Praūžęs šventinis laikotarpis ir dovanų dalijimosi metas atskleidė, ką lietuviai dažniausiai rado po egle. Iš Kalėdų Senelio dovanų matyti, kad šiemet žmonės norėjo daugiau laiko skirti šeimai ir bendroms pramogoms su vaikais – nupirkta trečdaliu daugiau stalo žaidimų, taip pat dažno vyro kosmetinėje atsirado nauji kvepalai. „Pigu.lt“ skaičiuoja, kad vidutiniškai vienai kalėdinei dovanai buvo skiriama apie 25 eurus.
Šiemet kalėdinių dovanų pirkimo tendencijos rodo, kad pirmiausia buvo pasirūpinta dovanomis vaikams. Anot „Pigu.lt“ rinkodaros direktorės Giedrės Vilkės, žaislus ir vaikams bei kūdikiams skirtas prekes pradeda intensyviau pirkti dar spalio mėnesį, vėliau auga namams skirtų prekių pardavimai – dažniausiai perkama buitinė technika, pavyzdžiui trintuvai, virduliai, virtuviniai kombainai, plaukų džiovintuvai ar žnyplės, barzdaskutės, kavos aparatai, dulkių siurbliai. Iš stambiosios buitinės technikos populiarumo sulaukia skalbimo mašinos, indaplovės, šaldytuvai, televizoriai. Taip pat perkamos virtuvės ir buities prekės bei baldai ir interjero detalės. Prieš pat šventes šokteli kvepalų, kosmetikos, dovanų rinkinių paklausa.
„Šiemet matome, kad pardavimai ypač suaktyvėjo gruodžio 11-19 dienomis. Panašu, kad dalis žmonių dovanų pirkimą pasiliko paskutinei minutei, nes daugiausia užsakymų internetinėje parduotuvėje pateikta gruodžio 18 dieną“, – pastebi G. Vilkė.
Kvepalai vyrams
Ieškant dovanų kvepalai visada sulaukia daugiausia dėmesio. Rinkodaros specialistė G. Vilkė sako, kad gruodį parfumerijos prekių pardavimai paprastai išauga trigubai, lyginant su įprastu mėnesiu. „Įdomu, kad šventiniu laikotarpiu labiausiai šokteli vyriškų kvepalų pardavimai – jie padidėja beveik keturis kartus, kai tuo metu moteriškų kvepalų perka kiek daugiau nei dvigubai. Vadinasi, po Kalėdų egle kvepalų rado ne tik moterys, bet ir dažnas vyras“, – sako G. Vilkė.
Kokias dovanas Kalėdų Senelis kimšo į maišą per šias Kalėdas, galima spręsti ir pagal didžiausios internetinės parduotuvės Baltijos šalyse „Pigu.lt“ paieškos laukelyje dažniausiai vestus raktažodžius. Pirmoje vietoje atsidūrė „LEGO“, antroje – „Boral“ stiklinės, kurių nupirkta tiek, kad kalėdinę arbatą ar kavą iš šių dvigubo skaidraus stiklo puodelių galėjo gerti visi Molėtų gyventojai. Trečiojoje dažniausiai ieškomų prekių vietoje atsidūrė „iPhone“.
Tai, kad šiemet viena populiariausių dovanų buvo mobilieji telefonai, rodo ir šventinio laikotarpio „Pigu.lt“ pardavimų rezultatai: telefonų nupirkta 55 procentais daugiau nei įprastą mėnesį. Visą gruodžio mėnesį informacijos apie „iPhone“ kainas ir pardavimo vietas buvo ieškoma ir „Google“ paieškos sistemoje. Įdomu, kad lietuviai beveik dvigubai dažniau į paieškos laukelį „iPhone“ raktažodį vedė pirmąją Kalėdų dieną – kai paprastai išpakuojamos dovanos. Jie domėjosi ir kaina, ir informacija apie telefoną, ir programėlėmis, padedančiomis rasti pamestą telefoną.
