
Blokuojami 53 IP adresai, kuriais pasiekiami Rusijos propagandiniai
kanalai

2023 m. rugsėjo 13 d. Lietuvos radijo ir televizijos komisija (toliau – LRTK) priėmė
sprendimą blokuoti 53 IP adresus, kuriais sudaroma galimybė žiūrėti Lietuvos Respublikoje
draudžiamas transliuoti pagrindines Kremliaus propagandos televizijos programas.

2023 m. rugsėjo 7–12 d. LRTK atliko stebėseną, kurios metu buvo nustatyta, kad jos
sprendimais blokuotos interneto svetainės yra prieinamos Lietuvos vartotojams pagal
atitinkamus IP adresus. Interneto svetainėse atsisiuntus televizijos programų sąrašus buvo
galima matyti tiesiogiai rodomas įvairias televizijos programas tarp jų ir televizijos
programas, kurioms taikomos Europos Sąjungos Tarybos patvirtintos ribojamosios
priemonės (sankcijos).

Šis sprendimas priimtas atsižvelgiant ir vadovaujantis Europos Sąjungos Tarybos
reglamentais, taikančiais ribojamąsias priemones dėl dezinformacijos ir propagandos
skleidimo prieš Europos Sąjungą ir jos valstybes nares. Pagal juos ūkio subjektams
draudžiama transliuoti arba sudaryti palankesnes sąlygas transliuoti juridinių asmenų,
subjektų ir organizacijų, įtrauktų į reglamentų prieduose išdėstytą sąrašą, teikiamą turinį
arba kitaip prisidėti prie tokios transliacijos jį perduodant ar platinant bet kokiomis
priemonėmis, pavyzdžiui, kabeliniu, palydoviniu ryšiu, IP-TV, interneto paslaugų teikėjams,
dalijimosi vaizdo medžiaga internetu platformomis ar taikomosiomis programomis.

Pagal Lietuvos Respublikos tarptautinių sankcijų įstatymą LRTK užtikrina tarptautinių
sankcijų įgyvendinimą, kai jos susijusios su radijo ir televizijos programų transliavimu,
retransliavimu ar platinimu internete, audiovizualinės žiniasklaidos paslaugų teikėjų,
dalijimosi vaizdo medžiaga platformos paslaugų teikėjų veikla.

Analogiškus sprendimus LRTK yra priėmusi š. m. kovo 8 d., gegužės 10 d. ir birželio 21 d.

Europos Sąjungos Tarybos priimtuose reglamentuose nurodyti šie subjektai, kuriems
taikomos tokios ribojamosios priemonės:

RT – „Russia Today“ anglų kalba

RT – „Russia Today“ JK

RT – „Russia Today“ Vokietija

RT – „Russia Today“ Prancūzija



Blokuojami 53 IP adresai, kuriais pasiekiami Rusijos propagandiniai
kanalai

RT – „Russia Today“ ispanų kalba

„Sputnik“

„Rossiya RTR“ / „RTR Planeta“

„Rossiya 24“ / „Russia 24“

„TV Centre International“

„NTV / NTV Mir“

„Rossiya 1“

„ REN TV“

„Pervyi Kanal“

Kadangi draudžiamos platinti televizijos programos perduodamos naudojant interneto ryšį,
darytina išvada, kad interneto paslaugų teikėjai prisideda prie draudžiamų platinti
televizijos programų transliacijos. Todėl jie privalo imtis visų įmanomų priemonių, kad
įtrauktas į reglamentų sąrašą turinys nebūtų pasiekiamas.

Todėl LRTK priėmė sprendimą nurodyti viešųjų elektroninių ryšių tinklų ir viešųjų
elektroninių ryšių paslaugų teikėjams panaikinti galimybę pasiekti nurodytus 53 IP adresus,
kuriais pasiekiamos  televizijos programos, kurioms taikomos Europos Sąjungos Tarybos
patvirtintos ribojamosios priemonės (sankcijos).


