Pirkdami internetu, Baltijos šalių gyventojai elgiasi skirtingai: estai dažniausiai renkasi prekes atsiimti siuntų terminaluose, lietuviai labiausiai linkę pirkti mobiliuoju, o Latvijoje vis dar ganėtinai populiarūs atsiskaitymai bankiniu pavedimu.
Lietuvos, Latvijos ir Estijos gyventojai, pirkdami internetu, renkasi skirtingus būdus atsiskaityti ir pristatyti prekes, rodo „Pigu“ įmonių grupės, valdančios e. parduotuves „Pigu.lt“ Lietuvoje, „220.lv“ Latvijoje ir „Kaup24.ee“ Estijoje, duomenys.
„Nors iš pažiūros Baltijos šalių gyventojai atrodo panašūs ir kartais visos trys šalys laikomos viena rinka, mūsų patirtis rodo, kad lietuviai, latviai ir estai gali būti labai skirtingi. Veikdami trijose šalyse pastebime, kad dažnai negalime tiesiog nukopijuoti vienos rinkos sprendimų kitoje, todėl prisitaikymui prie skirtingų pirkėjų lūkesčių skiriame didelį dėmesį“, – teigia Ernestas Kačerauskas, „Pigu.lt“ rinkodaros vadovas.
Pristatymo būdai: lietuviai renkasi parduotuvę, estai – terminalus
Kaip rodo bendrovės užsakymų duomenys, daugiau nei pusė (51 proc.) pirkėjų Lietuvoje praėjusiais metais rinkosi nemokamai atsiimti prekes parduotuvėje. Estijoje šį atsiėmimo būdą rinkosi 39 proc., o Latvijoje – 32 proc. klientų. Per keletą metų tiek Lietuvoje, tiek Estijoje užsakymų, kurie buvo atsiimti parduotuvėje, dalis padidėjo, tuo metu Latvijoje ji nežymiai sumažėjo.
„Visų Baltijos šalių pirkėjai dažnai renkasi atsiėmimą parduotuvėje, naudodamiesi galimybe prekes atsiimti nemokamai ir čia pat atsiskaityti. Taip pat sparčiai populiarėja terminalai, leidžiantys patogiai ir greitai pasiimti prekes bet kuriuo paros metu. Šis pristatymo būdas, jau dabar populiariausias Estijoje, turi bene daugiausiai potencialo per ateinančius kelerius metus tapti dažniausiu pasirinkimu ir Latvijoje bei Lietuvoje“, – sako E. Kačerauskas.
Terminalų populiarumas auga visose trijose šalyse, didžiausias jis Estijoje, kur terminalus pernai rinkosi 43 proc. pirkėjų. Latvijoje ši dalis siekė 34 proc., Lietuvoje – 13 procentų.
Pristatymas į namus populiariausias Lietuvoje, kur jį rinkosi 30 proc. pirkėjų. O štai Latvija išsiskiria užsakymų atsiėmimu pašte – pirkėjai šioje šalyje tai daro kelis kartus dažniau nei Lietuvoje arba Estijoje.
Populiariausia atsiskaityti atsiimant prekes
„Pigu.lt“ duomenimis, visose trijose šalyse didžioji dalis užsakymų apmokama dviem būdais: atsiimant prekes – tiek grynaisiais, tiek kortele – arba „bank link“ mokėjimu.
Lietuvoje 61 proc. pirkėjų užsakymą apmoka jį atsiimdami, Latvijoje taip atsiskaito 48 proc. klientų. O štai Estijoje vartotojai dažniau renkasi „bank link“ – pernai šis būdas sudarė 52 proc. visų atsiskaitymų, mokėjimas prekių atsiėmimo metu siekė 38 proc. užsakymų.
Mobiliuoju telefonu perka vis dažniau
Visose trijose šalyse vis daugiau prekių nuperkama naudojant mobilųjį telefoną. Čia lyderiai – lietuviai, mobiliąja e. parduotuvės programėle ar naršykle pernai nupirkę 37 proc. visų prekių. Estijoje ši dalis siekė 32 proc., Latvijoje – 31 procentą.
„Analizuodami duomenis matome skirtingus vartojimo įpročius ne tik tarp šalių, bet ir skirtingo amžiaus grupių. Visose trijose šalyse pirkėjai, gimę po 1984 m., dar vadinami Y karta, mobiliuoju telefonu jau atlieka beveik pusę užsakymų. O štai vyresni, anksčiau nei 1984 m. gimę lietuviai, mobiliuoju telefonu perka daug dažniau, nei tokio paties amžiaus estai ar latviai“, – teigia „Pigu.lt“ rinkodaros vadovas E. Kačerauskas.
Apie „Pigu“ grupę:
„Pigu“ grupė, kuriai priklauso internetinės parduotuvės „Pigu.lt“ Lietuvoje, „220.lv“ Latvijoje ir „Kaup24.ee“ Estijoje, yra didžiausia el. prekybos rinkos dalyvė Baltijos šalyse. Tai pirmoji ir kol kas vienintelė Lietuvos įmonė, patekusi tarp penkių sparčiausiai augančių didžiausių Vidurio Europos technologijų įmonių ketverius metus iš eilės.
Per 2018 finansinius metus „Pigu“ fiksavo didesnę nei 100 mln. eurų apyvartą, suruošė klientams apie 2 mln. užsakymų. Įmonėje dirba apie 300 darbuotojų.
Nuo 2015 m. „Pigu“ grupę valdo viena didžiausių Centrinės ir Rytų Europos privataus kapitalo investicijų bendrovė MCI. 2018 metų pabaigoje „Pigu“ paskelbė apie susijungimą su viena Lenkijos e. prekybos lyderių „Morele“.