2024, gegužės 2, Ketvirtadienis

Skandalai sporto veikėjų neapleidžia

Yra Panevėžyje toks Sporto centras, dar neseniai buvęs Kūno kultūros ir sporto centru. Per paskutinį šio centro veiklos patikrinimą, kuris vyko ne taip jau ir seniai, auditoriai nustatė įvairiausių pažeidimų ir kaip teigiama, ataskaitai surašyti nepakako ir viso pusšimčio puslapių.

Čia ir neteisėtai išmokėti 14 tūkst. eurų priedų darbuotojams, ir pažeistas ir Viešųjų pirkimų įstatymas, nes be konkurso su devyniomis įmonėmis buvo sudarytos sutartys kanceliarinėms prekėms įsigyti ir joms sumokėta 14 tūkst. Eur., ir pažeistos Darbo kodekso nuostatos bei aibė kitų pažeidimų. Tuomet tik pradėjęs darbą miesto meras R.M.Račkauskas pernelyg įsijautusiam centro direktoriui socialdemokratui S.Raziūnui skyrė papeikimą, tiesa, netrukus, kilus kitam skandalui, Savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba atlikusi KKSC audito procedūrą pajamų už patalpų nuomą srityje konstatavo, kad negali patvirtinti, kad Savivaldybės patvirtintos Sporto centro teikiamų paslaugų kainos nustatytos skaidriai, taikytos nedviprasmiškai ir gali užtikrinti Savivaldybės turto valdymą, naudojimą ir disponavimą juo vadovaujantis principais, nustatytais Valstybės ir savivaldybių turto valdymo naudojimo ir disponavimo juo įstatyme.

Išvadose pateiktose Savivaldybės administracijai ir KKSC buvo teigiama, kad KKSC valdomame bendrabutyje pažeidžiant LR Turizmo įstatymą teikiama viešbučio paslauga, dubliuojami kambariai, nepateikti dokumentai iš kurių būtų aiškiai matyti kiek ir kas iš tikro mokėjo už apgyvendinimą, kainoraščiai už paslaugas taikomi „iš akies“, mat auditoriai „dėl aplaidžios ir nepatikimos apgyvendinimo paslaugų apskaitos negalėjo įsitikinti pajamų už teikiamas apgyvendinimo paslaugas teisingumu ir teisėtumu“.

Taip pat auditoriai nustatė, kad nepagrįstai leidžiama sporto bazėmis naudotis nemokamai, nesilaikoma trumpalaikės nuomos terminų, direktorius, viršydamas įgaliojimus, pats patikslino kainas, be to 2015 m. nepervedė į Savivaldybės biudžetą 10 693,16 Eur. už patalpų nuomą ir paslaugas gautų pajamų.

Dar gražesni dalykai dėjosi panagrinėjus KKSC apskaitą. Čia auditoriams liko tik konstatuoti faktą, kad KKSC išrašomose PVM sąskaitose-faktūrose nenurodyta LR įstatymuose Buhalterinės apskaitos įstatymu nustatytos privalomų apskaitos dokumentų rekvizitai-ūkinės operacijos arba ūkinio įvykio turinys, neskaičiuojami delspinigiai laiku neatsiskaičiusiems už suteiktas paslaugas.

Taip pat konstatuota, kad sporto centro direktorius ir darbuotojai audito metu Savivaldybės kontrolės ir audito tarnybai teikė neišsamius, tikrovės neatitinkančius, prieštaraujančius vieni kitiems duomenis, dokumentus ir informaciją.

Tikriausia to būtų užtekę, kad privačios įmonės direktorius, ilgai mintų teisėsaugos namų slenksčius. Manote taip ir buvo? Pagalvokite dar kartą. Centro direktoriui skirtas tik dar vienas papeikimas. Visa sporto bendruomenė šnibždėjosi, kad tokia dovana jam skirta už naujo žmogaus, ką tik ne konkurso būdu o administracijos direktoriaus nurodymu paskirto sporto skyriaus vedėjo įvedimą į „reikalo esmę“.

Atrodo nuo tų įsimintinų 2016 m. viskas turėjo susigulėti. Sporto skyrius turi ir vadovą, ir specialistų, kurie turėtų kurti ir kontroliuoti miesto sportą. Bent jau kuruoti Sporto centro veiklą tai tikrai, ir tai įtvirtinta šio centro įstatuose.

