Europos Sąjungos Tarybos Aviacijos darbo grupė vasario ir kovo mėnesiais svarstė iniciatyvą reikšmingai pabloginti kompensacijų už sutrikdytus skrydžius sąlygas. Nors šių posėdžių detalės nėra viešos, Vokietijos „Bild“ ir Prancūzijos „Euronews“ žiniomis, svarstomi dar 2013 m. iškelti pasiūlymai pailginti į kompensacijas pretenduojančius vėlavimus nuo dabartinių 3 iki 5-12 valandų.
Europos žiniasklaidos priemonių žiniomis, minėtų sumų didinti ar mažinti nėra svarstoma, tačiau oro bendrovės norėtų išplėsti vėlavimų laiką, kurį viršijus keleiviai pretenduotų į kompensacijas. Pagal vieną iš Aviacijos darbo grupėje nagrinėjamų scenarijų, į kompensacijas keleiviai galėtų pretenduoti tik tuomet, jei skrydis vėluotų 5, 9 arba 12 valandų, priklausomai nuo jo atstumo. Galutiniai sprendimai Europos institucijose dar nėra priimti.
„Skycop“ advokatas Nerijus Zaleckas tokią iniciatyvą vertina kaip žingsnį atgal. Jis pabrėžia, kad kompensacijų už sutrikdytus skrydžius mechanizmas prieš daugiau kaip du dešimtmečius ES buvo sukurtas ne kaip priemonė nubausti oro bendroves ar būdas pasipelnyti keleiviams, o kaip įrankis atlyginti nepatogumus ir, svarbiausia, kaip skatinimas teikti punktualesnes ir kokybiškesnes paslaugas.
„Skycop“ vertinimu, minimalaus į kompensacijas pretenduojančio skrydžio vėlavimo laiko išplėtimas iki 5-12 val. piniginių išmokų gavėjų skaičių galėtų sumažinti apie 5 kartus. Europoje tokie pokyčiai keleiviams reikštų šimtus milijonų ar net daugiau kaip milijardą eurų negautų kompensacijų per metus.