STT dėmesio centre Panevėžio Ledo arena

atsiuntė info@vapsvamedia.lt

STT atliko Panevėžio sporto centro Ledo arenos korupcijos rizikos analizę. Šios analizės tikslas – antikorupciniu požiūriu įvertinti Panevėžio sporto centro veiklos procesus užtikrinant Ledo arenos veiklą (viešųjų pirkimų vykdymas, pareigybių nustatymas, Ledo arenos veikla), siekiant nustatyti korupcijos rizikos veiksnius, galinčius sudaryti prielaidų neskaidriems procesams, darbuotojams ar kitiems asmenims padaryti korupcinio pobūdžio teisės pažeidimus, kurie pažeidžia lygiateisiškumo principus, ir pateikti rekomendacinio pobūdžio pasiūlymus sumažinti nustatytą korupcijos riziką ir (ar) pašalinti korupcijos rizikos veiksnius, skaidrinti Panevėžio sporto centro veiklos procesus. Įvertinus Panevėžio sporto centro ,vadovaujamo socialdemokrato S.Raziūno, veiklos procesus užtikrinant Ledo arenos veiklą, nustatyti korupcijos rizikos veiksniai, kurie kyla dėl darbuotojų ryšių bei pavaldumo, kontrolės procedūrų trūkumo, galimai neteisingos apskaitos.

Nuomojantis ledo liejimo ir valymo mašiną galimai nebuvo užtikrintas pirkimo procedūrų skaidrumas ir viešumas, pirminio ledo liejimas atliktas galimai dvigubo finansavimo principu.

Ledo liejimo ir valymo mašinos nuomos pirkimas buvo suskaidytas, taip galimai išvengiant skelbiamos pirkimo procedūros, neskelbiamų pirkimų metu tiekėjų konkurencija galimai buvo dirbtinė (pasiūlymus pateikė tarpusavyje susiję tiekėjai).
PSC atliko 2 neskelbiamus ledo liejimo ir valymo mašinos nuomos pirkimus, kurių bendra sudarytų sutarčių vertė – 29 400 Eur:
– Laikotarpiui nuo 2024 m. gruodžio 2 d. iki 2025 m. sausio 31 d. (planuota pirkimo vertė 18 150 Eur su PVM11, sudarytos sutarties vertė – 14 700 Eur) (toliau – Pirmas pirkimas);
– Laikotarpiui nuo 2025 m. vasario 1 d. iki 2025 m. kovo 31 d. (planuota pirkimo vertė 18 150 Eur su PVM12, sudarytos sutarties vertė – 14 700 Eur) (toliau – Antras pirkimas);

Panevėžio sporto centras paaiškino, kad Pirmas pirkimas atliktas vadovaujantis nuostata, jog nuo 2025 m. sausio 1 d. visos PSC valdomos bazės bus perduotos Panevėžio nekilnojamojo turto valdymo centrui, siekiant nesudaryti ilgalaikių sutarčių, o paaiškėjus, kad Ledo arena nuo 2025 m. sausio 1 d. nebus perduota valdyti Panevėžio nekilnojamojo turto valdymo centrui, buvo atliktas Antras pirkimas.

Tačiau, dar 2024 m. lapkričio 5 d. Panevėžio nekilnojamojo turto valdymo centras Panevėžio miesto savivaldybei pateikė Panevėžio nekilnojamojo turto valdymo centro objektų perėmimo planą, kurio 5.5 punkte buvo numatyta, kad Ledo areną planuojama perimti nuo 2025 m. liepos 1 d. Panevėžio nekilnojamojo turto valdymo centro su turto valdymu ir priežiūra susijęs veiksmų planas patvirtintas Panevėžio miesto savivaldybės mero 2024 m. lapkričio 18 d. potvarkiu. Jame Ledo arenos sporto inžinerinių statinių – stoginės perdavimas taip pat numatytas 2025 m. liepos 1 d. Šis potvarkis ir juo patvirtintas planas PSC pateiktas 2024 m. lapkričio 25 d. , kuriame, be kita ko, prašoma nesudaryti ilgalaikių sutarčių dėl turto, kurį numatyta perimti iš PSC nuo 2025 m. sausio 1 d. Taip pat buvo parengtas Panevėžio miesto savivaldybės tarybos sprendimo projektas „Dėl savivaldybei nuosavybės teise priklausančio ir šiuo metu Panevėžio sporto centro patikėjimo teise valdomo nekilnojamojo turto perdavimo Panevėžio nekilnojamojo turto valdymo centrui“ (2024 m. lapkričio 13 d.), kuriame Ledo arenos perdavimas nenumatytas. Sprendimas priimtas 2024 m. lapkričio 28 d.