Prieš šventes prekybininkus nustebino žaidimo „Tetris“ populiarumas. Tiek 2016, tiek 2017 metų gruodį šio prieš tris dešimtmečius sukurto žaidimo nupirkta net 8 kartus daugiau nei įprastai.
Visą šeimą suartinančios dovanos vaikams
Šiemet kiek nustebino ir vaikams perkamos dovanos. Atrodo, kad žmonės ima labiau vertinti kartu su visa šeima leidžiamą laiką ir ieško bendrų pramogų. „Pigu.lt“ duomenys rodo, kad stalo žaidimų ir galvosūkių šiemet nupirkta net 30 procentų daugiau nei per tą patį laikotarpį pernai.
Populiariausia kalėdinė dovana tiek berniukams, tiek mergaitėms buvo konstruktorius „LEGO“. Mergaitėms taip pat dažnai pirko žaislines virtuvėles ir interaktyvius šuniukus „FurReal“, o berniukams – automobilio ir sraigtasparnio rinkinius, policijos rinkinius ir 4 aukštų automobilių parkavimo aikšteles.
„Pernai prieš Kalėdas žaislų mergaitėms buvo nupirkta trečdaliu daugiau nei žaislų berniukams. Tačiau šiemet ši tendencija keičiasi ir žaislų kiekis beveik išsilygino – iš mergaitiškų žaislų kategorijos pardavimai tik 10 procentų lenkė berniukiškus žaislus“, – komentuoja „Pigu.lt“ atstovė.
G. Vilkė taip pat pastebi, kad šiemet žmonės labai intensyviai ruošėsi Kalėdų stalui: indų ir lėkščių nupirkta du kartus daugiau nei pernai, o taurių ir puodelių pardavimai šoktelėjo penktadaliu. „Šventinio stalo ekspoziciją esame įrengę ir „Pigu.lt“ parduotuvėje, – sako G. Vilkė, – panašu, kad matydami gražiai paserviruotą stalą, žmonės ir patys randa įkvėpimo puošti savo namus, ruoštis šventinei vakarienei.“
Rekordai
Šventinį „Pigu.lt“ stalą pamatė išties daug žmonių, nes internetinės prekybos lyderiai Lietuvoje šiemet pasiekė naujų rekordų. Per vieną dieną „Pigu.lt“ sandėlis paruošė beveik 16 tūkstančių užsakymų, o tai yra po 11 užsakymų per minutę. Vien Vilniaus parduotuvėje per dieną buvo atsiimti 2700 užsakymų, darbuotojai sukosi kaip bitės, nes tai reiškia, kad net keturi pirkėjai buvo aptarnauti vos per minutę.
Rinkodaros direktorė G. Vilkė pastebi dar vieną tendenciją – didėjančius užsakymų skaičius, pateiktus mobiliąja aplikacija. „Net pusė klientų prekes įsigijo telefonu, kai prieš metus telefonu pirko vos 28 procentai. Norim pasidžiaugti, kad šiemet per kalėdinį laikotarpį sulaukėme ir ketvirtadaliu daugiau lankytojų nei pernai, o tai tik patvirtina, kad žmonės nebijo pirkti internetu, pasitiki ir vis dažniau perkelia savo šeimos pirkinius į internetinę parduotuvę“, – rezultatus apžvelgia G. Vilkė.
Šiemet vidutiniškai vienai dovanai buvo skiriama apie 25 Eur. O be minėtų populiariausių dovanų, dažnas lietuvis po egle dar rado kavos aparatų, „Huawei P10“ telefonų, megztinių, „Xbox“ žaidimų, šlepečių, ausinių, kvepalų, „Victoria’s secret“ apatinių, dulkių siurblių, televizorių, gertuvių, dronų, išmaniųjų laikrodžių.
Daugiau: https://kvepalusala.lt/niche/