Panevėžio miesto Savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba parengė Panevėžio miesto Savivaldybės 2017 metų konsoliduotųjų ataskaitų rinkinio, savivaldybės biudžeto ir turto naudojimo vertinimo ataskaitą.
“Audito metu nustatytais atvejais negalėjome įsitikinti Panevėžio miesto savivaldybės biudžetinių įstaigų biudžeto vykdymo ataskaitų rinkiniuose pateiktų duomenų teisingumu. Šių duomenų apimtimi negavome patvirtinimų ir Panevėžio miesto savivaldybės konsoliduotųjų biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinio duomenų teisingumui. Panevėžio miesto savivaldybės administracijai nepateikus dokumentų, patvirtinančių, kad einamojo (paprastojo) remonto darbai yra priskirtini esminio pagerinimo darbams (išlaidų suma 1421,9 tūkst. Eur) ir Panevėžio lopšelyje-darželyje „Žvaigždutė“ vykdžius aplaidžią išlaidų apskaitą (išlaidų suma 615,1 tūkst. Eur), negalėjome patvirtinti, kad išlaidos nurodytos tinkamuose Biudžeto vykdymo ataskaitų straipsniuose.
Panevėžio miesto savivaldybės įsipareigojimai kredito įstaigoms už Savivaldybei nuosavybės teise priklausančių gyvenamųjų patalpų atnaujinimą (modernizavimą) (bendra suma 768,1 tūkst. Eur) nebuvo įvertinti kaip Panevėžio miesto savivaldybės skola ir neatvaizduoti Skolinių įsipareigojimų ataskaitoje.” – rašoma audito ataskaitoje.
Auditoriai teigia, kad audito metu nustatė duomenų iškraipymus Panevėžio miesto savivaldybės biudžetinių įstaigų
finansinių ataskaitų rinkiniuose, kurių visuma turi reikšmingą įtaką Panevėžio miesto savivaldybės konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinio duomenų teisingumui. Jų manymu Panevėžio miesto savivaldybės konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinys neparodo teisingos Panevėžio miesto savivaldybės turto, finansavimo sumų, finansavimo pajamų vertės, sąnaudų vertės, nes:
– Panevėžio miesto savivaldybės administracijos apskaitoje dalis kelių ir gatvių neapskaityta bei tinkamai neinventorizuota; baigtų kapitalinio remonto darbų vertė metų pabaigoje neiškelta iš esminio pagerinimo darbų į infrastruktūros ir kitų statinių grupę ir jiems neskaičiuotas nusidėvėjimas; negalėjome įsitikinti, kad patirtos išlaidos gatvių einamajam remontui yra priskirtinos ilgalaikiam turtui – esminio pagerinimo darbams;
– kito ilgalaikio materialiojo turto – bibliotekos fondo apskaitos duomenys Panevėžio miesto savivaldybės viešojoje bibliotekoje nepagrįsti inventorizacijos duomenimis; dėl nepakankamo bibliotekų fondų apskaitos reglamentavimo švietimo įstaigose bibliotekų fondų apskaita vykdoma nevienodai, todėl negalėjome patvirtinti švietimo įstaigų bibliotekų fondų sumų teisingumo;
– dėl neaiškaus reglamentavimo biologinio turto apskaitos srityje, negalėjome įvertinti Biologinio turto likučio teisingumo;
– dėl aplaidžios apskaitos, negalėjome patvirtinti lopšelio-darželio „Žvaigždutė“ finansinių ataskaitų rinkinyje visų nurodytų sumų teisingumo, o kultūros centro Panevėžio bendruomenių rūmų,
Dailės galerijos, lopšelio-darželio „Žilvitis“ – finansavimo sumų ir finansavimo pajamų sumų teisingumo.
