Oficialaus profesionalų ralio vasaros sezono pradžia tradiciškai skelbiama lenktynėmis Kelmėje. Šįkart „Rally Žemaitija 2019“ Lietuvos čempionato ir istorinių automobilių įskaitose startuosiantys ekipažai turės įveikti 13 greičio ruožų: jų ilgis – 113,09 km, bendras ralio ilgis – beveik 382 km. Ralio sprinto įskaitos dalyvių laukia 9 greičio ruožai, kurių ilgis 64,09 km, o bendras ralio ilgis – beveik 240 km. Štai kokį suflerį ralio fiestos organizatoriai parengė žiūrovams.
Pirmosios varžybų dienos programoje penki greičio ruožai, iš kurių GR2 visiškai naujas – 7.67 km atkarpos nė karto nėra įveikę net „Žemaitijos ralio“ senbuviai. Tą patį galima pasakyti ir apie karuselines lenktynes Kelmės mieste koviniu režimu nėra įveikęs nei vienas pilotas. Šios neįprastos lenktynės vyks Birutės, Tiesos, Vytauto Didžiojo, Dvaro, Serbentų ir S. Neries gatvėmis. Vieną kartą išsprendę 1,7 km ilgio asfalto uždavinį sportininkai iškart vėl keliaus į startą Birutės gatvėje ir ta pačia trasa pralėks antrą kartą, įsiterpdami į savo starto laukiančių varžovų rikiuotę. Varžybų organizatoriai rekomenduoja tiek gatvių lenktynes, tiek kovas klasikiniuose greičio ruožuose stebėti iš specialiai žiūrovams skirtų erdvių, kurias nesudėtinga pasiekti ir iš kurių atsiveria puikus reginys.
Ralį mieste bus galima pamatyti tiesioginėje vaizdo transliacijoje per „Žemaitijos ralio“ informacinio partnerio portale 15min.lt.
Visų kitų greičio ruožų koordinates ir žemėlapius galite rasti „Rally Žemaitija“ interneto svetainėje esančiame „Gide II“: https://docs.google.com/viewerng/viewer?url=http://rallyzemaitija.lt/wp-content/uploads/Zemaitija-2019-Ralio-gidas-II.pdf&hl=en
Tiesa, žiūrovų zona nėra numatyta GR2, tačiau atidžiai panagrinėjus žemėlapį nesunku susiorientuoti kaip privažiuoti prie trasos netoli starto vietos prie Sutkių kaimo, aštrių posūkių prie Kušlekių ar Vaidžių, prie finišo ties Dievonimis.
Ko gero mažiausiai klausimų kur įdomiausia stebėti ralį kils susiruošusiems į GR 1-3. Šis 12,5 km ilgio greičio ruožas pastaraisiais metais būdavo nuolat įtraukiamas į sportinę programą. Skirdavosi tik starto ir finišo vietos ar judėjimo kryptis. Taip bus ir šiais metais: ralio mašinų karavanas 16:25 val. pajudės nuo Petkiškių ir sustos Kūprės. Greičio ruožo viduryje esančios žiūrovų zonos PA1 koordinatės N-55.5760 / E-22.7666. Trasa bus uždaroma 15:25 val., o eismas vėl leidžiamas 19:30 val. Iš viso pirmąją ralio dieną sportininkai įveiks 37 „greitus“ kilometrus.
Ralio organizatoriai atkreipia dėmesį, kad tarp PA1 ir PA2 žiūrovų zonos yra 18,5 kilometrų ilgio kelias, kurį įveikti turėtų pakakti mažiau nei 20 minučių. Nei įvažiavimo nei išvažiavimo laikas į šias zonas nėra ribojamas.
Antroji varžybų diena prasidės kelios minutės po 9 val. ryto (trasa daroma 8;05 val) GR 6 startu netoli Kražių prie Vėjinės tvenkinio. „Pusryčiams“ ralio meistrų meniu bus pasiūlyta 9,21 km ilgio žvyrkelio atkarpa, o žiūrovams PA3 zona, netoli itin lengvai pasiekiamo Burnių kaimo. Šiuo greičio ruožą sportininkai pralėks du kartus, jei tik sėkmingai įveiks vėlesnį – vieną trumpiausių (4,6 km ilgio) lenktynėse GR 7-9. Pirmojo automobilio startas GR 8 numatytas 10:55 val.
Kovos GR 10-12 prasidės po visų ralio automobilių apsilankymo serviso zonoje Kelmės centre. Mechanikai turės lygiai valandą laiko atsiradusiems gedimams ar pastebėtiems defektams pašalinti. Lemiamų kovų startas numatytas 15:55 val. lyderių bolido startu netoli Pakėvio. Žiūrovai kviečiami į zoną PA4 (jos koordinatės N-55.6546 / E-22.7741). Čia keliausiantiems ne iš Kelmės pusės, o iš PA3 žiūrovų zonos, reiktų turėti galvoje, kad 22 km pervažiavimui prireiks mažiausiai pusvalandžio.
GR 11-13 šiųmetinėje „Rally Žemaitija“ programoje pats ilgiausias: nuo starto netoli Pagių iki finišo netoli Karklėnų – 16,33 km. Specialių erdvių žiūrovams šioje atkarpoje nėra numatyta, tačiau tankus vietinės reikšmės keliukų tinklas leidžia sąlyginai nesunkiai pasiekti norimą trasos vietą. Šis greičio ruožas civiliams eismo dalyviams bus uždarytas nuo 14:30 iki 19:00 val.
„Rally Žemaitija“ organizatoriai primygtinai prašo visų automobilių sporto gerbėjų savo transportą statyti tik tam skirtose vietose, bet ne gyventojų pievose ar pasėliuose. Taip pat neužstatyti evakuacinių kelių, kad atsitikus nelaimei į trasą galėtų maksimaliai greitai patekti medikai ar gelbėjimo tarnybų žmonės.