Panevėžio sporto centras patvirtino, kad iki pirmo ledo liejimo ir valymo mašinos nuomos pirkimo pradžios PSC neturėjo jokios rašytinės informacijos dėl Ledo arenos perdavimo nuo 2025 m. sausio 1 d., dėl ko pirkimą būtų reikėję skaidyti. Todėl teiginys, kad „Pirmas pirkimas atliktas vadovaujantis nuostata, jog nuo 2025 m. sausio 1 d. visos PSC valdomos bazės bus perduotos Panevėžio nekilnojamojo turto valdymo centrui <…>“ nėra pagrįstas.

Taigi, dar iki pirmo ledo liejimo ir valymo mašinos nuomos pirkimo pradžios – 2024 m. lapkričio 18 d. (pirkimo poreikio prašymo data), buvo žinoma, kad Ledo arena nebus perduota Panevėžio nekilnojamojo turto valdymo centrui nuo 2025 m. sausio 1 d., todėl galimai nepagrįstai suskaidžius pirkimą buvo sudaryta galimybė ledo liejimo ir valymo mašinos nuomą pirkti neskelbiamų pirkimų būdu.

Pirmo pirkimo metu apklausti 3 tiekėjai: UAB „Mertonas“, VšĮ Panevėžio ledo ritulio mokykla ir VšĮ Panevėžio AHL. UAB „Mertonas“ informavo, kad „šį sezoną šios paslaugos neteikia“. Pasiūlymus pateikė 2 tarpusavyje susiję tiekėjai, kurių dalininkai ir vadovai buvo PSC administratorius ir Ledo arenos darbininkas / specialistas (PSC administratorius ir minėtas darbininkas / specialistas artimi asmenys). VšĮ Panevėžio ledo ritulio mokykla, kurios dalininkas ir vadovas tuo metu ėjo  Ledo arenos administratoriaus pareigas, pateikė pasiūlymą, kurio vertė 18 000 Eur, o VšĮ Panevėžio AHL, kurios dalininkas ir vadovas tuo metu ėjo Ledo arenos darbininko / specialisto pareigas, pateikė pasiūlymą, kurio vertė 14 700 Eur ir kuri buvo pripažinta pirkimo laimėtoja.
Antro pirkimo metu apklausti 3 tiekėjai: VšĮ Šiaulių Šaulys, VšĮ Panevėžio ledo ritulio mokykla ir VšĮ Panevėžio AHL. VšĮ Šiaulių Šaulys pasiūlymo nepateikė. Pasiūlymus pateikė tie patys 2 tarpusavyje susiję tiekėjai, kurių dalininkai ir vadovai buvo Ledo arenos administratorius ir Ledo arenos specialistas (artimi asmenys). VšĮ Panevėžio ledo ritulio mokykla, kurios dalininkas ir vadovas tuo metu ėjo Ledo arenos administratoriaus pareigas, pateikė pasiūlymą, kurio vertė 20 000 Eur, o VšĮ Panevėžio AHL, kurios dalininkas ir vadovas tuo metu ėjo Ledo arenos specialisto pareigas, pateikė pasiūlymą, kurio vertė 14 700 Eur ir kuri buvo pripažinta pirkimo laimėtoja.
Atsižvelgiant į tai, darytina išvada, kad VšĮ Panevėžio ledo ritulio mokykla ir VšĮ Panevėžio AHL pateikti pasiūlymai galimai yra susiję, todėl pirkimų konkurencija galėjo būti dirbtinė. Formaliai nei Ledo arenos administratorius, nei Ledo arenos specialistas pirkimų procedūrose pagal pateiktus dokumentus jokiomis formomis nedalyvavo, tačiau galimai tikėtina neakivaizdi jų įtaka pirkimo procedūroms bei rezultatams.
Pastebėtina, kad ledo liejimo ir valymo mašinos nuomai per sezoną išleidžiama apie 30 000 Eur. Pavyzdžiui, internete pateikiama naudotos ledo liejimo ir valymo mašinos Zamboni OKAY 3500 Elektra 80V IceResurfacer kaina Vokietijoje – 21 900 Eur be PVM. Todėl svarstytina, kad už 1 sezono nuomos kainą galima įsigyti naudotą ledo liejimo ir valymo mašiną.
024 m. lapkričio 21 d. PSC Sporto bazių skyriaus vedėjas ir pirkimo iniciatorius, PSC direktoriaus pavaduotojas, inicijavo pirminio ledo liejimo paslaugų pirkimą, kurio vertė 5 000 Eur. Apklaustas vienintelis tiekėjas VšĮ Panevėžio AHL, kurios dalininkas ir vadovas tuo metu ėjo Ledo arenos darbininko pareigas, papildomai ėjo ir Ledo arenos specialisto pareigas, ir su ja sudaroma žodinė sutartis, kurios vertė 5 000 Eur.
Tikėtina, kad šį darbą atliko vienintelis VšĮ Panevėžio AHL darbuotojas (nuo 2024 m.gruodžio 2 d.) – įstaigos vadovas, ėjęs ir papildomas Ledo arenos specialisto pareigas. Tačiau Ledo arenos specialisto pareigybės aprašymo 4.5 punkte numatyta pareiga paruošti ledo areną sezonui, išlyginti atsijomis, tankinti vandeniu; 4.7 punkte numatyta pareiga gaminti – lieti pirminį ledą.
„Pradinis ledo gaminimas – liejimas turi būti atliekamas su laistymo žarna ir specialiu švirkštu iki 4 cm. ledo storio / 40 kartų liejimų.“ Situacijos, kai perkamos paslaugos, kurios yra numatytos darbuotojų pareigybių aprašymuose, kelia dvigubo finansavimo rizikas, kai už tas pačias paslaugas apmokama du kartus. Formaliai Ledo arenos specialistas pirkimo procedūroje jokiomis formomis nedalyvavo, tačiau galimai tikėtina neakivaizdi jo / jam artimo asmens Ledo arenos administratoriaus įtaka pirkimo poreikiui, jo procedūroms bei rezultatams.
Tokiu būdu už pradinį ledo liejimą 2024 m. VšĮ Panevėžio AHL sumokėta 3 350 Eur, nors šios funkcijos numatytos Ledo arenos specialisto pareigybės aprašyme ir už tai buvo mokamas darbo užmokestis.

