Podkastų raida ir ateitis: kas lemia jų populiarumą?

atsiuntė info@vapsvamedia.lt

Viena didžiausių ir sparčiausiai augančių medijos formų – podkastai. Nors jų užuomazgos prasidėjo dar 2004-aisiais, tačiau susidomėjimas tokiu turiniu pradėjo augti nuo 2014 metų. Remiantis statistiniais duomenimis, šiandien pasaulyje galima rasti net virš 5 mln. podkastų ir net 465 mln. jų klausytojų. Taigi, ar galima teigti, kad garsinis turinys ateityje pakeis mums įprastą vaizdo įrašų formatą? Ir kas lemia didėjantį podkastų populiarumą visame pasaulyje?

 „Šiandien, tikriausiai, nerastume žmogaus, kuris nebūtų girdėjęs apie podkastus. Dideli šio turinio kūrėjų skaičiai pasaulyje tik parodo, kad podkastų paklausa auga ir, bent jau artimiausiu metu, sustoti tikrai neketina. Šiai dienai galime rasti daug skirtingų podkastų – pradedant tokiais, kuriuose aptarinėjamos politinės ar istorinės temos iki tokių, kuriuose gvildenamos sporto, sveikos mitybos, kultūrinės ar kriminalinės aktualijos. Tiesa, podkastai ar jų pateikimas nuolat keičiasi bei tobulėja, todėl technologijų gamintojai taip pat ieško būdų, kaip dar labiau pagerinti klausymosi patirtį“, – sako „Huawei“ produktų mokymų vadovė Lietuvoje Urtė Eidžiūnaitė.

 Atsirado visiškai netikėtai

 Nors detaliai negalima nustatyti, kas sukūrė pirmuosius podkastus, tačiau dauguma šio žanro gerbėjų sutinka, kad podkastų pradininkais galima laikyti buvusį MTV vaizdo įrašų operatorių Adam Curry ir programinės įrangos kūrėją Dave Winer. Jie sukūrė programą, leidžiančią atsisiųsti garso dienoraščius. Toks sėkmingas eksperimentas tapo raktu į spartų garsinio turinio terpės augimą ir vėlesnį podkastų atsiradimą. 2005 metais pasirodė pirmasis podkastų tinklas, kuris supažindino klausytojus su nauja pramogų ir naujienų transliavimo eros pradžia.

Podkastų sėkmės paslaptis

 Spartus podkastų populiarumo augimas ne vieną turinio kūrėją ar vartotoją verčia susimąstyti apie šio žanro sėkmės priežastis. Anot U. Eidžiūnaitės, tokį populiarumą nulemia keli labai paprasti aspektai.

„Podkastų sėkmės priežastis nulėmė patogumas ir betarpiškumo jausmas tarp kūrėjo bei klausytojo. Visų pirma podkastų formatas – labai universalus. Jų galima klausytis bet kur: automobilyje, darbo pertraukėlės metu, sportuojant ar net vedžiojant šunį. Visa tai yra labai patogu šiandieniniam skubančiam žmogui. Taip pat podkastai kuria glaudų tarpusavio ryšį tarp klausytojo ir kūrėjo. Nuolat girdimas tas pats balsas ausyse kuria asmeniškumo jausmą, sukuriant įspūdį, kad žmogus iš įrašo kalba tik klausytojui. Klausantis tų pačių kūrėjų atrodo, kad su jais tampame gerais draugais. Be to, vartotojas šiandien turi labai didelį pasirinkimą ir gali klausytis podkastų visomis įmanomomis temomis“, – garsinio turinio privalumus išskiria U. Eidžiūnaitė.

Podkastų kelionė į vaizdo įrašų platformas

Nors anksčiau podkastai buvo klausomi tik garsiniu formatu, šiandien jie tampa dar įvairiapusiškesni. Daugelis podkastų kūrėjų suprato, kad kartu su garsiniu turiniu galima derinti ir vaizdo įrašus, o galutinę podkasto seriją patalpinti į, pavyzdžiui, vieną didžiausių pasaulyje vaizdo įrašų platformų – „Youtube“ – ir taip pasiekti dar didesnę klausytojų auditoriją. Ne išimtis ir populiauriausias podkastų kūrėjas, komentatorius ir komikas Joe Rogan, kurio podkastas „Joe Rogan patyrimas“ (angl. „Joe Rogan experience“) per vieną epizodą vidutiniškai surenka 11 mln. peržiūrų.

Kaip teigia ekspertė, žmonių susidomėjimas tokio tipo podkastais ateityje tik dar labiau augs.

„Šiandieninė statistika puikiai įrodo, kad žmonių susidomėjimas podkastais auga labai sparčiai. O podkastų persikėlimas ir į vaizdo įrašų plaformas puikiai atspindi ateityje išliksiančią garsinio bei vaizdinio turinio koreliaciją. Negalima būtų teigti, kad ateityje naujienų ir pramogų skiltį užkariaus vien garsiniai podkastai. Viskas tarpusavyje persipina jau šiandien, o ateityje naujų podkastų variacijų ar sprendimų pasaulyje turėtų ir toliau daugėti“, – teigia U. Eidžiūnaitė.

Tobulėjančios technologijos

Remiantis statistika, daugiausiai vartotojų podkastų klausosi naudodami savo išmaniuosius telefonus. Pavyzdžiui, šiemet tarp Jungtinės Karalystės gyventojų, vertinant pagal prietaisus, net 78 proc. žmonių podkastų klausėsi būtent per išmaniuosius telefonus. Todėl šiandien technologijų gamintojai stengiasi palengvinti ne tik podkastų kūrimą, bet ir pagerinti tokio turinio vartotojų patirtį iš technologinės pusės. O vienas pagrindinių kasmet tobulinamų įrenginių yra belaidės ausinės.

„Technologijos šiandien tobulėja labai sparčiai, todėl nenuostabu, kad vartotojas nori vis geresnių ir inovatyvesnių priemonių savo turinio vartojimui. Kalbant apie podkastus ir jų klausymosi patirtį, didelis dėmesys skiriamas belaidėms ausinėms. Ar jos gerai atkuria turinį? Ar pašaliniai triukšmai, einant gatve, neužgoš pokalbio? Dabartiniai įrenginiai yra nukreipti būtent į tokį klausymosi komfortą. Pavyzdžiui, naujos belaidės ausinės „Huawei FreeBuds Pro 3“ turi atnaujintą ANC 3.0 adaptyvaus triukšmo slopinimo algoritmą, kuris veikia kartu su trijų mikrofonų hibridine triukšmo slopinimo sistema, todėl podkasto turinį galima girdėti net ir esant triukšmingo aplinkoje. Todėl tokios ausinės puikiai tiks podkastų klausytis skrydžių ar net kelionių traukinių metu“, – nurodo U. Eidžiūnaitė


Podkastų raida ir ateitis: kas lemia jų populiarumą?

Gal patiks?

Aptiktas Adblock

Panašu, kad naudojate skelbimų blokavimo priemonę. Naudojamės reklamavimo paslaugomis, kad galėtume finansuoti savo svetainę. Prašome paremti mus ir išjungti „AdBlocker“ plėtinį.