiniais tinklais, ir gauti patarimų man rūpimais klausimais“, – pasakoja KTU doktorantė iš Panevėžio.

Vasaros mokykloje V. Mikašytė dalyvavo du metus iš eilės, tradicija tęstis turėjo ir šiemet, deja, dėl pasaulinės pandemijos vasaros mokykla, turėjusi vykti Salonikuose, Graikijoje, buvo ašaukta.

„Pirmosios vasaros mokyklos metu daugiau dėmesio buvo skiriama pačioms technologijoms, dalyvavo daugiau IT atstovų (nors taip pat buvo ir filosofų, sociologų, ekonomistų, lingvistų ir kt.). Antrąjį kartą dalyvių dinamika buvo daug didesnė, daugiau dėmesio buvo skiriama ir ugdymo aspektams. Per abu metus gavosi tikrai labai geras žinių ir įgūdžių balansas. Kiekvienais metais vasaros mokyklos formatas išlieka toks pats. Apmaudu, kad šiemet dėl pandemijos vasaros mokykla atšaukta, nes šiemet joje turėjau dalyvauti ne tik kaip doktorantė, bet ir vesti metodologinius mokymus kaip lektorė“, – kalba V. Mikašytė.

Studentė per visus studijų metus pasižymi aktyvumu – dalyvauja įvairiuose mokymuose, seminaruose, vasaros mokyklose, ieško vertingų ir naudingų patirčių ne tik studijų metu ir ne tik Lietuvoje.

V.Mikašytė vertina teigiamą patirtį dirbant su savo mokslinio darbo vadove bei studijų metu gautą fakulteto palaikymą. Universitetui svarbu ne tik tos žinios, kurias studentai įgauna studijų metu, bet ir tos, kurios įgytos papildomai ir kuriomis galima pasidalinti su kitais studentais ir kolegomis.

- Reklama -

Naujausi straipsniai