Ledo arenos darbuotojai pavaldūs patys sau ar sau artimiems asmenims

Panevėžio miesto savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos 2020 m. liepos 10 d. Panevėžio sporto centro veiklos audito ataskaitoje nurodyta, kad PSC buvo nustatyti netinkami darbuotojų pavaldumo ryšių atvejai, kai ne vienose pareigose dirbantys darbuotojai yra pavaldūs patys sau.
Korupcijos rizikos analizės atlikimo metu nustatyta, kad nuo 2024 m. gruodžio 13 d. tas pats asmuo dirbo Ledo arenos administratoriaus ir Ledo arenos specialisto pareigose. Pagal Ledo arenos specialisto pareigybės aprašymo 2 punktą, Ledo arenos specialistas yra pavaldus Ledo arenos administratoriui. Tokiu būdu Ledo arenos administratorius, eidamas Ledo arenos specialisto pareigas, buvo pavaldus pats sau, t. y. Ledo arenos administratoriui.
Panevėžio sporto centras pateikė pastebėjimą, kad minėtos pareigos buvo atliekamos skirtingu metu, todėl galima daryti prielaidą, kad dirbant ne tuo pačiu laiku, kai nėra tiesioginio vadovo, atsiranda pavaldumas aukštesniam pagal pavaldumą asmeniui – sporto bazių skyriaus vedėjui. STT vertinimų, darbuotojų pavaldumo santykiai yra (turi būti) nustatomi vidaus dokumentuose (pareigybių aprašymuose), o ne darant prielaidas.
Nuo 2024 m. rugsėjo 16 d. Ledo arenos specialisto papildomose pareigose, nuo 2024 m. gruodžio 13 d. – Ledo arenos specialisto pagrindinėse pareigose taip pat dirbo Ledo arenos administratoriaus artimas asmuo. Tokiu būdu Ledo arenos specialistas buvo tiesiogiai pavaldus artimam asmeniui, ėjusiam Ledo arenos administratoriaus pareigas.
Nuo 2025 m. sausio 31 d. Ledo arenos specialisto pareigose taip pat dirbo Ledo arenos administratoriaus kitas artimas asmuo. Tokiu būdu Ledo arenos specialistas taip pat buvo tiesiogiai pavaldus artimam asmeniui, ėjusiam Ledo arenos administratoriaus pareigas. PSC nurodė, kad minimi asmenys yra užpildę privačių interesų deklaracijas. Pažymėtina, kad nurodytas korupcijos rizikos veiksnys yra susijęs su pavaldumu sau ar sau artimiems asmenims, o ne su privačių interesų deklaravimu.

