Panevėžio miesto savivaldybės administracija artimiausiame posėdyje miesto Tarybai ruošiasi teikti siūlymą sujungti Dailės ir Muzikos mokyklas. Apie tai – pokalbis su administracijos direktoriumi TOMU JUKNA.
Kodėl nutarta siūlyti sujungti mokyklas?
Apie šių įstaigų jungimą mieste kalbama jau seniai. Mokyklos įsikūrusios viename pastate, abi ugdo auklėtinių meninius gebėjimus, tačiau turi atskirus vadovus ir administracijas, dėl to ne tik sunkiau spręsti elementarius ūkinius klausimus – kartu tarsi užprogramuota tam tikra trintis tarp administracijų, išauga administravimo išlaidos. Todėl siūlome Tarybai sujungti abi įstaigas įkuriant menų mokyklą, sujungiant dvi administracijas į vieną.
Po optimizacijos liks viena formalųjį švietimą papildanti mokykla. Esant vienai administracijai, ūkinių ir pedagoginių problemų sprendimas taps operatyvesnis, patalpų eksploatavimas bei jų panaudojimo klausimai bus sprendžiami greičiau ir ekonomiškiau. Be to, tikimės, kad po optimizacijos į gera pasikeis ir emocinė aplinka, nes iš šių įstaigų dažnai gauname nusiskundimų.
Ar planuojamas sujungimas palies ten dirbančius pedagogus?
Ne, reorganizuojant mokyklas mažės administracija, tačiau ne pedagogų. Nebus mažinamos ir grupės, lankančių užsiėmimus vaikų skaičius. Mokytojai liks ir toliau dirbti, tiesiog bus sudaromos naujos darbo sutartys su nauju administraciniu vienetu.
Kokio tikitės ekonominis efektyvumo?
Įkūrus menų mokyklą bus mažinamos valdymo išlaidos: sumažės administracijos darbuotojų, ūkio personalo etatų. Taip planuojama sutaupyti apie 80-85 tūkst. Eur per metus. Šios lėšos galės būti panaudojamos jau ne administraciniam aparatui išlaikyti, o mokinių ugdymo kokybei gerinti.
Kaip gerėtų ugdymo kokybė?
Ugdymo kokybę geriname jau dabar. Šiemet planuojame skirti lėšų fotostudijai įrengti, aktų salės kapitaliniam remontui. Po reorganizacijos atnaujintomis patalpomis galės naudotis abiejų dabartinių mokyklų kolektyvai. Tačiau, sujungus įstaigas, lėšų galėtume skirti žymiai daugiau. Pirmiausia tikimės padidinti prieinamumą, grupių bei lankančių vaikų skaičių. Be to, galėtų atsirasti naujų veiklų, o ateityje planuotume mažesnius mokesčius. Tokiu būdu atsiras galimybė ugdymą organizuoti pagal Švietimo ir mokslo ministerijas pateiktas rekomendacijas. Žinoma, sutaupytos lėšos bus naudojamos ir mokyklos materialinei bazei turtinti (edukacinės erdvės, mokymo priemonės).