Viena stambiausių grūdų perdirbimo pramonės įmonių Lietuvoje „Malsena“ plečiasi į naują kategoriją – pristato pirmuosius Lietuvoje pagamintus kietagrūdžius makaronus. Įmonė tikisi konkuruoti su italų siūloma produkcija – per metus atsiriekti apie 20 proc. Lietuvos kietagrūdžių makaronų rinkos. Artimiausiuose bendrovės planuose – įsitvirtinti vietinėje rinkoje ir ieškoti eksporto galimybių Vakarų Europos ir Skandinavijos šalyse.
„Žengdami į naują kategoriją siekiame pirmieji užsiimti kietagrūdžių makaronų gamintojo poziciją, nes vietinių gamintojų šiame segmente nėra. Taip pat mūsų tikslas – tapti rimtais konkurentais italams, kurių produkcija sudaro didžiąją dalį viso kietagrūdžių makaronų asortimento. Šiuo metu kietagrūdžiai makaronai apima apie 40 proc. visos Lietuvos makaronų rinkos, mūsų siekis per metus pasiekti apie 20 proc. jos dalies”, – teigia „Malsenos“ vadovas Marius Dužinas.
Tačiau kietagrūdžiai kviečiai – tai nevienintelė kokybiškus makaronus identifikuojanti savybė. Siekiant konkuruoti su itališkais makaronais, gamybai nuspręsta pasitelkti bronzines formas. Tai aukščiausio lygio makaronų gamybos technologija, kurią naudoja tik sąlyginai nedidelė dalis pastos gamintojų pasaulyje. Norint ją įdiegti, prireikė glaudžios šveicarų, italų ir lietuvių partnerystės. „Malsenos“ naudojamas bronzines formas kūrė ir įdiegti padėjo pasaulyje žymiausi itališkos pastos technologijų atstovai – italų gamintojai „Niccolai Trafile“.
„Prireikė daugybės eksperimentų ir testavimų, gamintojų konsultacijų, kol galiausiai ryžomės pirmajai bronzinių formų makaronų gamybos partijai. Iš viso investavome 30 tūkst. eurų į pirmąsias šešias bronzines formas (ital. „trafila“). Tačiau daugiausiai resursų pareikalavo šių formų pritaikymas – atrasti receptūras ir adaptuoti pačią technologiją, kuri Lietuvos rinkai yra visiška naujiena“, – teigia M. Dužinas.
Anot M. Dužino, daugelyje pramoninės makaronų gamybos įmonių naudojamos plieninės makaronų formos, dengtos teflonu, kurių dėka išgaunamas glotnus, blizgus makaronų paviršius. Bronzinės formos naudojamos senojoje tradicinėje pastos gamyboje – tai brangesnis ir daugiau gamybos laiko reikalaujantis būdas.
„Priežastis paprasta – per tą patį laiką makaronų pagaminama 30 proc. mažiau: lėčiau sukasi makaronų formavimo mašina, mažiau užkraunamos džiovyklos, daugiau dėmesio skiriama technologiniams režimams. Be to, bronzinės formos yra brangesnės, gamybos procesas reikalauja daugiau priežiūros ir darbuotojų įsitraukimo. Tačiau tokiu būdu sukuriame pašiauštą makarono formą, kuri neretai vertinama kaip aukščiausios kokybės sinonimas“, – teigia „Malsenos“ vadovas.
Ambicingi planai
Su naująja kietagrūdžių makaronų linija „Malsena“ dar iki rudens ketina įsitvirtinti visuose didžiųjų prekybos tinklų lentynose ir ten plotu konkuruoti su itališkos pastos gamintojais.
„Žengiant į premium makaronų kategoriją mums svarbu pasiekti pirkėją, kuris įvertins bronzinių formų ir kietagrūdžių kviečių suteikiamą pridėtinę vertę gaminiui – palankumą sveikatai, maistinę vertę, kokybę ir skonines savybes“, – teigia įmonės vadovas.
„Malsena“ jau daug metų įsitvirtinusi Lietuvos rinkoje kaip miltų, miltų mišinių, dribsnių ir greitai paruošiamų košių gamintojas. Įmonė priklauso „Baltic Mill“ koncernui, taip pat valdančiam jau daugelį metų Lietuvoje makaronus gaminančią „Amber Pasta“ bendrovę. Sujungus dviejų koncerno įmonių stiprybes – ilgametę makaronų gamybos patirtį bei „Malsenos“ prekės ženklo žinomumą – buvo nuspręsta žengti į premiummakaronų segmentą.
„Jau kurį laiką stebime, kad kietagrūdžių makaronų vartojimas auga visame pasaulyje. Dėl koronaviruso pandemijos ilgo galiojimo maisto produktų paklausa augs dar sparčiau. Be to, šiandienos vartotojui lietuviškumas yra labai svarbus, nes jis tokį gaminį supranta kaip šviežesnį, skanesnį, tvaresnį. Tai ypač aktualu COVID kontekste, kai pirkėjai vis dažniau renkasi ne tik patikimą, tačiau ir lokalų gamintoją. Tikimės, kad ir premium lietuviškus makaronus vartotojas vertins palankiai“, – teigia M. Dužinas.
Anot įmonės vadovo, su kietagrūdžių makaronų produkcija pirmiausiai planuojama įsitvirtinti vietinėje rinkoje, tolimesniuose planuose – eksportas į Vakarų Europos ir Skandinavijos šalis.
Apie „Malsena Plius“
Baltijos šalių malūnų grupei „Baltic Mill“ priklausanti UAB „Malsena Plius“ yra viena stambiausių ir pažangiausių grūdų perdirbimo pramonės įmonių Lietuvoje. Kelių dešimtmečių malybos patirtį turinti įmonė, pasitelkusi modernias technologijas, gamina platų produkcijos asortimentą: įvairių rūšių kvietinius ir ruginius miltus, miltų mišinius, manus, kvietinius gemalus bei sėlenas.
„Malsenos Plius“ 2019 m. pardavimo pajamos siekė 26.1 mln. Eur. Šiuo metu įmonėje dirba virš šimto darbuotojų.
Apie „Baltic Mill“
„Malsena Plius“ priklauso Baltijos šalių kompanijų grupei „Baltic Mill“, kuri valdo „Malsena Plius“, „Amber Pasta“, „GT Innovation“ ir „Malūno virtuvė“ įmones Lietuvoje, taip pat Latvijos „Rigas Dzirnavnieks“ ir Estijos „Balti Veski“ kompanijas.