2024, kovo 28, Ketvirtadienis

Vaidotas Žala papasakojo apie šio sezono ralio planus: finišo link važiuos su nauju šturmanu

Vis mažiau laiko liekant iki vasaros, Vaidotas Žala dalijasi geromis naujienomis. Beveik po dviejų metų pertraukos komanda sugrįžta į klasikinio ralio greičio ruožus Lietuvoje. Lenktynininkas planuoja startuoti trijose Lietuvos ralio čempionato varžybose, o šiam tikslui prie komandos prisijungia ir naujas šturmanas.

Patyręs šturmanas iš greito ekipažo

Praėjusių metų liepą paskutinį kartą klasikiniame ralyje startavęs lenktynininkas teigė, kad jau nekantrauja grįžti į greičio ruožus, dėl kurių susižavėjo automobilių sportu. O šiais metais V. Žala į kovinį „Škoda Fabia“ sės nebe su šturmane Ilka Minor – šį kartą prie V. Žalos prisijungs naujas šturmanas.

„Šio sezono metu šturmano vietą užims latvis Ivo Pūkis. Tai patyręs ir solidžią, 14 metų patirtį klasikiniame ralyje turintis šturmanas. Jis yra važiavęs su greičiausiais Latvijos pilotais, o tai ir buvo viena iš priežasčių, kuri lėmė mano pasirinkimą – norėjau trumpos adaptacijos. Prieš sukertant rankomis turėjome nedidelį testą, po kurio nebeliko jokių klausimų. Tai žmogus, kurio nereikia mokyti ir vos tik pradėjus važiuoti, atrodo, kad galėtume lėkti tiesiai į greičio ruožą. Žinoma, tik lenktynių metu pamatysime, kaip mums pavyksta dirbti kartu, tačiau tikiu, kad susidirbsime ir tai įvyks greitai“, – sakė V. Žala.

Lenktynininkas teigė, kad šį šturmaną pastebėjo prieš kelis metus, dar tada, kai I. Pūkis važiavo kartu su ralio lenktynininku Janiu Vorobjovu. Anot V. Žalos, šis Janis yra puikus mokytojas, mat ir prieš tai komandos šturmanu buvęs Andris Malnieks, taip pat buvo J. Vorobjovo mokinys.

„Tai reiklus žmogus, ir kas svarbiausia, jis – greitas. Tai reiškia, kad pasirinkus šturmaną iš greito ekipažo, yra tam tikra garantija, kad žmogus sugeba dirbti esant didesniam tempui ir dėl to nepasimes. Tai, turbūt, yra svarbiausia indikacija, nors ne ką mažiau svarbu ir tai, kad šis šturmanas yra važiavęs Europoje ir geba stenogramą skaityti anglų kalba. Tai man taip pat yra svarbu“, – mintimis dalijosi lenktynininkas.

V. Žala teigė, kad poreikis ieškoti kito šturmano, atsirado dėl I. Minor užimtumo. Sutapus Lietuvos ir Pasaulio ralio čempionato etapų datoms, komanda buvo priversta skelbti naujo šturmano paieškas.

„Praeitais metais važiavau su I. Minor ir buvau labai patenkintas, ji yra labai aukštos kvalifikacijos šturmanė, kuri ralyje važiuoja jau 30 metų. Tačiau šiais metais viename etape mums važiuoti kartu nesigauna – ji turi įsipareigojimų Pasaulio ralio čempionate, o vidury sezono keisti šturmaną, lengvai tariant, yra lenktynininko košmaras. Norisi susidirbti sezono pradžioje ir daugiau nesiblaškyti“, – aiškino V. Žala.

Laukia 3 etapai

Komandos planuose šiai vasarai – trys startai Lietuvos automobilių ralio čempionato varžybose. V. Žala teigė, kad pagrindinis tikslas bus pasitreniruoti kovinėmis sąlygomis bei palaikyti sportinę formą.

„Nuo mano paskutinio starto klasikiniame ralyje praėjo beveik metai. Tai yra labai daug, neplanavau ir netikėjau, kad tokie laikai ateis, todėl dabar labai smalsu, kaip seksis vėl sėdus prie klasikinio ralio automobilio vairo. Šią vasarą esame numatę startuoti „Gravel Fest Rally Lazdijai“, „Rally Rokiškis“ ir „Rally Elektrėnai“ etapuose. Tuo labai džiaugiuosi, tai yra sportas, kuris man labai imponuoja, todėl vasara be klasikinio ralio būtų labai liūdna. Juolab, kad šiais metais bus jau 6 sezonas, kai važiuosiu su „Škoda Fabia“ automobiliu. Tai jau tapo savotiška tradicija, kurią norisi tęsti, o dėl to, tikiu, kad ir turėta pertrauka nebus tokia skaudi, nes į šį automobilį sugrįžtu, kaip į namus“, – atviravo lenktynininkas.

V. Žala teigė, kad ralis Lazdijuose – naujiena kalendoriuje, tačiau dalyviai šiek tiek pažįsta regioną iš anksčiau organizuoto Druskininkų ralio, o dėl to galima tikėtis kalvų, vingių ir tramplinų.

„Ralyje žavesį kuria reljefas. Ne lygios trasos, o pakilimai ir nusileidimai, tramplinai, posūkiai aklinuose tramplinuose bei besikeičiantis sukibimas. Tai suteikia daugiausia žavesio ir įspūdžių. Pačiais greičiausiais ir techniškiausiais greičio ruožais, veikiausiai, tenka važiuoti Elektrėnų ralyje, nes ten yra daugiausia ypatingo reljefo, tačiau tiek Rokiškyje, tiek Lazdijuose yra tokia ralio trasų specifika, dėl kurios norisi sugrįžti. Turėjome galimybę rinktis iš 6 ralių, tačiau šie mums labiausiai imponavo“, – kalbėjo V. Žala.

Pirmasis startas klasikinio ralio ruožuose V. Žalos laukia birželio 30–liepos 1 dienomis Lazdijuose. Beveik po mėnesio – liepos 27–29 dienomis įvyks „Rally Rokiškis“ etapas, o paskutinis komandos startas įvyks jau rudenį – rugsėjo 8–9 dienomis Elektrėnuose.

- Reklama -

Naujausi straipsniai