Iš Ledo arenos administratoriaus vadovaujamo subjekto VšĮ Panevėžio ledo ritulio mokykla neskelbiamų pirkimų būdu 2024 – 2025 m. įsigyta prekių ir paslaugų už 9 750 Eur.

Nors neskelbiamiems mažos vertės pirkimams netaikomi visi Viešųjų pirkimų įstatyme numatyti reikalavimai, tačiau ir tokių pirkimų atvejais privalu užtikrinti pirkimų skaidrumą. Atkreiptinas dėmesys, jog nors Ledo arenos administratorius šių pirkimų procedūrose formaliai jokiomis formomis nedalyvavo, tačiau galimai tikėtina neakivaizdi jo įtaka pirkimų poreikiui, jų procedūroms bei rezultatams.
Ledo ritulio vartų nuomos, apsauginių skydų, pakylos lankytojams įrengimo pirkimų poreikį nurodė ir inicijavo PSC Sporto bazių skyriaus vedėjas ir PSC direktoriaus pavaduotojas. Pirkimų poreikio prašymuose nurodoma po tris galimus tiekėjus, tačiau faktiškai buvo apklaustas vienintelis tiekėjas VšĮ Panevėžio ledo ritulio mokykla.
Vertinimą atlikusi STT sutinka, kad pagal Panevėžio sporto centro decentralizuotų viešųjų pirkimų vykdymo ir vidaus kontrolės tvarkos aprašo 26.1. punkte numatyta galimybė apklausti vieną tiekėją, kai perkamos prekės, paslaugos ar darbai, kurių sutarties vertė ne didesnė kaip 5000,00 Eur be PVM. Tačiau toks pirkimo vykdymas būtent iš Ledo arenos administratoriaus vadovaujamo subjekto kelia neteisėtų susitarimų rizikas.

Ledo arenos administratorius ledo arenoje vykdė pačiūžų nuomą, kai tokiai veiklai jokie konkursai nebuvo skelbti

Viešoje erdvėje buvo pateikta informacija, kad iki 2024 – 2025 m. Ledo arenos sezono veiklos pradžios „PSC 200 porų pačiūžų supelijo ir jas teko išmesti“. Panevėžio sporto centras nurodė, kad įstaiga pačiūžų neturėjo ir nėra įsigijusi, nuomos paslaugų neteikia. Pagal viešoje erdvėje esamą informaciją, pasiteiravus Ledo arenos kasoje pastebėta, kad jau nuo 2025 m. sausio mėn. pabaigos – vasario mėn. pradžios pačiūžos yra nuomojamos, tačiau oficialiame PSC interneto puslapyje informacija apie pačiūžų nuomą nenurodoma.
Pasiteiravus, kam priklauso nuomojamos pačiūžos, gautas atsakymas, kad PSC žiniomis nuomojamos pačiūžos priklauso VšĮ Panevėžio ledo ritulio mokyklai, kuriai vadovauja ir kurios dalininkas yra Ledo arenos administratoriaus pareigas ėjęs asmuo. Pagal minėtą viešą informaciją, pačiūžų nuomos veiklą VšĮ Panevėžio ledo ritulio mokykla Ledo arenoje vykdė ir ankstesniais laikotarpiais.
Pačiūžų nuomos paslaugų teikimo veikla yra galima, tačiau PSC nepateikė informacijos apie pačiūžų nuomos veiklos vykdymo (patalpų / ploto nuomos) konkursus, sudarytas sutartis ir pan. STT daro išvadą, kad pačiūžų nuomos paslauga kelia piktnaudžiavimo rizikas, nes ji galimai vykdoma nesant teisinio pagrindo, galimai piktnaudžiaujant pareigomis, pasinaudojant Ledo arenos darbuotojais. Taip pat, egzistuoja už pačiūžų nuomą gaunamų pajamų apskaitos rizikos.

