Prieš 120 metų sukūrusi pirmąsias pasaulyje automobilio padangas su protektoriumi, „Continental“ žengė svarbų žingsnį mobilumo istorijoje. Nors tuo metu automobilių dar buvo nedaug, tačiau didėjant jų skaičiui, taip pat augant mašinų svoriui ir variklių galiai, nuolatos didėjo ir reikalavimai valdymui ir saugumui. Atsižvelgdama į šiuos poreikius, „Continental“ pristatė pirmąsias pasaulyje padangas su protektoriumi, kurios žymiai pagerino sukibimą ir sumažino stabdymo kelią.
„Padangos protektorius ne tik išsiskiria raštu, bet ir daro didelę įtaką automobilio savybėms. Prieš 120 metų, kai buvo pagamintos pirmosios padangos su rankomis išpjaustytu protektoriumi, „Continental“ sukėlė tikrą revoliuciją visame pasaulyje. Kadangi tokių padangų paviršius nebebuvo lygus, jos pasižymėjo gerokai didesniu sukibimu, trauka ir saugumu šlapiame, apsnigtame ar tiesiog negrįstame kelyje. Šias savybes užtikrina sudėtingas blokelių, griovelių ir lamelių derinys, – sako Felixas Hübneris, „Continental Tires“ Pramoninio dizaino skyriaus vadovas. – Šiandien nauji protektoriaus raštai kuriami skaitmeniniu būdu, virtualiai išbandomi ir tobulinami. Tai mums leidžia nuolatos gerinti mūsų padangų saugumą ir efektyvumą, remiantis daugiau nei šimtmetį siekiančia patirtimi.“
Padangų protektoriaus raštas lemia jų saugumą
Padangos protektoriaus raštas, kuris yra automobilio kontakto su keliu vieta, yra labai svarbus važiavimo saugumui. Padangos sąlyčio su keliu plotas yra maždaug pašto atvirutės dydžio ir perduoda visas jėgas, atsirandančias stabdant, bėgėjantis ir vairuojant. Šlapiame arba apsnigtame kelyje protektorius sugeria vandenį, šlapdribą ar sniegą ir efektyviai jį nukreipia, gerindamas padangos ir kelio sąlytį bei užkirsdamas kelią akvaplanavimui. Sukibimas su kelio danga, triukšmingumas, stabdymo efektyvumas ir dilimas taip pat labai priklauso nuo protektoriaus rašto.
Šiandien protektoriaus raštai yra pritaikomi skirtingiems segmentams ir paskirtims. Pavyzdžiui, gaminamos lenktyninės ir itin didelio našumo padangos, skirtos galingiems automobiliams važiuoti dideliu greičiu. Taip pat yra vasarinės, visasezonės, žieminės, itin atšiauraus žiemiško klimato ir visureigių padangos. Pavyzdžiui, žieminių padangų, turinčių daug blokelių, lamelių ir griovelių, raštas yra žymiai sudėtingesnis nei vasarinių padangų protektorius, todėl jos geriau sukimba su apsnigta kelio danga ir išstumia vandenį bei šlapdribą iš kontakto vietos.
Technologinė evoliucija: virtualus tobulinimas ir dirbtinio intelekto pagalba
Prieš daugiau nei 120 metų padangų grioveliai buvo raižomi rankomis, šiandien „Continental“ padangų kūrėjai skaitmeninius prototipus bando virtualiai kompiuteryje, naudodami pažangiausias modeliavimo technologijas. Pradiniai padangų bandymai taip pat atliekami naudojant kompiuterines simuliacijas, o tam „Continental“ ekspertai vis dažniau pasitelkia dirbtinį intelektą. Jis ne tik analizuoja didelius duomenų kiekius, kurie naudojami optimizuoti fizines padangų protektoriaus savybes, bet ir padeda imituoti padangų veikimą esant skirtingoms sąlygoms. Nauji protektoriaus raštai yra testuojami ir optimizuojami virtualiai, kol atrenkamas vienas, pasižymintis geriausiomis savybėmis. Tik tada pagaminamos pirmosios bandomosios padangos, kurios vėliau kruopščiai testuojamos bandymų laboratorijose. Taip virtualus padangų kūrimas ir bandymai kasmet leidžia sutaupyti šimtus padangų, nes jų nebereikia fiziškai gaminti, ir tai padeda tausoti vertingas žaliavas.