Tai kaip gi sekėsi darbai ? Sakytume prastai. Ir tam yra pagrindo. Ir tai tikrai ne dėl rinkimų kuriuose, staiga atminęs, kad kažkada Pakruojyje buvo jaunuoju socdemu ir gavęs teisiamo už korupcinius nusikaltimus mero palaiminimą sporto skyriaus vedėjas dalyvauja. Rankose naujausias opusas – 2020 m. Panevėžio sporto centro veiklos audito ataskaita. Su visais parašais ir jau svarstoma Tarybos komitetuose, netrūkus ši ataskaita bus apsvarstyta ir miesto Tarybos posėdyje.

Auditoriai konstatavo: inventorizacija atliekama nesivadovaujant teisės aktais, nėra inventorizuojamas visas turtas ir visi įsipareigojimai. Nėra užtikrinamas apskaitos duomenų patikimumas.

Centro viešųjų pirkimų dokumentai aplaidūs – protokoluose maišomos pirkimo būdo sąvokos, vertinimo kriterijai. Abejonių pirkimo skaidrumu kelia faktas, kad pirkimas atliktas iš juridinio asmens, kurio vadovas susijęs darbo santykiais su Centru. Personalo valdymas turi trūkumų: nustatyta atvejų, kai Centre ne vienose pareigose dirbantys darbuotojai yra pavaldūs patys sau.

Neužtikrintas tinkamas darbo laiko planavimas, darbo apmokėjimo sąlygos:

– šiltuoju metų laiku ledo arena neveikia, tačiau ledo arenoje dirbančių darbuotojų skaičius toks pat visus metus;

– neteisinga atostogų apskaita, tai turi įtakos kompensacijoms už nepanaudotas atostogas;

– treneriams kvalifikacinių kategorijų terminai nustatyti trumpesni arba ilgesni, negu turėtų būti, tai galėjo turėti įtakos neteisingam darbo užmokesčio apskaičiavimui.

Ir tai dar ne viskas.

Nežino kokį turtą valdo

Siekiant naudojamų sporto infrastruktūros objektų pavadinimų tikslaus, vienareikšmio ir informatyvaus naudojimo vadovaujantis Savivaldybės tarybos sprendimais prieš kurį laiką yra patvirtintas sporto objektų sąrašas. Tačiau šis sąrašas nėra tikslus – vis dar nurodomi objektai Panevėžyje, kurių Centras jau nebevaldo: bokso salė, Naujamiesčio g. 45 ir netradicinių sporto šakų aikštelė Parko g. 22, ir nėra nurodyti valdomi sporto infrastruktūros objektai – lengvosios atletikos mėtymo sektorius, futbolo stadionas Biliūno g. ir lauko teniso aikštės ir kiti pastatai, statiniai Parko g. 16.

Ir toliau Centre nėra užtikrinamas apskaitos duomenų patikimumas

“Neinventorizuota dalis trumpalaikio turto: str. Išankstiniai apmokėjimai ir Ateinančių laikotarpių sąnaudos – 2,2 tūkst. Eur; str. Gautinos sumos – 364,9 tūkst. Eur. Nederinamos tarpusavio skolos ir neinventorizuoti įsipareigojimai su Valstybine mokesčių inspekcija ir Valstybinio socialinio draudimo fondo valdyba.

Neinventorizuoti įsipareigojimai 313,6 tūkst. Eur: str. Sukauptos atostoginių sąnaudos 163,1 tūkst. Eur; str. Grąžintinos finansavimo sumos į savivaldybių biudžetus 7,0 tūkst. Eur; str. Mokėtinas darbo užmokestis 83,6 tūkst. Eur; str. Mokėtinos socialinio draudimo įmokos 28,0 tūkst. Eur; str. Mokėtinas gyventojų pajamų mokestis nuo darbo sutarčių 21,2 tūkst. Eur; str. Sukauptos mokėtinos sumos į savivaldybės biudžetą 5,4 tūkst. Eur ir kt.”; – konstatuoja auditoriai.