Yra rizika, kad Ledo arenos lankytojams gali būti ne visada išduodami bilietai, patvirtinantys apmokėjimą už Ledo arenos paslaugas

STT teigia, kad yra rizika, kad Ledo arenos lankytojams gali būti ne visada išduodami bilietai, patvirtinantys apmokėjimą už Ledo arenos paslaugas. Galima piktnaudžiavimo rizika neapskaitant dalies pajamų.
Vadovaujantis Atsiskaitymų už prekes ir paslaugas duomenų fiksavimo tvarkos aprašo 23.5 punktu, kasos aparatų neprivaloma naudoti <…> sporto, pramogų <…> įmonių bilietų kasose, kuriose parduodami tik bilietai ir tokiems renginiams skirti informaciniai ar reklaminiai leidiniai. Bilietų naudojimo ir apskaitos taisyklės reglamentuoja bilietų naudojimą ir apskaitą. PSC pateikė informaciją, kad Ledo arenos kasoje atsiskaitant už paslaugas naudojama bilietų sistema, kasos aparato nėra, atsiskaityti galima tik grynais pinigais. PSC pateikė 2024 m. gruodžio, 2025 m. sausio – kovo mėnesių bilietų panaudojimo ataskaitas.
Įvertinus pateiktą informaciją, viešą informaciją, nustatyta, kad:
– Pagal bilietų panaudojimo ataskaitas, kiekvienu ataskaitiniu laikotarpiu, pvz., 2024 m. gruodžio 14 d. – 2024 m. gruodžio 27 d.; 2024 m. gruodžio 28 d. – 2025 m. sausio 2 d.; 2025 m. sausio 22 d. – 2025 m. sausio 28 d. ir t. t. buvo parduotas lyginis bilietų skaičius šimtų tikslumu, pavyzdžiui, 1 100, 500, 400, 300 ir t. t.61 Abejotina, kad kiekvienu ataskaitiniu laikotarpiu Ledo areną faktiškai aplankė lankytojų, įsigyjančių bilietus, skaičius šimtų tikslumu.
PSC paaiškino, kad bilietų pakuotę sudaro 100 vnt. bilietų, kurie yra susegti ir yra neišardomi, o bilietų ataskaitoje bilietų šaknelės priduodamos pilnomis pakuotėmis, todėl taip atsiranda skaičius šimtų tikslumu. Tačiau papildomai paprašius nurodyti ir pateikti apskaitos dokumentus dėl faktiškai kiekvienu ataskaitiniu laikotarpiu parduotų bilietų skaičiaus, gautas atsakymas, kad parduotų bilietų ataskaitos (išskyrus 2 ataskaitas) buvo šimtų tikslumu. Tad, pagal PSC apskaitos dokumentus, iš esmės visais ataskaitiniais laikotarpiais (išskyrus 2 ataskaitas) būdavo
parduodamas lyginis bilietų skaičius šimtų tikslumu, o tai, kaip nurodyta anksčiau, kelia pagrįstų abejonių.
– Po dviejų metų pertraukos Ledo arenai atvėrus duris lankytojams, per pirmąsias dvi 2024 m. gruodžio savaites Ledo areną aplankė apie 3000 žmonių (neįskaitant nemokamai Ledo areną lankančių asmenų.
Tačiau pagal 2024 m. gruodžio mėnesio bilietų panaudojimo ataskaitą buvo parduota tik 600 bilietų. Pavyzdžiui, 2025 m. sausio 22 d. – 2025 m. sausio 28 d. parduota 500 bilietų (vidutiniškai po 83 bilietus per Ledo arenos darbo dieną), vasario 12 – 18 dienomis – 400 bilietų (vidutiniškai po 66 bilietus per Ledo arenos darbo dieną). STT daro išvadą, kad egzistuoja piktnaudžiavimo rizikos Ledo arenos lankytojams ne visada išduodant bilietus, patvirtinančius apmokėjimą už Ledo arenos paslaugas.

Nekontroliuojama, kad lengvatinėmis sąlygomis nuomojama arena būtų naudojama pagal nuomos paskirtį.

