Daugiau nei 150 penktų–aštuntų klasių moksleivių iš visos Lietuvos varžėsi pirmą kartą šalyje surengtose „Micro:bit“ kompiuteriukais valdomų robotukų lenktynėse „Aplink Lietuvą“. Jaunieji programuotojai galėjo pademonstruoti, ko išmoko per beveik pusmečio trukmės projektą „Kompiuteriukų ralis – IT pamokas keičianti kelionė“. Baigiamajame renginyje vaikai vos per valandą sukonstravo robotukus, valdomus net mobiliaisiais telefonais.
Varžėsi 4 kategorijose
Net 40-yje mokyklų informatikos ir technologijų buvo mokomasi šiuolaikiškai – su „Micro:bit“ programavimo rinkiniais. Finaliniame renginyje Vilniuje mokiniai konstravo kompiuteriukus, kurie varžėsi 4 skirtingose kategorijose: įspūdingiausio dizaino, greičiausių mašinyčių, valdomų telefonu ir iš anksto suprogramuotų – nuotolinio valdymo – kompiuteriukų.
Labiausiai išpuoštos ir gražiausios mašinytės laurai atiteko Šiaulių Rėkyvos progimnazijos ir Šiaulių rajono Pakapės mokyklos jungtinei komandai. Po įtemptos kovos greičiausiąja „micro:bit“ buvo tituluota Rumšiškių Antano Baranausko gimnazija. Greičiausiai trasą, valdant telefonu, įveikė Panevėžio „Saulėtekio“ progimnazijos komandą. Bene sudėtingiausioje kategorijoje – nuotolinio valdymo – lygių neturėjo Šiaulių Dainų progimnazijos moksleiviai.
„Azartiška ir kupina įtampos diena! Be galo malonu žinoti, kad mūsų komanda šiandien buvo geriausia, nes vaikai tikrai labai atsakingai ruošėsi iki pat lenktynių. Nors ir nežinojome, kokios bus užduotys, gerinome techninius įgūdžius, kad renginyje sukonstruotume savarankiškai važiuojančią mašinytę, kuri įveikė lenktynių trasą“, – entuziastingai pasakojo Šiaulių Dainų progimnazijos komandą atlydėjusi mokytojai Jolita Kaupienė ir Ričardas Gečas.
Atgaivino senus žaislus
Renginyje vaikai ne tik kūrė mašinėles ir jomis lenktyniavo, bet ir pristatė pusmetį gamintus bei puoselėtus kūrinius – robotizuotus ir užprogramuotus senus savo žaislus. Priimti iššūkį kompiuteriukais juos sukurti arba prikelti antrajam gyvenimui mokytojus ir vaikus pakvietė iniciatyvos rėmėjas „Pildyk“.
„Sunku patikėti, kad žaislinis tankas tapo temperatūrą matuojančiu prietaisu, o pliušinės papūgėlės prakalbo ir ėmė mirksėti. Akivaizdu, jog vaikai mėgavosi ne tik rezultatais, bet ir procesu. Labai džiaugiamės, kad „Pildyk“ remiamas projektas padėjo moksleiviams praktiškai pritaikyti įgytas žinias ir, svarbiausia, – pademonstruoti kūrybiškumą, komandinio darbo įgūdžius bei sumanumą“, – sako „Pildyk“ prekės ženklo vadovė Dominyka Jonušienė.
Skatina IT mokytojus
Pasak Viltautės Žvirzdinaitės, Kompiuteriukų paramos fondo ir projekto „Kompiuteriukų ralis – IT pamokas keičianti kelionė“ vadovės, vienas esminių šio projekto tikslų buvo mokytojų skatinimas.
„Tęsiame, ką pradėjome su „Kompiuteriukai vaikams“ iniciatyva, tad antrą sezoną nauju projektu siekiame padėti informatikos mokytojams vesti pamokas šiuolaikiškai, suteikdami tam reikalingas priemones.
Todėl visą pastarąjį pusmetį fondo atstovai savanoriškai kūrė mokymo medžiagą, organizavo susitikimus ir elektronikos pradmenų mokymus informacinių technologijų mokytojams. Taip pat kvietėme juos telktis ir kurti integruotų dalykų pamokas. To rezultatas – keliasdešimt paruoštų pamokų planų, kuriuos kitais mokslo metais savo mokyklose galės taikyti dar didesnis IT mokytojų ratas.
Mūsų siekis – kad po kelerių metų visų disciplinų mokytojai turėtų programavimo pagrindus ir pritaikytų šiuos įgūdžius ugdydami vaikus kaip ateities technologijų lyderius“, – projekto sėkme džiaugėsi vadovė.
APIE PROJEKTĄ
„Micro:bit“ kompiuteriukų lenktynės” – tai baigiamasis Kompiuteriukų paramos fondo inicijuoto projekto „Kompiuteriukų ralis – IT pamokas keičianti kelionė“ renginys.
Projekto idėja – padėti informatikos mokytojams vesti pamokas šiuolaikiškai, suteikiant tam reikalingas priemones. Šiemet buvo išdalyta 40 „Micro:bit“ kompiuteriukų konstravimo rinkinių, kuriuos moksleiviai panaudojo konstruodami robotukus ir taip mokydamiesi programavimo.
Kompiuteriukų paramos fondas per visą iniciatyvos „Kompiuteriukai vaikams“ laikotarpį nuo 2017-ųjų iki dabar šalies penktokams jau išdalijo daugiau kaip 20 tūkst. „Micro:bit“ kompiuteriukų. Fondas siekia, kad technologinis moksleivių raštingumas būtų visiems vienodai lengvai prieinamas ir įtraukiantis, taip kiekvienam Lietuvos moksleiviui suteikiant galimybę ne tik suprasti, bet ir kurti technologinius sprendimus įvairiausiose srityse.