Naujosios ES skaitmeninių paslaugų taisyklės apribos skaitmenines paslaugas teikiančių stambių įmonių galias, padidins jų atsakomybę ir įpareigos apsaugoti vartotojus nuo neteisėto turinio.
Antradienį Europos Parlamentas balsuos dėl Skaitmeninių paslaugų ir Skaitmeninių rinkų taisyklių, kurios jau suderintos su ES Taryba. Šiais teisės aktais siekiama sureguliuoti skaitmeninio verslo poveikį visuomenei ir ekonomikai, nustatant saugios ir atviros skaitmeninės aplinkos vartotojams ir sąžiningos rinkos verslui reikalavimus.
Skaitmeninių paslaugų taisyklių projektas įpareigoja internetines platformas, pavyzdžiui, socialinius tinklus ir interneto parduotuvės, imtis priemonių, kad apsaugotų vartotojus nuo neteisėto turinio, prekių ir paslaugų. Didelės įmonės turės laikytis griežtesnių reikalavimų, proporcingų galimai rizikai, kurią kelia jose paskelbtas neteisėtas ar žalingas turinys, įskaitant dezinformaciją. Bus draudžiama kryptinga reklama, paremta asmens duomenimis, pavyzdžiui, apie seksualinę orientaciją, religiją ar tautybę.
Skaitmeninių rinkų taisyklių projektu siekiama užkirsti kelią nesąžiningai didelių įmonių, pavyzdžiui, socialinių tinklų, paieškos variklių ar pokalbių platformų, veiklai, siekiant sukurti erdvės konkurencijai ir inovacijoms.