Panevėžio miesto savivaldybės taryba 2024 m. gruodžio 27 d. patvirtino Panevėžio sporto centro teikiamų paslaugų įkainių sąrašą. Panevėžio miesto savivaldybės administracijos Sporto skyriaus iniciatyva. Buvo pakeistas Panevėžio sporto centro teikiamų paslaugų įkainių sąrašas, patvirtintas Panevėžio miesto savivaldybės tarybos 2024 m. gruodžio 27 d. sprendimu ir jo pastabos papildytos 9 punktu:
„9. Sporto organizacijoms, pagal nuostatus vykdančioms ledo ritulio ir dailiojo čiuožimo užsiėmimus vaikams iki 18 metų, ledo arenos nuomos kaina – 5,00 Eur už vieną valandą.“

Minėtame rašte dėl lengvatinio Ledo arenos nuomos tarifo nustatymo Panevėžio sporto centro direktorius pasiūlė sprendimo pastabas papildyti punktu dėl lengvatinio Ledo arenos nuomos tarifo. Iš karto po pastabų papildymo, t. y. 2025 m. vasario 4 d. VšĮ Panevėžio ledo ritulio mokyklos direktorius, ėjęs ir Ledo arenos administratoriaus pareigas, PSC direktoriui pateikė prašymą dėl Ledo arenos nuomos figūrinio čiuožimo ir ledo ritulio treniruotėms iki 2025 m. balandžio 1 d. (trečiadieniais 1945 – 2045 val., ketvirtadieniais 2000 – 2130 val.). To pagrindu 2025 m. vasario 6 d.
buvo sudaryta Savivaldybės turto nuomos trumpalaikiams renginiams sutartis. Nei prašyme, nei sutartyje nedetalizuojama, kokių amžiaus grupių asmenų treniruotės bus vykdomos, tačiau nuomos kaina nustatyta pagal lengvatinį 5 Eur/val. įkainį sporto organizacijoms, pagal nuostatus vykdančioms ledo ritulio ir dailiojo čiuožimo užsiėmimus vaikams iki 18 metų.

Viešoje erdvėje nepavyko rasti, kokias treniruotes, kokio amžiaus grupių vaikams nuo 2025 m. vasario 4 d. organizavo VšĮ Panevėžio ledo ritulio mokykla. Pagal Ledo arenos nuomos laikus taip pat abejotina, ar tokie laikai yra tinkami vaikų iki 18 m. (moksleivių) treniruotėms.
Panevėžio sporto centras nurodė, kad nekontroliuoja Ledo arenos naudojimo pagal paskirtį, t. y. ar ji naudojama ledo ritulio ir dailiojo čiuožimo užsiėmimams vaikams iki 18 metų. Už tai yra atsakingas nuomininkas.

STT teigimu, Panevėžio sporto centras privalo vykdyti kontrolę, ar lengvatiniu tarifu nuomojama Ledo arena naudojama pagal paskirtį ledo ritulio ir dailiojo čiuožimo užsiėmimams vaikams iki 18 metų, nes nuomininkas gali naudoti areną kitiems tikslams ir piktnaudžiauti suteiktu lengvatiniu tarifu. Atsižvelgiant į tai, kas išdėstyta, nėra aišku ar Ledo arenos nuomininkas VšĮ Panevėžio ledo ritulio mokykla nuo 2025 m. vasario 6 d. iki 2025 m. balandžio 1 d. ją naudojo pagal paskirtį – ledo ritulio ir dailiojo čiuožimo užsiėmimams vaikams iki 18 metų.

Pagal pateiktą informaciją už 2025 m. vasario mėnesio Ledo arenos nuomą (9 val.) VšĮ Panevėžio ledo ritulio mokykla sumokėjo 45 Eur (5 Eur/val), už kovo mėnesį (10 val.) – 50 Eur. Tuo tarpu standartinė ledo arenos nuomos kaina – 60 Eur/val.

STT daro išvadą, kad nekontroliuojant ar lengvatinėmis sąlygomis nuomojama Ledo arena naudojama ledo ritulio ir dailiojo čiuožimo užsiėmimams vaikams iki 18 metų yra piktnaudžiavimo rizika, kad Ledo arena naudojama ne pagal paskirtį, t. y. ne vaikų iki 18 m. treniruotėms.

