Dakaro ralis, nesvarbu, Pietų Amerikoje ar Saudo Arabijoje, atrodo labai tolimas ir nežemiškas tikslas. Kaip ir kuo nuvykti, kur apsigyventi, ką valgyti ir, galų gale, kokius daiktus pasiimti.
Apie asmeninio lagamino susikrovimą daug klausimų kilti neturėtų, mat laukia karštos dienos ir vėsios naktys. Kiekvieno lietuvio spintoje atsiras tinkamų rūbų tiek vienam, tiek kitam scenarijui. Ką įdėti į automobilio „lagaminą“ – šis klausimas sudėtingesnis. Kiekviena diena Dakare ne tik sportinių, bet ir žiūrovų bei žiniasklaidos automobiliams ir jų keleiviams tampa neeiliniu iššūkiu.
Nepriklausomo žiniasklaidos projekto „iGo2Dakar“ projekto vyrai, jau susipažinę su išbandymais, su kuriais teks susidurti, turi susidarę sąrašą daiktų, kurie bus būtini sekant Dakaro dalyvius ir fiksuojant geriausius lenktynių kadrus. Po visų automobilių patobulinimų, skirtų įveikti bekelės maršrutus, ateina laikas smulkmenoms, apie kurias lengva, bet nepatartina, pamiršti.
„Dakare niekur nedingsta elementarūs automobilio ir jo keleivių poreikiai. Pavyzdžiui, palikus automobilį kopose, jo viduje neilgai trukus būtų galima įrengti pirtelę – tokiam atvejui puikiai pasitarnauja karštį atspindintis lango užtiesalas. Žinoma, čia tik vienas iš daugelio dalykų, kurie reikalingi ir praverčia pasitarnauja Dakaro metu. Gerai, kad susirinkti tokį „Dakaro rinkinį“ nėra sudėtinga – viską radome partnerių „Autoaibė“ parduotuvėje“, – patarimais dalijosi iGo2Dakar kūrėjas Mindaugas Plukys.
Švara –būtinybė
Vaikinai pasakojo linksmą istoriją, kaip praėjusiame Dakare, prieš poilsio dieną, apsigyveno viešbutyje ir planavo visą dieną skirti automobilio tvarkymuisi. Vos pabudusius juos pasitiko netikėtas vaizdas –viešbučio administratorius su pasididžiavimu pranešė, kad visą naktį ne tik sergėjo šalia pastatytą raudonąjį „Nissan Navara“, pramintą Odisėju, bet ir pasistengė ją nuvalyti, mat pirmoji Dakaro savaitė paliko savo dulkių sluoksnį ant jos.
„Įsivaizduokit kaip savaitės dulkes buvo galima nuvalyti su sausa šluoste. Nežinau, ar neatrodė Odisėjas dar prasčiau po to pravalymo, bet vyrukas didžiavosi savimi, o mums teko jį pagirti. Aišku, mūsų dienos planai labai nepasikeitė –teko tvarkytis tiek automobilio vidų, tiek dar kartą plauti išorę“, –apie darbštųjį viešbučio administratorių kalbėjo fotografas Andrius Laucius.
Švaros priemonės, atrodo, prabangos reikalas, ir dulkėtojo Dakaro metu neturėtų būti tokios svarbios, bet kadangi automobilis tampa ir darbo, ir, didžiąją laiko dalį, gyvenimo vieta, tad švara čia taip pat labai svarbi. Vyrai patys pasiima ir kitiems pataria į automobilį nepamiršti įsidėti pagrindinių valymo priemonių –saloną, turint laiko, kasdien norėsis bent lengvai trumpai pravalyti nuo susikaupusių dulkių, o bivuakuose, atradus laiko ir vandens, kuriuo dažnai pasidalina draugiškos komandos, bus labai naudinga nuplauti ir automobilio išorę.
Sąlygos Dakare pačios įvairiausios
Nors važiuoja vyrai į dykumą, kurioje dienos temperatūra dažnai sieks gerokai daugiau nei karščiausią vasaros dieną Lietuvoje, iš kai kurių bagažinėje esančių daiktų būtų galima spėti, kad kolektyvas ruošiasi į šiaurinę ekspediciją –atsarginis valytuvų komplektas ir sniego šepetys. Tiesą sakant, jis puikiai pasitarnauja ir smėlio valymui. Purvai užpuola bet kuriuo kelionės momentu, todėl neišvengiamai tenka įsidėti papildomą langų plovimo skysčio bakelį.
Po kasdien naudojamų „buities“ priemonių, reikia pasirūpinti ir tais atvejais, kurie gali užklupti netikėtai. Net organizatorių privalomų daiktų sąraše yra įrašyta penkių metrų virvė, tempimo kabliai priekyje ir gale bei ypač garsus garsinis signalas. Visą tai, ir papildomų saugos priemonių, vyrai taip pat rado „Autoaibės“ parduotuvėse.
„Keli dalykai yra privalomi, tad jų įsigijimas klausimų nekelia. Bet sakoma, kad atsarga gėdos nedaro, todėl stengiamės pasiruošti visoms galimoms situacijoms. Pavyzdžiui sulankstomas kastuvėlis, galingas žibintuvėlis, nedidelis atsuktuvų ir raktų rinkinys –daiktai, kuriuos turėti būtina, bet norėtųsi, kad panaudoti jų netektų“, –— kalbėjo M. Plukys.
Poreikių daug, vietos mažoka
Nors atėjus į parduotuvę gali atrodyti, kad būnant Dakare prireiks visko, tenka įvertinti tai, kad viskas turi tilpti į vieną automobilį, kuriuo, be visų daiktų, dar važiuos ir ne vienas žmogus. Kadangi įveikti reikės kelis tūkstančius kilometrų, pageidautina, kad tie žmonės važiuotų dar ir pakankamai patogiai.
„Prieš pirmąjį mūsų Dakarą atėję į parduotuvę jautėmės šiek tiek pasimetę. Nors bekelės patirties Lietuvoje jau turėjome, ko gali prireikti Dakare, tiksliai nežinojome. Turbūt, būtume pusę bagažinės skyriaus vietos paaukoję daiktams „dėl viso pikto“. Džiaugiamės, kad „Autoaibės“ konsultantai padėjo išsirinkti reikalingus pirkinius ir atsisakyti, kas galbūt tik būtų užėmę vietą automobilyje“, –pasiruošimo sėkme džiaugėsi Mindaugas Plukys.
Su Dakaro iššūkiams paruoštu pilnai aprūpintu Dakaro iššūkiams „Nissan Navara“ pikapu, „iGo2Dakar“ vyrukai pasiruošę lietuviams siųsti karščiausias ir įdomiausias Dakaro naujienas ir pasakojimus ne tik iš trasų, bet ir iš jos užkulisių.