2024, kovo 28, Ketvirtadienis

BMW apvertęs „drifteris“ Kuršėnuose tikisi užbaigti nesėkmių maratoną

Kad šonaslydis yra rizikos kupinas sportas – žino visi, kurie bent viena akimi yra matę „drifto“ varžybas. Brangi technika, dideli greičiai, rizikingi slydimai šonu, nutrūktgalviški sprendimai ir požiūris „viskas arba nieko“ šiame sporte žavi ir žiūrovus, ir šonaslydininkus. Visgi rizika gali baigtis brangiomis klaidomis. Tokių šį sezoną ne vieną suskaičiuoja Aurimas Vaškelis, šonaslydininkas, besivaržantis Didžiosios Britanijos čempionate, ir dažnai užsukantis jėgų išbandyti Lietuvos trasose.

Liepos 17-18 dienomis A. Vaškelis žada pasirodyti Kuršėnuose, Šiaulių Darbo rinkos mokymo centro autodrome, kur vyks antrasis „Betsafe Drift Camp“ renginys. Tačiau tik ištikimiausi sportininko gerbėjai žino, kokias kliūtis sportininkui teks įveikti norint pasivaržyti čia vyksiančiame Lietuvos „drifto“ čempionato PRO lygos etape ir Baltijos šalių „drifto“ čempionate.

Atidavė ir save, ir automobilį

Pačiose pirmose A. Vaškelio varžybose šį sezoną Didžiojoje Britanijoje jo automobilis susidūrė su gedimu – nustojo veikti pavarų dėžė. Dar vienose varžybose Lietuvoje, „Liqui Moly Uphill Drift“, vykusiame Kačerginės „Nemuno žiedo“ trasoje, A. Vaškelio bolido variklis sugedo. Galiausiai besivaržydamas Didžiojoje Britanijos „drifto“ čempionate sportininkas apvertė varžybų BMW E30.

„Visą tą savaitgalį kankinomės su techniniais nesklandumais. Pirmiausia – komandos nariui subyrėjo pavarų dėžė – skubėjome keisti. Paskolinau savo automobilį, paaiškėjo, kad sugedo sankaba. Susitvarkėme ir prieš pat kvalifikacinius važiavimus trasoje man nulūžo reduktoriaus „ausys“, iškrito visas tiltas. Buvo daug streso, nes turėjome vos pusvalandį gedimui sutvarkyti iki varžybų pradžios“, – pasakojo A. Vaškelis.

Būtent stresas lėmė, kad kvalifikacijoje lietuvis liko 16-oje vietoje ir tai, pasak jo, nebuvo itin gerai, mat ganėtinai anksti teko varžytis su išties stipriu varžovu.

„Reikėjo atiduoti visą save. Taip ir gavosi: atidaviau ir save, ir mašiną“, – ironizavo pašnekovas.

Pasak jo, bevažiuojant paskui varžovą Duane Mckeeverį, pasiekus pirmąjį tašką, kur reikėjo inicijuoti slydimą, nusimontavo viena automobilio padanga. Dėl šito lietuvio valdomą BMW šveitė už trasos ribų.

„Bandžiau išsilaikyti trasoje, bet nepavyko. Nes važiuojant paskui D. Mckeeverį yra viskas – arba nieko: kažkaip niekas jo negali nugalėti, išskyrus mane – man tą pavyko padaryti prieš kelerius metus. Norėjau ir dabar pergalės, kad rezultatas būtų 2:0, o ne 1:1. kaip yra dabar“, – aiškino A. Vaškelis.

Varžysis su BMW E92

Apverstą automobilį A. Vaškelis nusprendė remontuoti Lietuvoje, čia, pasak jo, su darbais paprasčiau, be to, gausu žmonių, kurie nori padėti ir prisidėti. Galiausiai, Lietuvoje yra ir BMW E92, su kuriuo sportininkas artėjantį savaitgalį varžysis „Betsafe Drift Camp“ renginyje.

Tai – būtent tas automobilis, kurio variklis subyrėjo varžybose Kačerginėje. Kaip aiškino A. Vaškelis, bėda buvo ta, kad automobilį varžyboms teko paruošti vos per savaitę.

„Ir, matyt, kažkur „perspaudėme“ su varikliu, nepagalvojome, kad jis gali nesugeneruoti tokios galios“, – sakė pašnekovas.

Sportininkas sakė, kad norint būtų galima varžybos Kuršėnų autodrome „prikelti“ ir apverstą BMW E30 – entuziazmo užtektų, tačiau vargu ar tą daryti būtų protinga.

„Be viso kito, kamuoja ir labai didelis nuovargis, nes techniniai nesklandumai neapleido ir grįžtant į namus, vis gedo mikroautobusas, kuriuo tempėme apverstą BMW. Galbūt reikės nueiti į bažnyčią, kad jau pasibaigtų visos nelaimės“, – sakė A. Vaškelis.

Varžysis PRO lygoje

„Betsafe Drift Camp“ A. Vaškelis nori varžytis Lietuvos „drifto“ čempionato PRO lygos etape, taip pat ir Baltijos šalių „drifto“ čempionate. Visų laukiamoje šonaslydžio fiestoje „Matsuri“, kuri tęsis net dvi dienas, sportininkas bent kol kas žada nedalyvauti ir pataupyti tiek techniką, tiek save.

„Nesinori ne tik rizikuoti, bet ir biudžeto nėra. Mat Didžiojoje Britanijoje varžausi dėl to, kad turiu partnerių, kurie prisideda ir leidžia kovoti aukščiausiu lygiu. Lietuvoje viską darau iš savo kišenės ir dėl savo entuziazmo. Tai jeigu užsienyje gali važiuoti visu šimtu procentų, tai Lietuvoje grįžęs turi taupyti ir reikia ieškoti kompromisų“, – išdavė pašnekovas.

Antrasis „Betsafe Drift Camp“ vyks liepos 17-18 d. Kuršėnuose, Šiaulių Darbo rinkos mokymo centro autodrome. Platesnė informacija, renginio tvarkaraštis, dalyvių sąrašas ir bilietai – www.drifting.lt.

- Reklama -

Naujausi straipsniai