Visą STT atliktos analizės tekstą galima rasti: https://stt.lt/data/public/uploads/2025/05/ledo-arenos-kra-isvada.pdf

Sporto centro direktorius jau baustas

Tai toli gražu ne pirmi neskaniai kvepiantys reikaliukai socialdemokrato Sauliaus Raziūno valdomo Panevėžio sporto centro pavaldžiose įstaigose ar pačiame centre.

Dar 2017 m. rašėme, kad buvusio KKSC (dabar Panevėžio sporto centras) direktoriui Sauliui Raziūnui už neteisėtą priedų mokėjimą, pirkimo sutarčių be konkursų sudarymą, kitus centre užfiksuotus pažeidimus nustatytus Savivaldybės centralizuoto vidaus audito skyriaus pastangomis, mero įsakymu skirtas papeikimas. Tuomet Savivaldybės auditoriai, patikrinę KKSC veiklą nustatė įvairiausių pažeidimų ir kaip teigiama, ataskaitai surašyti nepakako pusšimčio puslapių.

Vien 2015 m. per 11 mėn. darbuotojams neteisėtai išmokėta 14 tūkst. eurų priedų, kurie buvo skiriami dar net nepatvirtinus biudžeto, už pareigybių aprašymuose numatytus, bet ne papildomus darbus. Atlikę patikrinimą auditoriai konstatavo, kad KKSC pažeidė ir Viešųjų pirkimų įstatymą, nes be konkurso su devyniomis įmonėmis buvo sudarytos sutartys kanceliarinėms prekėms įsigyti ir joms sumokėta 14 tūkst. Eur. be to nustatyta, kad centro vadovas atleisdamas darbuotojus iš darbo pažeidė Darbo kodekso nuostatas, nepasiūlydamas jiems kitų laisvų etatų.

Netrukus jau Savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba atlikusi KKSC audito procedūrą pajamų už patalpų nuomą srityje konstatavo, kad negali patvirtinti, kad Savivaldybės patvirtintos Sporto centro teikiamų paslaugų kainos nustatytos skaidriai, taikytos nedviprasmiškai ir gali užtikrinti Savivaldybės turto valdymą, naudojimą ir disponavimą juo vadovaujantis principais, nustatytais Valstybės ir savivaldybių turto valdymo naudojimo ir disponavimo juo įstatyme. Išvadose pateiktose Savivaldybės administracijai ir KKSC teigiama, kad KKSC valdomame bendrabutyje pažeidžiant LR Turizmo įstatymą teikiama viešbučio paslauga, dubliuojami kambariai, nepateikti dokumentai iš kurių būtų aiškiai matyti kiek ir kas iš tikro mokėjo už apgyvendinimą, kainoraščiai už paslaugas taikomi „iš akies“, mat auditoriai „dėl aplaidžios ir nepatikimos apgyvendinimo paslaugų apskaitos negalėjo įsitikinti pajamų už teikiamas apgyvendinimo paslaugas teisingumu ir teisėtumu“. Taip pat auditoriai nustatė, kad nepagrįstai leidžiama sporto bazėmis naudotis nemokamai, nesilaikoma trumpalaikės nuomos terminų, direktorius,viršydamas įgaliojimus, pats patikslino kainas, be to 2015 m. nepervedė į Savivaldybės biudžetą 10 693,16 Eur. už patalpų nuomą ir paslaugas gautų pajamų.

Dar gražesni dalykai dėjosi panagrinėjus KKSC apskaitą. Čia auditoriams liko tik konstatuoti faktą, kad KKSC išrašomose PVM sąskaitose-faktūrose nenurodyta LR įstatymuose Buhalterinės apskaitos įstatymu nustatyti privalomų apskaitos dokumentų rekvizitai-ūkinės operacijos arba ūkinio įvykio turinys, neskaičiuojami delspinigiai laiku neatsiskaičiusiems už suteiktas paslaugas. Taip pat konstatuota, kad sporto centro direktorius ir darbuotojai audito metu Savivaldybės kontrolės ir audito tarnybai teikė neišsamius, tikrovės neatitinkančius, prieštaraujančius vieni kitiems duomenis, dokumentus ir informaciją.

 


STT dėmesio centre Panevėžio Ledo arena

Gal patiks?

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00

Aptiktas Adblock

Panašu, kad naudojate skelbimų blokavimo priemonę. Naudojamės reklamavimo paslaugomis, kad galėtume finansuoti savo svetainę. Prašome paremti mus ir išjungti „AdBlocker“ plėtinį.