Neatidus viešųjų pirkimų dokumentavimas

“Viešųjų pirkimų dokumentai aplaidūs, pirkimo sąlygose, protokoluose maišomos pirkimo būdo sąvokos: atviras konkursas, skelbiama apklausa, vertinimo kriterijai: kaina, kainos ir kokybės santykis, naudojamas vertinimo kriterijus – mažiausia kaina, kuris nenumatytas teisės aktuose. Laimėjusių tiekėjų pasiūlymai, sudarytos sutartys, jų pakeitimai Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje neskelbiami ar skelbiami pavėluotai. Pirkimo sąlygos neatitinka Mažos vertės pirkimų tvarkos aprašo nuostatos, reglamentuojančios susipažinimą su pasiūlymais: suėjus pasiūlymų pateikimo terminui, atveriami CVP IS priemonėmis pateikti pasiūlymai. Pirkimas atliktas iš juridinio asmens, kurio vadovas susijęs darbo santykiais su Centru – tiekėjo, su kuriuo sudaryta pirkimo sutartis, direktorius, dirba Centre administratoriumi. Šis faktas kelia abejonių pirkimo skaidrumu.”- sako auditoriai.

Personalo valdymo klaidos – netinkami pavaldumo ryšiai

2019-01-01 duomenimis Centro darbuotojų skaičius buvo 159. Iš jų – 67 treneriai, 92 – kiti darbuotojai (administracija ir aptarnaujantis personalas). Užimtų pareigybių skaičius – 115. Iš jų devyniolika darbuotojų dirbo 2, vienas – 3 pareigose. Nustatyti netinkami darbuotojų pavaldumo ryšių atvejai: ne vienose pareigose dirbantys darbuotojai yra pavaldūs patys sau.

Ant ledo” ištisus metus

“Sezoninės veiklos – „Aukštaitijos“ sporto komplekse esančios ledo arenos, darbuotojams darbo laikas nustatytas visiems metams. Nėra aišku, kokias funkcijas šie darbuotojai atlieka kai ledo arena neveikia – darbo užmokesčio lėšos naudojamos neracionaliai”- rašo auditoriai.

Ledo arena vasaros sezono metu nedirba (pvz.: paskutinio sezono metu dirbo nuo 2019-11-01 iki 2020-04-30), bet darbuotojų skaičius viso sezono metu išlieka tas pats. Darbuotojų darbo laiko grafike numatyta dirbti kaip ir sezono metu po 1,5 pareigybės:

– 1 Ledo arenos administratorius ir 0,5 ledo arenos darbininkas;

– 1 Bilietų kasininkas ir 0,5 valytojas;

– 1 Ledo arenos darbininkas ir 0,5 Bilietų kasininkas.

Planavimo dokumentai tobulintini. Nesiekiama efektyvesnės veiklos

Centro strateginio plano programose nėra nustatytų programų tikslų, uždavinių ir priemonių aiškių vertinimo kriterijų, todėl negalima įvertinti veiklos pokyčio, rezultatyvumo, tikslų įgyvendinimo:

– kai kurie programų uždaviniai tikslui pasiekti yra neaiškūs, nelogiški, sunkiai pamatuojami pagal netinkamai nustatytus vertinimo kriterijus. Sumaišyti vertinimo kriterijai. Efekto ir rezultato vertinimo kriterijai yra programos tikslo ir strateginio tikslo vertinimo kriterijai.

Centro sportinio ugdymo planas nėra išsamus ir aiškus. Plane nenurodytos konkrečios tais mokslo metais įgyvendinamos sportinio ugdymo programos pagal tais metais suformuotas ugdymo grupes.

Ugdymo planas neapima visų vykdomų sportinio ugdymo programų, plane nurodyta programa, kuri Centre nevykdoma.

Nurodyta, kad vykdoma neįgaliųjų integracijos per sportą programa, tačiau tokios sportinio ugdymo programos sudarytos nėra.

2019–2020 m. Sportinio ugdymo plane numatytas mažesnis komplektuojamųjų ugdymo grupių ir sportininkų skaičius negu 2018–2019 m.

Štai toks tas nepakeliamas komandinis darbas, štai tokia ta kontrolė. Kodėl tos betvarkės nematė Sporto skyrius su visais specialistais ir jo vedėjas ? Kokios nuobaudos šį kartą sulauks nepaskandinamas sporto veikėjas? Tikėkimės Tarybos posėdžio metu ir į šiuos klausimus atsiras atsakymas, tiesa, jei eilinį kartą norintiems paklausti meras neišjungs mikrofonų, kaip tai dažnai atsitinka kai nemalonūs klausimai liečia jį ar jo bendražygius.

 

Rolandas Meiliūnas

Paninfo.lt redaktorius

- Reklama -

Naujausi straipsniai