Augantis vartotojų išrankumas ir pridėtinio cukraus kasdieniame racione mažinimas lėmė tarptautinės bendrovės „Carlsberg Group“ sprendimą sukurti natūralų iš miežių išvirtą gaivųjį gėrimą „Barley Bros“, kurį lietuviai gavo progą išbandyti pirmieji Europoje.
Ši gaiviųjų gėrimų rinkos inovacija buvo sukurta „Carlsberg Group“ ir pirmiausia išbandyta Azijos rinkose. Bendrovei priklauso Lietuvos gėrimų pramonės lyderė „Švyturys-Utenos alus“, dėl kurios sėkmės į rinką įvedant ankstesnius produktus, Lietuva yra pirmoji šį gaivųjį gėrimą išbandanti rinka Europoje. Gėrimu Lietuvoje pradėta prekiauti birželio mėnesį, o netrukus „Barley Bros“ bus pristatytas ir Latvijoje bei Estijoje.
Atitikmenų rinkoje neturi
Naują verslo kryptį aludariams padiktavo sveikesnės ir natūralios mitybos tendencijos, kurios jau ryškiai pastebimos ir Lietuvoje. Iš miežių verdamas gaivusis gėrimas nėra priskiriamas nealkoholinio alaus produktams ir atitikmenų rinkoje neturi, todėl aludariai tokį eksperimentą priskiria iš esmės naujai gėrimų kategorijai.
„Sąmoningas gyvenimo būdas, augantis susirūpinimas savo sveikata bei mityba – tai ryškios pasaulinės vartotojų tendencijos. Statistiškai, apie 70 proc. mūsų tikslinės auditorijos stengiasi maitintis sveikiau, žmonės apskritai labiau vertina natūralumą ir dažniau ieško natūralios kilmės produktų. Čia matome didelį potencialą ir džiaugiamės galėdami būti pirmieji Europoje, pristatę savo rinkai natūralią įprastų gaiviųjų gėrimų alternatyvą“, – teigia Andrius Bagdzevičius, bendrovės „Švyturys-Utenos alus“ rinkodaros vadovas.
Becukris nereiškia, kad nepasaldintas
Įmonės teigimu, šiuolaikiniai vartotojai jau supranta pridėtinio cukraus žalą organizmui ir stengtųsi suvartoti jo mažiau, jei tarp gaminių būtų daugiau natūralių pasirinkimų. Todėl pastaraisiais metais maisto produktų gamintojai yra griežčiau reguliuojami ir pastebimai stengiasi mažinti pridėtinio cukraus kiekius. Tačiau daugeliu atvejų, šiuolaikinėje gamyboje net becukriais vadinami produktaisavo sudėtyje turi įvairių saldiklių ir dirbtinių priedų, kompensuojančių pridėtinio cukraus suteikiamą skonį.
„Gamintojai visada siekia įtikti besikeičiantiems vartotojų poreikiams, tačiau net bandydami sekti naujomis tendencijomis, įvairūs „becukriai“ produktai savo sudėtyje slepia saldiklius ir kitus skonio stimuliatorius. Tuo tarpu „Barley Bros“ grįžta prie natūralumo, o jo išskirtinį skonį kuria miežių salyklo ir natūralių sulčių derinys. Tikime, kad ši kombinacija mūsų gyventojams patiks ir suteiks galimybę atsigaivinti neišsižadant sveikatingumo įsitikinimų“, – sako A. Bagdzevičius.
Miežių pagrindu gaminamas gėrimas pasižymi švelniu grūdų poskoniu. Kol kas prekiaujama dviejų skonių „Barley Bros“ gėrimais – šeivamedžio uogų sulčių su žaliąja citrina ir miško uogų su rozmarinu.