Nors 2022-ieji dar tik įsibėgėja, Pietų Korėjos automobilių gamintoja „Kia“ šiuos metus jau gali skelbti vienais sėkmingiausių savo istorijoje. Visiškai neseniai šios įmonės elektromobilis EV6 pelnė „Europos metų automobilio“ titulą, o dabar pateko tarp trijų geriausiųjų „World Car of the Year 2022“ apdovanojimuose.

Lemiamą balsą ir sprendimą priėmė milžiniška, daugiau nei iš 100 profesionalių automobilių rinkos ekspertų ir žurnalistų iš viso pasaulio sudaryta komisija. Iš dešimties į „Pasaulio metų automobilio“ rinkimų finalą patekusių modelių net keturi buvo varomi vien tik elektra. Vienas iš jų  – „Kia EV6“.

Modernus, išskirtinio dizaino elektromobilis pasidalijo 2-3 vietas su „Ford Mustang Mach-E“ elektromobiliu ir pranoko pranoko tokius konkurentus kaip „Audi Q4 e-tron“, „Cupra Formentor“, „Genesis G70“, „Honda Civic“, „Hyundai Tucson“, „Lexus NX“ bei „Toyota GT86“ (ir jo bendraplatformį „Subaru BRZ“). Pasaulio metų automobiliu buvo pripažintas ant tos pačios platformos kaip ir „Kia EV6“ sukurtas „Hyundai Ioniq 5“.

Įvertino platformą elektromobiliams

Savo naujausią ir moderniausią elektra varomą modelį EV6 bendrovė „Kia“ nusprendė kurti naudodama specialiai elektra varomiems automobiliams sukurtą platformą E-GMP. Toks sprendimas tapo ilgo „Kia EV6“ privalumų sąrašo pagrindu.

Specialiai elektromobiliams skirta platforma leido žemyn nuleisti automobilio svorio centrą ir į tolimiausius kėbulo kampus išstumti ratus. Elektromobilį projektavę inžinieriai jo elektros variklius numatė montuoti tose vietose, kur įprastai būna ir vidaus degimo varikliai. Dėl tokios komponuotės EV6 vairuotojus džiugina pagirtinomis savybėmis kelyje: elektromobilis ant kelio laikosi tarsi prilipęs, yra itin stabilus, jo svoris abiem ašims paskirstytas tolygiai, o posūkius EV6 gali saugiai įveikti net ir dideliu greičiu.

Sprendimas elektromobilio ratus montuoti tolimiausiuose kėbulo taškuose atnešė ir daugiau juntamos naudos: nors „Kia EV6“ priskiriamas kompaktiškų modelių klasei, atstumas tarp jo ratų ašių siekia 2 900 mm, o bagažinės erdvė sudaro 520 litrų nenulenkus sėdynių.

Tokie matmenys prilygsta vidutinio dydžio visureigiui, o tiek automobilio salone, tiek po jo priekiniu gaubtu dar gausu papildomos erdvės daiktams susidėti.

Sužavėjo technologijomis

Vertindami „Kia EV6“ modelį, ekspertai iš viso pasaulio ypač daug pagyrų skyrė jame įdiegtoms technologijoms. Ne vieną sužavėjo galimybė ypač sparčiai įkrauti elektromobilio baterijas, naudojant 800 voltų įkrovimo sistemą. Taip pat ir įdiegta V2L (angl. „Vehicle to Load“) technologija, leidžianti prireikus įkrauti kitus elektra varomus automobilius ar elektros prietaisus.

Šią technologiją jau „Europos metų automobilio“ konkurso komisija vadino leidžiančia į elektromobilių technologinę raidą pažvelgti naujomis akimis, o „Pasaulio metų automobilio“ rinkimų komisija pridūrė, kad tokios galimybės išplečia elektromobilių teikiamą naudą.

Modernios išvaizdos elektriniame miesto krosoveryje įrengta gausybė vairavimo pagalbos sistemų bei vairuotojo asistentų. Pavyzdžiui, į jį diegiama navigacijos sistema turi išplėstosios realybės funkciją, tad nuorodos, kaip važiuoti, vairuotojui projektuojamos tiesiai ant kelio.

Modelį galima įsigyti su išmaniuoju rakteliu, leidžiančiu automobilį į stovėjimo vietą įvaryti ir iš jos išvaryti per nuotolį – išlipus iš elektromobilio.

Skirtingos versijos

Elektrinis krosoveris gali būti varomas dviem arba visais keturiais ratais. Daugiau nei 500 km viena įkrova nuvažiuoti leidžiančią 77,4 kWh talpos bateriją turinčiame ir keturiais ratais varomame modelyje sumontuoti du elektros varikliai, kurių bendra galia siekia 239 kW (325 AG). Šios versijos didžiausias sukimo momentas siekia net 605 Nm.

Be to, kiek vėliau rinkoje pasirodys ir ypatinga, GT raidėmis pažymėta elektrinio krosoverio versija. Šio modelio elektros variklių galia sieks net 430 kW (577 AG).

Print Friendly, PDF & Email