Šiuolaikiniai kompaktinio dydžio arba kitaip vadinamo C segmento SUV modeliai jau tapo ne tik praktiškų transporto priemonių pasirinkimo simboliu, bet ir technologijų entuziastų traukos centru. Varžydamiesi itin konkurencingame segmente, gamintojai į šios klasės atstovus pradėjo diegti daugybę naujų technologijų, dėl kurių vidutinio kainų rėžio automobiliai vis labiau primena prieš keletą metų nuo konvejerio nuriedėjusius prabangius „premium“ modelius. Ir visa tai – dėl tikslinės auditorijos, nedidelių ir vidutinio dydžio šeimų, simpatijų. Kokiomis technologijomis jos užsitarnaujamos?
Aukšta lūkesčių kartelė
Nuo pažangių vairavimo asistentų iki išmaniųjų informacijos ir pramogų sistemų su moderniausiomis ryšio galimybėmis – visa tai yra neatsiejami šiuolaikinių C-SUV segmento modelių atributai. Ir nors šios technologijos diegiamos ne tik kompaktiniuose krosoveriuose, būtent juos dažniausiai renkasi įvairaus dydžio šeimos.
O šios auditorijos lūkesčių kartelė itin aukšta, vertinant patogias keliones, ryšį su įprastu skaitmeniniu pasauliu ir, neabejotinai, saugumo sistemas. Automobilių istorijos patikros platformos „carVertical“ ekspertas Matas Buzelis sako, kad šiose lenktynėse dėl vartotojų palankumo svarbiausias dalykas – naudojimo patogumo užtikrinimas.
„Vartotojams svarbiausia, kad tai būtų greitas, intuityvus, aiškiai suprantamas ir lengvai valdomas sprendimas. Vairuotojai tikisi prie jo greitai priprasti. Jeigu pasirinkto automobilio klimato kontrolę reikia valdyti per ekraną ir tai užtrunka, galiausiai ima vesti iš kantrybės ir vairuotojai nusigręžia nuo tokio automobilio. Naujos technologijos turi būti įsisavinamos greitai“, – dėsto pašnekovas.
Jis priduria, kad akivaizdus technologijų progresas matomas būtent C-SUV segmento atstovuose. Pavyzdžiui, šiemet į gatves išriedėjęs atnaujintas „Kia Sportage“ turi išmaniąją navigacijos sistemą, kuri ne tik prisitaiko prie vairuotojo poreikių, bet ir analizuoja maršrutus realiuoju laiku, leidžia išvengti spūsčių bei taupyti laiką. Panoraminę vaizdo platformą formuojantys du 12,3 colio įstrižainės ekranai užtikrina, kad reikiama informacija patogiai naudosis tiek vairuotojas, tiek keleiviai.
„Hyundai Tucson“ skaitmeninio rakto sistema leidžia automobilio atrakinimo ir užrakinimo funkciją perkelti į vairuotojo telefoną, o „Toyota RAV4“ modelio komplektacijoje numatyta nuotolinio salono pašildymo ar vėsinimo funkcija. Visi šie modeliai pasižymi ir moderniausiais elektroniniais vairuotojo pagalbininkais: turi aktyvias priešavarines sistemas, padedančias išvengti susidūrimų su kitais automobiliais, dviratininkais ar net pėsčiaisiais, taip pat aprūpinti išmaniosiomis pastovaus greičio palaikymo technologijomis.
Reikšmingas faktorius renkantis
Remiantis tarptautinės mokslininkų asociacijos „Ipsa“ tyrimo ataskaita, apie 60 proc. pirkėjų teigia, kad išmaniosios funkcijos bei informacijos ir pramogų sistemos daro reikšmingą įtaką jų automobilio pasirinkimui. Tad daugiausia simpatijų potencialiai gali užsitikrinti tie modeliai, kuriuose siūlomas itin platus efektyviai veikiančių įvairiausių vairuotojo pagalbininkų pasirinkimas.
Pavyzdžiui, „Hyundai Tucson“ gali būti montuojami automatiškai prie eismo sąlygų prisitaikantys matriciniai LED žibintai, kurie patys parenka reikiamą apšvietimo kryptį ir intensyvumą. „Toyota RAV4“ modelis pasižymi galinio skersinio eismo perspėjimo sistema, kuri, pajudant atbulomis, įspėja apie artėjantį automobilį.
„Kia Sportage“ be šių sistemų taip pat gali būti įdiegta vairavimo greitkeliuose pagalbos funkcija, kuri leidžia automobiliui, judančiam iki 180 km/val. greičiu, iš dalies autonomiškai valdyti greitį ir išlaikyti eismo juostos poziciją. Patogų keliavimą su šeima užtikrina ir tokios technologijos kaip belaidė „Apple CarPlay“ ir „Android Auto“ integracija ar dirbtiniu intelektu paremta valdymo balsu funkcija, leidžianti vairuotojui atlikti svarbiausius nustatymus nenukreipiant akių nuo kelio.
Ekspertai sutinka, kad vartotojams svarbu ir tai, kaip paprastai valdomos šios technologijos, ar automobilis lengvai pritaikomas prie gyvenimo būdo ir įpročių. Taip pat reikšminga ergonomika bei interjero patogumas, kuriame komfortas derėtų su pažangiomis technologijomis.
„Aš asmeniškai vertinu tuos gamintojus, kurie siūlo kelis suderintus valdymo būdus, kai dalį funkcijų gali valdyti per ekraną, tačiau svarbiausias – fiziniais mygtukais arba mygtukais ant vairo. Jei vairuodamas jauti, kad labiau pailsi nei pavargsti, vadinasi, viskas veikia tinkamai, neverčiama papildomai įsitempti“, – komentuoja M. Buzelis.
Ar atnaujinimai svarbūs?
Technologijos automobiliuose nėra statiškas dalykas – nuolatiniai programinės įrangos atnaujinimai tampa itin svarbūs siekiant išlaikyti automobilį konkurencingą, patrauklų rinkoje ir saugų. Naujesni modeliai, tokie kaip naujausios laidos „Kia Sportage“, „Tesla Model Y“ ar „Audi Q3“, leidžia automatiškai atnaujinti programinę įrangą nuotoliniu būdu. Eksperto teigimu, programinės įrangos atnaujinimas belaidžiu būdu automobilių naudotojams gal ir mažiau pastebimas, tačiau itin svarbus privalumas.
„Bet kokie atnaujinimai, kuriuos galima įdiegti nevažiuojant į servisą, yra sveikintinas dalykas. Jie leidžia tinkamu laiku turėti naujausią įrangą automobilyje, taip pat nedelsiant pašalinti gamintojo aptiktus veikimo trūkumus ar klaidas“, – pastebi M. Buzelis.
Todėl vartotojams patartina rinktis tokius modelius, kurių technologijos gali būti reguliariai atnaujinamos, taip išlaikant ilgalaikę automobilio vertę ir funkcionalumą. Potencialiai tai gali būti ir papildomas privalumas, kai transporto priemonę teks parduoti antrinėje rinkoje.
Taip pat svarbu išbandyti automobilio multimedijos sistemą ir įsitikinti, ar ji intuityvi, greita bei patogi naudotis, ypač vairuojant. Be to, kaip ir daugybė kitų mūsų kasdienių įrenginių, automobiliai jau nebeatsiejami nuo platesnių integracijų, pavyzdžiui, mobiliųjų programėlių. Įdiegtos telefone, jos leidžia pasiekti svarbiausią informaciją apie automobilį, o pažangiausiuose modeliuose – net ir valdyti kai kurias funkcijas.