Nemažai priekaištų auditoriai turėjo ir dėl Savivaldybės biudžeto lėšų ir turto valdymo. “Nustatytais atvejais Panevėžio miesto savivaldybės įstaigų pastatų eksploatavimui žemės sklypai naudojami nesudarius panaudos sutarčių. Neįforminus žemės sklypų naudojimo dokumentų ir šiuose dokumentuose nenustačius žemės sklypų naudojimo sąlygų, kyla rizika ar žemės sklypai apskaitomi tinkamai ir naudojami pagal paskirtį.
Panevėžio miesto savivaldybėje nėra nustatyta, kaip skirstomos Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšos; jos naudojamos nesivadovaujant eiliškumo nustatymo kriterijais. Panevėžio miesto savivaldybės teisės aktais nėra reglamentuota, kas ir kokia tvarka priima sprendimus dėl remontuotinų objektų atrankos procedūrų. Infrastruktūros objektų projektavimo, remonto darbų eiliškumo sąrašas sudarytas nesivadovaujant nustatytais eiliškumo nustatymo kriterijais; atrenkant žvyruotas gatves asfaltavimui, nustatyti kriterijai nebuvo taikomi.
Panevėžio miesto savivaldybės vietinių rinkliavų reglamentavimas ir rinkimas turi trūkumų: rinkliavų nuostatai kai kuriais atvejais neatitinka Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų reikalavimų, leidimus įrengti išorinę reklamą išduoda neturintis tam teisės asmuo, kai kurie leidimai išduoti pažeidžiant teisės aktų reikalavimus, nevykdoma išorinės reklamos įrengimo, rinkliavos mokėjimo kontrolė.
Nepakankamai dėmesio skiriama vienai iš kontrolės priemonių – inventorizacijai. Panevėžio miesto savivaldybės administracijoje netinkamai buvo vykdoma esminio pagerinimo darbų ir vietinės reikšmės kelių (gatvių) inventorizacija, o „Saulėtekio“ progimnazijoje laiku neatlikta bibliotekos fondo inventorizacija..
Panevėžio miesto savivaldybės biudžeto lėšos, skirtos darbo užmoksčiui, nustatytais atvejais naudotos netaikant arba netinkamai taikant teisės aktus, reglamentuojančius darbo apmokėjimą”.- rašoma ataskaitoje.
Audito metu nustatyta, kad 2017 metais nepanaudota 1308,3 tūkst. Eur Savivaldybės biudžetui skirtų valstybės
biudžeto dotacijų, iš jų:
– 116 tūkst. Eur į Savivaldybės pajamas neįskaitytos ir grąžintos į valstybės biudžetą pagal
ministerijas kaip nepanaudotos. Daugiausiai lėšų grąžinta Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai –
100,7 tūkst. Eur, t. sk. – 87,8 tūkst. Eur – darbo rinkos politikos rengimui ir įgyvendinimui, 7,4 tūkst. Eur
– socialinei paramai mokiniams, 4,7 tūkst. Eur – socialinėms paslaugoms finansuoti, 0,5 tūkst. Eur – būsto
nuomos kompensacijai, 0,3 tūkst. Eur – socialinėms išmokoms ir kompensacijoms; kitoms ministerijoms:
Švietimo ir mokslo – 6,5 tūkst. Eur; Sveikatos apsaugos – 8,6 tūkst. Eur, Teisingumo – 0,2 tūkst. Eur;
– 546,6 tūkst. Eur į Savivaldybės biudžetą nebuvo gautos, iš jų: iš Susisiekimo ministerijos 499,9
tūkst. Eur vietinės reikšmės keliams tiesti, tvarkyti ir saugiam eismui užtikrinti, iš Aplinkos apsaugos
ministerijos 4,5 tūkst. Eur pakuočių atliekų surinkimo iš gyventojų namų konteineriams įsigyti; iš
Švietimo ir mokslo ministerijos 42,2 tūkst. Eur Vytauto Žemkalnio gimnazijos pastatui modernizuoti;
– 645,7 tūkst. Eur Savivaldybei nebuvo pervesta ES finansinės paramos lėšų, skirtų investicijų
projektams finansuoti.